Logotyp Agencji WorkFlow Media

Tworzenie FanPage i kont reklamowych w Facebook Business Managerze.

Przygotowanie Facebooka pod działania reklamowe. Zacznijmy od tego, że fanpage powinien być własnością firmy, nie pracownika lub agencji (odradzamy, to rodzi dużo problemów w przyszłości), dlatego pierwszą czynnością jaką powinniśmy zrobić, jest stworzenie konta biznesowego podmiotu:

Zakładanie konta biznesowego na Facebooku #

Kroki do założenia konta biznesowego:

  1. Przejdź do Menadżera reklam: Zaloguj się na swoje konto na Facebooku i przejdź do https://business.facebook.com.
  2. Kliknij „Utwórz konto reklamowe”: Na stronie Menadżera reklam kliknij przycisk „Utwórz konto reklamowe”.
  3. Wprowadź dane swojej firmy: Podaj nazwę swojej firmy oraz swoje imię i nazwisko. Możesz także dodać zdjęcie profilowe dla konta biznesowego.
  4. Dodaj informacje kontaktowe: Podaj dane kontaktowe Twojej firmy, takie jak adres e-mail, numer telefonu, adres firmy itp.
  5. Dostosuj ustawienia konta: Przejdź przez różne opcje ustawień konta biznesowego, takie jak uprawnienia, powiadomienia, preferencje walutowe itp., i dostosuj je według swoich potrzeb.
  6. Zapoznaj się z warunkami korzystania z konta biznesowego: Przeczytaj i zaakceptuj warunki korzystania z konta biznesowego na Facebooku.
  7. Podłącz lub utwórz swój fanpage – instrukcję znajdziesz poniżej:

Jak założyć fanpage na Facebooku poprzez Business Managera? #

Kroki do założenia fanpage’a:

  1. Dodawanie lub tworzenie fanpage: Przejdź do „Ustawień Biznesowych”, następnie po lewej stronie do „Fanpage”, tam kliknij w niebieski button „Dodaj” i w zależności czy masz już utworzony profil czy potrzebujesz nowego, kliknij w odpowiednią opcje:
    – Dodaj nowy fanpege
    – Zarządaj dostępu do już utworzonego.
  2. Wybierz „Uwtórz Stronę”: Z rozwijanego menu wybierz opcję „Stronę”, a następnie kliknij „Rozpocznij”.
  3. Wybierz typ strony: Facebook zapyta Cię o typ strony, którą chcesz utworzyć. Wybierz odpowiednią kategorię, która najlepiej pasuje do Twojego biznesu lub organizacji.
  4. Wprowadź podstawowe informacje: Podaj nazwę swojej strony oraz wybierz kategorię, w której działa Twoja firma. Możesz również dodać opis, który krótko opisze Twoją działalność.
  5. Dodaj zdjęcie profilowe i okładkowe: Wgraj odpowiednie zdjęcie profilowe i okładkowe, które będą reprezentować Twoją markę lub firmę. Upewnij się, że są one odpowiednich rozmiarów i wysokiej jakości.
  6. Dostosuj ustawienia strony: Przejdź przez różne ustawienia strony, takie jak układ, powiadomienia, funkcje dodatkowe itp., i dostosuj je do swoich preferencji.
  7. Dodaj informacje kontaktowe: Podaj dane kontaktowe, takie jak adres e-mail, numer telefonu, adres firmy itp., aby użytkownicy mogli się z Tobą skontaktować.
  8. Zapoznaj się z polityką Facebooka: Przeczytaj i zaakceptuj politykę Facebooka, aby dokończyć proces zakładania fanpage’a.

Gratulacje! Teraz masz już własny fanpage na Facebooku. Możesz go dostosować, dodawać posty, komunikować się z klientami i promować swoje produkty lub usługi.

Jak założyć fanpage konto reklamowe poprzez Business Managera? #

Jeżeli mamy już Business Manager oraz fanpage, z którego chcemy promować nasze usługi, zostało nam tylko dodanie konta reklamowego.

  1. W Business Managerze przejdź w Ustawienia > Konta > Konta Reklamowe.
  2. Kliknij w niebieski przycisk „Dodaj”
  3. Wybierz „Utwórz konto reklamowe”
  4. Wybierz walutę i strefę czasową dla danego konta. To bardzo ważne, by podać te dane poprawnie, gdyż nie można ich potem zmienić. Waluta, będzie tą samą w której facebook będzie wystawiał faktury.
    Strefa czasowa, jest niezbędna do odpowiedniego zarządzania harmonogram reklam.

Jak dodać Pixel Facebooka (Meta) na stronę? #

1. Utwórz Piksel Facebooka #

  1. Zaloguj się na swoje konto na Facebooku i przejdź do Menadżera reklam na stronie https://business.facebook.com.
  2. Kliknij na przycisk z menu głównego oznaczony trzema poziomymi kreskami, a następnie wybierz opcję „Piksel Facebooka” z rozwijanego menu.
  3. Kliknij przycisk „Utwórz Piksel”.
  4. Wpisz nazwę Piksela Facebooka i kliknij „Utwórz”.
  5. Zaakceptuj warunki korzystania z Piksela Facebooka.

2. Dodaj Piksel Facebooka na swojej stronie #

  1. Po utworzeniu Piksela Facebooka otrzymasz kod Piksela, który musisz dodać na swojej stronie internetowej. Skopiuj ten kod.
  2. Otwórz stronę internetową, na której chcesz zainstalować Piksel Facebooka.
  3. Zlokalizuj sekcję kodu źródłowego strony, zazwyczaj znajduje się na końcu sekcji <head> lub przed zamknięciem </body>.
  4. Wklej skopiowany kod Piksela Facebooka w odpowiednie miejsce na swojej stronie.
  5. Zapisz zmiany na swojej stronie i opublikuj ją.

3. Skonfiguruj Piksel Facebooka #

Po dodaniu Piksela Facebooka na swojej stronie, możesz go skonfigurować, aby zbierać konkretne informacje i śledzić wybrane zdarzenia. Oto kilka podstawowych kroków, które możesz podjąć, aby skonfigurować Piksel Facebooka:

  1. Zdarzenia standardowe: Zdefiniuj zdarzenia standardowe, takie jak „Wyświetlenie strony” lub „Dodanie produktu do koszyka”. Możesz to zrobić w Menadżerze wydarzeń na stronie https://business.facebook.com.
  2. Własne zdarzenia: Jeśli chcesz śledzić niestandardowe zdarzenia na swojej stronie, skorzystaj z funkcji „Niestandardowe zdarzenia” w Menadżerze wydarzeń. Możesz zdefiniować własne zdarzenia na podstawie akcji, które mają miejsce na Twojej stronie.
  3. Parametry zaawansowane: Jeśli chcesz śledzić szczegółowe informacje o aktywności użytkowników, takie jak wartość zamówienia lub kategoria produktu, możesz skorzystać z parametrów zaawansowanych. Te parametry dodajesz do kodu Piksela na odpowiednich stronach swojej witryny.
  4. Testowanie Piksela: Po skonfigurowaniu Piksela Facebooka warto go przetestować, aby upewnić się, że działa prawidłowo. W Menadżerze wydarzeń możesz skorzystać z narzędzi testowych, które pozwolą Ci zobaczyć, czy Piksel poprawnie rejestruje zdarzenia na Twojej stronie.

Powered by BetterDocs