Oto kroki, które musisz podjąć, aby dodać konto do MCK (Multi-Client Center) Agencji i nadać dostęp do Google Tag Manager (GTM) i Google Analytics:
Dodanie konta do MCK Agencji: #
- Zaloguj się do swojego konta Google Ads
- Po prawej stronie u góry nad Twoim mailem znajdziesz numer konta, skopiuj go.
- Wyślij numer do swojego opiekuna klienta po stronie agencji WorkFlow Media.
- Opiekun konta, wyśle prośbę o połączenie konta z kontem MCK o nazwie WorkFlow Media.
- Na Twój adres email (administratora) otrzymasz prośbę o połączenie – zaakceptuj ją.
Nadanie dostępu do Google Tag Manager (GTM): #
- Zaloguj się do swojego konta Google Tag Manager.
- Wybierz odpowiedni kontener, do którego chcesz dodać użytkownika.
- Kliknij “Administracja” w lewym górnym rogu.
- W sekcji “Konto” kliknij “Użytkownicy i uprawnienia”.
- Kliknij przycisk “Dodaj” w prawym górnym rogu.
- Wprowadź adres e-mail swojego opiekuna klienta lub adresy opiekunów podanych w mailu, któremu chcesz nadać dostęp, a następnie wybierz poziom dostępu (zazwyczaj “Publikacja”).
- Kliknij przycisk “Zapisz”.
Nadanie dostępu do Google Analytics: #
- Zaloguj się do swojego konta Google Analytics.
- Kliknij “Administracja” w lewym dolnym rogu.
- Wybierz konto, właściwość lub widok, do którego chcesz dodać użytkownika.
- W odpowiedniej kolumnie kliknij “Zarządzanie użytkownikami”.
- Kliknij przycisk “Dodaj” w prawym górnym rogu.
- Wprowadź adres e-mail użytkownika, któremu chcesz nadać dostęp, a następnie wybierz poziom dostępu (zazwyczaj “Edytuj”).
- Kliknij przycisk “Dodaj”.
Nadawania dostępów do Google Search Console: #
- Zaloguj się do Google Search Console.
- Wybierz właściwość
Po zalogowaniu się, wybierz witrynę (właściwość), do której chcesz nadać dostęp. Możesz to zrobić z listy widocznej po lewej stronie ekranu lub wybierając odpowiednią właściwość z rozwijanego menu w lewym górnym rogu. - Przejdź do ustawień
Po wybraniu właściwości, kliknij ikonę “Ustawienia” (zębatka) w dolnej części menu po lewej stronie.
4: Zarządzanie użytkownikami i uprawnieniami
W sekcji “Ustawienia” kliknij na opcję “Użytkownicy i uprawnienia”.
Na stronie “Użytkownicy i uprawnienia” kliknij przycisk “Dodaj użytkownika” w prawym górnym rogu. - Dodaj nowego użytkownika
W polu “Adres e-mail” wpisz adres e-mail osoby, której chcesz nadać dostęp. (nasi opiekunowie kont korzystają tylko z adresów email @workflowmedia.pl)
Wybierz poziom uprawnień dla nowego użytkownika:
Pełny: Użytkownik może zarządzać użytkownikami i ustawieniami oraz widzieć wszystkie dane.
Ograniczony: Użytkownik może widzieć wszystkie dane, ale nie może zarządzać użytkownikami i ustawieniami.
Kliknij przycisk “Dodaj” aby zapisać zmiany.
Nadanie dostępu do Google Merchant Center: #
Tylko w przypadku kampanii eCommerce
- Zaloguj się do swojego konta Google Merchant Center.
- Kliknij ikonę trzech kresek w lewym górnym rogu, a następnie wybierz “Ustawienia”.
- Kliknij “Użytkownicy”.
- Kliknij przycisk plus (+) w prawym górnym rogu.
- Wprowadź adres e-mail użytkownika, któremu chcesz nadać dostęp.
- Wybierz poziom dostępu, który chcesz nadać. Możesz wybrać między “Standard” (pozwala na wykonywanie większości działań, ale nie na dodawanie i usuwanie użytkowników) i “Administrator” (pełne uprawnienia, w tym dodawanie i usuwanie użytkowników).
- Kliknij “Zapisz”.
Pamiętaj! #
Pamiętaj, że użytkownik musi zaakceptować zaproszenie, aby uzyskać dostęp do konta.
Kontener GTM musi być wpięty na całym serwisie, który będzie reklamowany.