Logotyp Agencji WorkFlow Media
Case Study: Jak Volvo wygrało wyścig reklamowy w Super Bowl

Case Study: Jak Volvo wygrało wyścig reklamowy w Super Bowl

Celem Volvo było zwrócenie uwagi na swoją markę podczas jednego z największych wydarzeń mediowych roku – Super Bowl, w momencie, gdy konkurowali z innymi dużymi markami. Chcieli pokazać, jak bardzo zależy im na klientach i zwiększyć świadomość marki. Ich strategia polegała na wykorzystaniu momentum reklamowego podczas Super Bowl i wprowadzeniu ciekawej akcji na Twitterze, aby przyciągnąć uwagę klientów. W ten sposób Volvo zdołało pokazać swoją markę szerokiej publiczności.

Cel kampanii

Celem akcji było zwiększenie świadomości marki, a także przyciągnięcie nowych klientów. Aby osiągnąć ten cel, Volvo zorganizowało konkurs na Twitterze. Wystarczyło napisać tweeta z hasztagiem #VolvoContest, nominując swojego bliskiego podczas emisji reklamy innego producenta samochodów podczas Super Bowl. Po otrzymaniu odpowiedzi od marki, użytkownicy wypełniali krótki formularz nominacyjny, w którym mogli wyjaśnić, dlaczego ich nominowany zasługiwał na nowy samochód Volvo XC60. Dzięki temu, Volvo zdołało zyskać zainteresowanie nowych klientów oraz wygenerować dodatkową liczbę earned media.

Efekty kampanii

Dzięki kampanii na Twitterze i licznej obecności w mediach społecznościowych, Volvo zdołało uzyskać wiele dodatkowych korzyści. Kampania zdobyła ponad 230 milionów earned media impressions o wartości ponad 44 milionów dolarów. Podczas trwania Super Bowl, hashtag #VolvoContest był najczęściej używanym hasztagiem związanym z motoryzacją, a Volvo było wymieniane ponad 114 000 razy na Twitterze. Rezultatem kampanii było ponad 55 000 tweetów podczas trwania transmisji meczu oraz wzrost sprzedaży modelu XC60 o 70,7% w lutym w porównaniu z rokiem poprzednim.

Media również oszalały:

Podsumowanie

Kampania Volvo pokazuje, jak wykorzystać innowacyjne podejście do reklamy i zwiększyć świadomość marki. Wystarczy skoncentrować się na ludziach i pokazać, że dba się o nich. Dzięki wykorzystaniu Twittera, Volvo zdołało przyciągnąć uwagę klientów podczas jednego z największych wydarzeń mediowych roku i zyskać nowych klientów.

Jeżeli szukasz agencji, która pomoże Ci wygrać wyścig brandów – napisz do nas 🙂

Mateusz Strzałkowski
Mateusz Strzałkowski
CEO at WorkFlow Media
mstrzalkowski.pl

Jestem doświadczonym Growth Hackerem, z pojawieniem się w publikacjach Harvard Business Review i MIT Sloan na koncie. Moje doświadczenie pozwala mi zarządzać milionowymi wydatkami na reklamę i pomagać firmom zwiększyć przychody z 0 do kilkunastu milionów złotych. Robię to poprzez Social Selling i kanały Digital Marketing, takie jak Facebook Ads, GoogleAds, SEO, Linkedin Automation&Ads oraz silną analizę ruchu. Szkolę sprzedawców w wykorzystywaniu Linkedin'a do generowania sprzedaży. Moje doświadczenie zdobywałem w największych domach mediowych oraz w swojej własnej agencji, gdzie obsługiwałem największe światowe marki, takie jak Volkswagen, Sony, Intel, Google, HBO, Sage, WP, Play, Dell, Orange i wiele innych. Chętnie opowiem o najlepszych praktykach, jakie udało mi się wypracować.

Related Posts
Leave a Reply