Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Struktura kategorii a generowanie ruchu na stronie

3 sierpnia, 2021 Struktura kategorii a generowanie ruchu na stronie

Co to jest struktura kategorii?

Struktura kategorii jest to bardzo ważna część każdego internetowego sklepu. Można również spotkać się z nazwą – drzewa kategorii. A dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ jest bardzo istotny z punktu widzenia potencjalnego klienta. Ma ogromny wpływ na to, czy wizyta zakończy się znalezieniem poszukiwanego artykułu i dojdzie do konwersji, czy nie. Ale jak dobrze ją stworzyć i jak powinna  działać? Zaraz Ci wszystko powiemy.

Dobrze zaprojektowana Struktura kategorii.

Narzędzie Google Search Console, pozwala sprawdzić które miejsce w witrynie generujące najwięcej kliknięć i wyświetleń. Dzięki czemu dowiesz się, czy strony Twojej kategorii generują ruch ograniczony. Jeżeli wśród nich nie znajdują się strony poszczególnych kategorii, powinieneś zacząć wprowadzać zmiany w aktualnej strukturze.

Na co warto zwrócić uwagę?

  1. Podczas niewykorzystywania podkategorii, trzeba je przeanalizować i rozbudować.
  2. Sprawdź jaka część produktów jest w określonych kategoriach. Dla tych, które mają najwięcej produktów, możesz wprowadzić podkategorię, które zwiększą generowanie ruchu ograniczonego.
  3. Zbadaj, czy do najczęściej wyszukiwanych produktów potencjalny klient dotrze w najprostszy sposób, czyli przez menu.
  4. Jeżeli nie jesteś pewny czy menu funkcjonuje poprawnie, poproś kilka osób, które nie są związane bezpośrednio z twoim sklepem o znalezienie kilku produktów. Możesz w tym czasie sprawdzić również ile czasu im to zajmie.
  5. Wejdź na stronę konkurencji i sprawdź w jaki sposób oni mają zorganizowane menu.

Wolumen wyszukiwania jako pomocna dłoń dla struktury kategorii.

Dlaczego pomocna dłoń? A to dlatego, że wolumen wyszukiwania pokazuje orientacyjną liczbę wyszukiwań danej frazy w ujęciu miesięczny, dlatego też łatwiej ci zobaczyć, z jaką częstotliwością nazwa Twojej kategorii jest wyszukiwana. Pomoże to również, w dobraniu odpowiednich słów kluczowych.

Skracanie nazw kategorii

ABSOLUTNIE TEGO NIE RÓB! W sklepach internetowych często można znaleźć skrócone nazewnictwo produktów, jednak dla klienta jest to bardzo nieprecyzyjne. Weźmy słowo „przewodowe” oraz „bezprzewodowe”. Niby wiadomo o co chodzi, ale nie do końca. Może być bezprzewodowa mysz albo słuchawki, a są to dwa różne produktu. Dlatego też unikaj takich skrótów. Staraj się być precyzyjnym, wtedy Twój klient wie, gdzie kliknąć i jak szybko sprawdzić interesujący go produkt. Dodatkowo również SEO „lubi” pełne nazwy, co też przyłoży się na pozycjonowanie Twojej strony w przeglądarce.

Czy w nazwach kategorii używać liczby pojedynczej czy mnogiej?

Najczęściej stosuje się liczbę mnogą, co prawda liczba pojedyncza nie jest całkowicie zakazana. Wszystko zależy od tego w jakiej tematyce jest utrzymany Twój sklep. Obie opcje mają swoje wady i zalety. Jednak co jest bardzo ważne, staraj się nie mieszać tych dwóch liczb. Jeżeli zacząłeś wpisywać kategorię w liczbie mnogiej to się tego trzymaj.

Kiedy warto przestać tworzyć nowe struktury kategorii?

Przede wszystkim, kiedy Twoje nazwy kategorii nie wyszukują towarów powiązanymi z nią bezpośrednio. Dodatkowo Twórz je wtedy, kiedy na stronie masz co najmniej kilka produktów i wiesz o tym, że w przyszłości będzie ich więcej.

Ułatwią Ci sprawę to filtry. Jeżeli system, którym funkcjonuje Twój sklep posiada możliwość zarządzania filtrami, to wtedy masz pewność, że wygeneruje ona dodatkowy ruch. Dlaczego? Ponieważ klient od razu zaznacza cechy produktu które go interesują. Nie musi przeszukiwać całej strony.

Czy struktura kategorii ma znaczenie tylko w przypadku sklepów internetowych?

Oczywiście, że nie. Na samym oczątku zastanów się, czy zaprojektowanie nowej struktury witryny tylko pod kategorię wygeneruje Ci dodatkowy ruch. Zrób reaserch u konkurencji, zobacz słowa kluczowe, które są najczęściej wyszukiwane w Twojej branży. Jeżeli już zdecydujesz się na stworzenie struktur, wtedy słowa kluczowe powinny mieć osobne strony i oczywiście, powinny pojawiać się w Menu głównym.

Teraz Ci już nic nie pozostaje, jak wziąć się za ulepszanie swojej strony. W razie pytań, napisz do nas, my z chęcią Ci pomożemy. POWODZENIA!

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!