Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Pozycjonowanie organiczne – czym jest i jakie są jego wady i zalety?

11 maja, 2021 Pozycjonowanie organiczne – czym jest i jakie są jego wady i zalety

Pozycjonowanie organiczne jest bardzo ważnym elementem strategii marketingowej, prowadzonej w sieci internetowej. Odpowiednio zaplanowane pozycjonowanie organiczne przekłada się na realne wyniki sprzedażowe i popularność marki, i to bez ponoszenia żadnych kosztów finansowych. Na pozycjonowanie organiczne składa się bardzo wiele elementów i jest ono procesem złożonym, który wymaga zaangażowania i czasu. Jak wszystko na tym świecie, tak i pozycjonowanie organiczne ma szereg zalet, jak i nieco wad.

Pozycjonowanie organiczne – czym właściwie jest? 

 Pozycjonowaniem organicznym nazywa się szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google. Działania z zakresu pozycjonowania organicznego, obejmują czynności wykonywane zarówno poza daną stroną internetową, jak i na niej. Działania, takie jak np. stosowanie odpowiednich fraz kluczowych, dzięki którym witryna w naturalny sposób odpowiada na pytania internautów, sprawiają, że strona internetowa staje się atrakcyjna dla wyszukiwarki Google, i automatycznie pojawia się wyżej w wynikach. Dzięki temu więcej osób ma szansę odwiedzić tę witrynę i zapoznać się z proponowaną na niej ofertą. Tego typu działań jest bardzo wiele i są one wciąż ulepszane przez osoby, które posiadają profesjonalną wiedzę, dotyczącą działania np. algorytmów wyszukiwarki Google.

Pozycjonowanie organiczne a płatne reklamy – różnice

Reklamy płatne

 Płatne reklamy, jak sama nazwa wskazuje, są zwyczajnie kolejną, opłaconą formą promocji. Wyświetlają się wysoko w wynikach wyszukiwania, jednakże trzeba zainwestować w nie odpowiedni nakład pieniężny. Tego typu reklamy przestają istnieć w momencie zaprzestania finansowania ich. Duże grono internautów niestety omija linki sponsorowane, ponieważ są one oznaczone jako reklama. To powoduje, że internauta uznaje, że być może nie uzyska tam rzetelnych treści, a jedynie próbę zachęcenia do kupna konkretnego produktu. Oczywiście, ze względu na to, że reklama taka będzie widoczna, wiele osób odwiedzi tę witrynę, jednak podobny efekt można uzyskać właśnie dzięki pozycjonowaniu organicznemu. 

Pozycjonowanie organiczne

 Pozycjonowanie organiczne wymaga więcej zaangażowania, czasu i cierpliwości, ale jego efekty są o wiele bardziej długotrwałe, niż te wygenerowane za pomocą płatnych reklam. Pozycjonowanie organiczne nie wymaga też żadnego wkładu pieniędzy.  Dobrym rozwiązaniem będzie wykorzystanie podobnego budżetu na opłacenie czasu osoby, która zaangażuje się w pozycjonowanie witryny. W ten sposób wypracowana pozycja w wyszukiwarce w naturalny sposób generowała będzie o wiele bardziej stabilne zyski i ruch na stronie. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie obu metod promowania swojej witryny w wyszukiwarce Google.

Jak organiczne linki prezentowane są w wyszukiwarce?

 Każda strona internetowa, po przejściu indeksacji, jest wyświetlana w wyszukiwarce Google. Problem polega na tym, że może się wyświetlać jako jedna z ostatnich propozycji, w praktyce jest więc niewidoczna. Wyjściowo jednak każda prezentowana w przeglądarce strona internetowa składa się z trzech elementów, jakimi są:

– description, czyli opis tego, co znajduje się na stronie,

– title, czyli tytuł strony,

– adres url.

 Warto wiedzieć, że zupełnie za darmo można wykorzystać do prezentacji swojej strony dodatkowe elementy, takie jak np. gwiazdki, czyli oceny witryny nadawane przez klientów. Stosując tego typu triki, można bezpłatnie wyróżnić swoją witrynę na tle innych. Użytkownik zazwyczaj chętniej kliknie link, który przykuje jego wzrok, dlatego warto poświęcić nieco czasu na to, aby dokładnie zaplanować tego typu szczegóły. Z reguły wyświetlany przy płatnej pozycji napis ”Reklama” jest dosyć zniechęcający dla użytkowników, ale łącząc obie formy prezentacji, można podwoić ruch na swojej stronie internetowej.

Pozycjonowanie organiczne, jak i płatne reklamy w wyszukiwarce, mają swoje wady i zalety. Warto sprawdzić, która forma prezentacji będzie najkorzystniejsza w danym przypadku, lub zdecydować się na promocję z obu źródeł. 

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!