Logotyp Agencji WorkFlow Media

Case Study: Linkedin Automation dla rekruterów IT

Opis problemu badawczego
Rekrutacja jest trudna i czasochłonna
kandydaci szybko znajdują pracę lub są już zatrudnieni.
Trudności z dotarciem do kandydatów
Rekruterzy często mają trudności z dotarciem do odpowiednich kandydatów
Brak personalizacji oraz urwane wątki
Rekruterzy nie personalizują wiadomości i gubią wątki z kandydatami.
Image link

Cele kampanii

Przeanalizować skuteczność narzędzia LinkedIn Automation dla rekruterów w branży IT w celu zwiększenia liczby kandydatów i skuteczności rekrutacji.
Zwiększenie ilości wysyłanych zaproszeń
Zwiększenie % przyjętych zaproszeń
Większa ilość kandydatów
Odciążenie rekruterów
Opis rozwiązania

Narzędzie LinkedIn Automation pozwala rekruterom na wyszukiwanie kandydatów zgodnie z określonymi kryteriami, takimi jak branża, poziom doświadczenia, język, itp.
Następnie narzędzie automatycznie wysyła zaproszenia do tych kandydatów z personalizowanymi wiadomościami rekrutacyjnymi.
Po zaakceptowaniu zaproszenia, narzędzie może automatycznie wysyłać kolejne, personalizowane wiadomości rekrutacyjne w ramach ustalonej sekwencji.

Opis implementacji

Po stronie rekruterów
Firma rekrutacyjna przeprowadziła testy pilotażowe z narzędziem LinkedIn Automation z kilkoma rekruterami.
W trakcie testów rekruterzy opisali swoje kryteria wyszukiwania kandydatów oraz przygotowali szablon personalizowanych wiadomości rekrutacyjnych.
Po stronie WorkFlow Media
Agencja przygotowała listę prospectów, na bazie wcześniej ustalonych danych. Następnie ustawiła wysyłkę personalizowanych zaproszeń oraz sekwencje wiadomości z ofertą oraz followupów.
zaoszczędzony czas
Wyższe zarobki
Wyższa efektywność
Image link

Najwyższy czas na porównanie wyników:

Manualna praca na Linkedin

KPI (kluczowe wskaźniki wyniku)
Liczba kandydatów, którzy otrzymali zaproszenie – 558
Liczba kandydatów, którzy zaakceptowali zaproszenie -(329) 58,96%
Liczba kandydatów, którzy odpisali – (89) 27%
Liczba kandydatów, którzy zostali zatrudnieni – 7 (1,25%)

(Dane na podstawie średniej z 3 ostatnich miesięcy pracy rekruterów)

Linkedin Automation

KPI (kluczowe wskaźniki wyniku)
Liczba kandydatów, którzy otrzymali zaproszenie – 1152
Liczba kandydatów, którzy zaakceptowali zaproszenie – (760) 66% 
Liczba kandydatów, którzy odpisali – (258) 34%
Liczba kandydatów, którzy zostali zatrudnieni 12 (1,02%)

(Dane na podstawie średniej z 3 ostatnich miesięcy pracy Linkedin Automation)

Wnioski
  • Narzędzie LinkedIn Automation skutecznie zwiększyło liczbę kandydatów, z którymi rekruterzy przeprowadzili rozmowy, oraz liczbę kandydatów, którzy zostali zatrudnieni.
  • W porównaniu do tradycyjnych metod rekrutacji, skuteczność rekrutacji wzrosła o około 20% dzięki wykorzystaniu narzędzia LinkedIn Automation.
  • Zatrudnionych zostało o 71% więcej specjalistów.
  • Rekruterzy pozyskali również więcej CV do bazy.