Logotyp Agencji WorkFlow Media

Case Study: Linkedin Automation dla B2B

Opis problemu badawczego
Realizacja planu sprzedaży
W przypadku klienta, potrzebował on zmaksymalizować swoje działania by zrealizować cele sprzedażowe.
Uwolnienie czasu handlowców
Ważne było również, by handlowcy mogli przeznaczyć więcej czasu na obsługę leadów, a mniej na outreach.
Rekrutacja jest trudna i czasochłonna
kandydaci szybko znajdują pracę lub są już zatrudnieni.
Image link

Cele kampanii

Pozyskiwanie leadów - głównym celem kampanii jest pozyskanie leadów, czyli potencjalnych klientów zainteresowanych oferowanym przez firmę rozwiązaniem.

Budowanie społeczności wokół produktu - drugim celem jest zbudowanie społeczności wokół produktu, dzięki tworzeniu grupy na LinkedIn.
Zwiększenie ilości wysyłanych zaproszeń
Zwiększenie % przyjętych zaproszeń
Wygenerowanie większej liczby SQL
Odciążenie sprzedawców
Opis rozwiązania

Narzędzie LinkedIn Automation pozwala na automatyczne wyszukiwanie nowych potencjalnych klientów zgodnie z określonymi kryteriami, takimi jak branża, poziom doświadczenia, język, itp.
Następnie narzędzie automatycznie wysyła zaproszenia do tych kandydatów z personalizowanymi wiadomościami rekrutacyjnymi.
Po zaakceptowaniu zaproszenia, narzędzie może automatycznie wysyłać kolejne, personalizowane wiadomości sprzedażowe w ramach ustalonej sekwencji oraz zaprasza do branżowej grupy na Linkedin stworzonej przez klienta.

Opis implementacji

Po stronie klienta
Firma przeprowadziła testy pilotażowe z narzędziem LinkedIn Automation z kontem dyrektora sprzedaży.
Wraz z WorkFlow Media opisali swoje kryteria wyszukiwania klientów oraz stworzyli szablon personalizowanych wiadomości rekrutacyjnych.
Po stronie WorkFlow Media
Agencja przygotowała listę prospectów, na bazie wcześniej ustalonych danych. Następnie ustawiła wysyłkę personalizowanych zaproszeń oraz sekwencje wiadomości z ofertą oraz followupów i zaproszeń do polubienia fanpage oraz do dołączenia do grupy branżowej na linkedin.
zaoszczędzony czas
Wyższe zarobki
Wyższa efektywność
Image link

Najwyższy czas na porównanie wyników:

Manualna praca na Linkedin

KPI (kluczowe wskaźniki wyniku)
Liczba kandydatów, którzy otrzymali zaproszenie – 638
Liczba prospectów, którzy zaakceptowali zaproszenie – (329) 51,56%
Liczba kwalifikowanych leadów – (329) 51,56%
Współczynnik konwersji leadów na spotkanie – (89) 27%

(Dane na podstawie średniej z 3 ostatnich miesięcy pracy rekruterów)

Linkedin Automation

KPI (kluczowe wskaźniki wyniku)
Liczba kandydatów, którzy otrzymali zaproszenie – 1371
Liczba prospectów, którzy zaakceptowali zaproszenie – (704) 51,34%
Liczba kwalifikowanych leadów – (704) 51,34%
Współczynnik konwersji leadów na spotkanie – (251) 36%

(Dane na podstawie średniej z 3 ostatnich miesięcy pracy Linkedin Automation)

Wnioski
  • Narzędzie LinkedIn Automation skutecznie zwiększyło liczbę zaproszonych osób, z którymi handlowcy przeprowadzili rozmowy, oraz liczbę samych rozmów sprzedażowych.
  • W porównaniu do tradycyjnych metod pozyskiwania leadów na linkedin, skuteczność  wzrosła o około 11 punktów procentowych dzięki wykorzystaniu narzędzia LinkedIn Automation. Co dało bardzo wysoki wzrost spotkań z 89 na 251  czyli osiągneliśmy 3x lepszy efekt.