Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Tygodniowy przegląd newsów marketingowych #TPNM #34

20 sierpnia, 2021 tpnm

Discovery rozważa pozwanie Polski za “lex TVN”

Pozew miałby dotyczyć złamania polsko-amerykańskiego traktatu gospodarczego.

Amerykańska kompania mediowa Discovery, właściciel m.in. polskiej firmy telewizyjnej TVN, rozważa złożenie pozwu przeciwko polskiemu rządowi. Związany były z naruszeniem polsko-amerykańskiego traktatu o stosunkach handlowych i gospodarczych z 1990 r. Jest związane z nieudzieleniem stacji TVN24 przedłużenia koncesji na nadawanie i uchwalonej przez Sejm nowelizacji ustawy o radiofonii.

– Discovery z powodzeniem działało i inwestowało w Polsce od 25 lat, będąc jednym z największych zagranicznych inwestorów i pracodawców w kraju. Obecny rząd swoimi działaniami to niszczy i nie pozostawia nam wyboru, jak odwołać się do polsko-amerykańskiego traktatu – stwierdził JB Perrette, prezes i CEO Discovery International cytowany w komunikacie.

Discovery twierdzi, że złożyło polskiemu rządowi oficjalne zawiadomienie o możliwości wystąpienia do międzynarodowego arbitrażu.

TVN24 będzie mógł nadawać dzięki koncesji z Holandii

To zabezpieczenie na wypadek, gdyby KRRiT nie przedłużyła koncesji w Polsce.

Telewizja TVN ujawniła, że w lipcu br. wystąpiła o przyznanie holenderskiej koncesji na nadawanie kanału TVN24 i została ona przyznana. Ma to związek z przedłużającą się procedurą odnowienia koncesji dla tego kanału w Polsce. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT), pomimo że TVN złożył stosowny wniosek kilka miesięcy temu, wstrzymuje się z decyzją. Obecna koncesja dla TVN24 wygasa 26 września. Zarząd TVN twierdzi, że holenderska koncesja umożliwi dalsze nadawanie kanału, zgodnie z polskim i unijnym prawem, nawet jeśli KRRiT nie wyda decyzji do 26 września. “Jednak ciągle wierzymy, że nie będziemy zmuszeni z niej skorzystać. Spełniamy wszelkie warunki, aby uzyskać rekoncesję w Polsce, apelujemy więc o jej niezwłoczne przyznanie” – czytamy w oświadczeniu TVN

PARP z projektem dofinansowania szkoleń dla firm z sektora komunikacji marketingowej

Celem programu jest wsparcie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw sektora marketingu w obszarze rozwoju kompetencji, a dofinansowanie sięga nawet 80%.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rusza z projektem “Kompetencje dla sektorów 2”. Służyć on będzie podnoszeniu kwalifikacji m in. przedsiębiorców działających w obszarze komunikacji marketingowej. Wysokość dofinansowania na pracownika wynosi maksymalnie 6 800 zł netto, a maksymalnie 13 600,00 zł netto na jedno przedsiębiorstwo. Do projektu można zgłaszać pracowników na umowę o pracę, pracowników tymczasowych oraz właścicieli i wspólników firmy.

Przedsiębiorstwa ubiegające się o dofinansowanie w PKD swojej działalności muszą mieć wpisany co najmniej jeden z czterech kodów: 58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z

wyłączeniem w zakresie oprogramowania; 59 – Działalność związana z produkcja filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych; 60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych; 73.1 – Reklama, badanie rynku i opinii publicznej.

Dofinansowaniem objęte są szkolenia spełniające kryteria zdefiniowane przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. 14 szkoleń odpowiadających tym wymaganiom jest w ofercie DIMAQ – programu opracowanego przez ekspertów IAB Polska.

W celu skorzystania z dofinansowania należy zarejestrować przedsiębiorstwo na stronie PARP

90 ekspertów oceni projekty PR w konkursie Złote Spinacze

Przewodniczącym jury został Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX.

Ponad 90 ekspertów znalazło się w jury konkursu Złote Spinacze 2021, którego organizatorem jest Związek Firm Public Relations. Projekty oceniać będzie sześć grup jurorskich. Przewodniczącymi poszczególnych grup zostali: Monika Kaczmarek-Śliwińska z Uniwersytetu Warszawskiego, Agnieszka Kępińska-Sadowska z Mondelez International, Małgorzata Mejer z Procter & Gamble, Marta Pokutycka-Mądrala z Nationale-Nederlanden, Łukasz Malczewski z D*fusion communication oraz Mariusz Wawer z 3M. Przewodniczącym jury 19. edycji konkursu został Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX.

W gronie jurorów znaleźli się  praktycy i eksperci branży PR, przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, mediów oraz środowiska akademickiego.

Do tegorocznej edycji Złotych Spinaczy można się zgłaszać do 2 września w drugim terminie i do  9 września w trzecim, ostatecznym terminie.

Rynek reklamy telewizyjnej w drugim kwartale urósł o blisko 50%

To jednak wciąż mniej niż w 2019 r.

Na reklamy w telewizji reklamodawcy w Polsce wydali w II kwartale br. 1,156 mld zł – wynika z szacunków Publicis Groupe, właściciela m.in. domów mediowych Starcom, Zenith i Spark Foundry. To o 48,7% więcej niż rok temu – w poprzednim roku rynek przeżył zapaść spowodowaną covidowym zamrożeniem gospodarki. To jednak wciąż nie oznacza odrobienia strat sprzed pandemii, choć różnica nie jest wielka – rynek reklamy TV w II kw. 2019 r. był wart 1,194 mld zł.

Wydatki na reklamy telewizyjne w całym pierwszym półroczu br. wyniosły 2,078 mld zł i były wyższe od ubiegłorocznych o 26,6%.

Jak media informowały o “lex TVN”

Najwięcej informacji o protestach pojawiło się w portalach i social mediach.

Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), w ciągu pięciu dni od 11 do 15 sierpnia br., we wszystkich mediach w kontekście manifestacji pojawiło się 7,8 tys. materiałów z dotarciem i aż 72,4 mln kontaktów z przekazem.

We wszystkich mediach pojawiało się ponad 15 tys. wzmianek, w tym 52%, czyli 7,8 tys. publikacji dotyczy społecznych manifestacji w obronie wolności mediów.  60% to przekazy pochodzące z social mediów (Twitter, Facebook, Instagram, YouTube) z całkowitym dotarciem 3,1 mln kontaktów.

Udział prasy w dyskusji na temat protestów wynosi zaledwie 1% (107 odniesień), ale z dotarciem na wyższym poziomie niż w internecie – 3,5 mln kontaktów z przekazem.

W radiu wyemitowano dokładnie 211 wzmianek z dotarciem 7,3 mln kontaktów. Najczęściej mówiono na temat kontrowersyjnej ustawy w stacjach RMF, Radio Zet, Radio Vox FM, i Tok FM. W telewizji przedstawiono 188 materiałów o łącznym zasięgu 46,3 mln, najwięcej materiałów wyemitowały:

    – TVN, TVN24, TVN24 Biznes i Świat i TTV – 132 materiały o dotarciu 34 mln i czasie antenowym 12 godzin

    – TVP Info, TVP1, TVP2, TVP Polonia, TVP3 Szczecin, TVP3 Lublin – 23 publikacje z dotarciem 7,7 mln i czasie antenowym 1 godziny

    – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 – 20 przekazów z dotarciem 4,5 mln i czasie antenowym 2 godzin

    – pozostałe, w tym TV Republika, WTK, TV Toruń – 13 materiałów o zasięgu 92 tys. i czasie antenowym 2 godzin.

Platforma DanAds w Polsce

Korzystają z niej m.in. serwisy streamingowe, wydawcy serwisów newsowych i magazynów oraz platformy e-commerce.

Na polskim rynku debiutuje platforma DanAds do sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu samoobsługowym. Z technologii tej korzystają na świecie tacy gracze jak Tripadvisor, Expedia (właściciel Trivago), Bloomberg Media, Reach. Partnerem i lokalnym przedstawicielem DanAds w Polsce została agencja Looksoft Advertising.

System DanAds pozwala na sprzedaż reklam w modelu samoobsługowym. Przeznaczony jest głównie dla klientów z segmentu małych i średnich firm (SME, SOHO). Pozwala wydawcom zwiększyć wykorzystanie powierzchni reklamowych i jednocześnie obniżyć koszty sprzedaży.

– Wydawcy w Polsce zarabiają głównie na sprzedaży w modelu programmatic oraz bezpośredniej współpracy z domami mediowymi, agencjami czy sieciami reklamowymi. Proces sprzedaży bezpośredniej, zwłaszcza w segmencie małych i średnich firm, jest bardzo drogi. Wiąże się z utrzymywaniem działu sprzedaży, traffic, kosztami rozliczeń finansowych. Dzięki automatyzacji procesu sprzedaży wydawca może obsługiwać reklamodawców w modelu samoobsługowym, gdzie utworzenie konta i uruchomienie kampanii można zamknąć w mniej niż 5 minut  – wyjaśnia Rafał Sułkowski, dyrektor sprzedaży Looksoft Advertising. – Dzięki DanAds wydawca może sprzedać więcej powierzchni reklamowej, zwiększyć swoją marżę, obsługując większą liczbę reklamodawców przy użyciu platformy self-service – podkreśla Sułkowski.

Platforma DanAds została uruchomiona w 2013 r. przez dwóch przedsiębiorców ze Szwecji.

Reklamowa współpraca TikToka z Vimeo i Canva

Usprawnienia w publikacji reklam.

TikTok rozpoczął współpracę z dwoma serwisami wideo: Vimeo i Canva. Ma ona na celu usprawnienia publikacji w Menedżerze reklam TikToka z wykorzystaniem oferowanych przez te platformy kreatywnych rozwiązań i możliwości.

Dzięki temu, jak wskazują przedstawiciele TikToka, reklamy na TikToku będą jeszcze łatwiejsze do wykonania i publikacji. Pozwoli to nawet małym firmom tworzyć profesjonalne treści i budować społeczności wokół swoich marek na tym serwisie.

TikTok ma certyfikat bezpieczeństwa marek TAG na poziomie globalnym

TAG to międzynarodowa inicjatywa na rzecz walki z działalnością przestępczą i zwiększenia bezpieczeństwa marek w zakresie marketingu cyfrowego.

Platforma TikTok dysponuje już certyfikatem bezpieczeństwa marek. Jest to TAG Brand Safety Certified Seal – przyznawanym przez Trustworthy Accountability Group (TAG) na poziomie globalnym. We wrześniu 2020 r., w związku z rozpoczęciem programu, TikTok otrzymał pierwszy certyfikat dla Wielkiej Brytanii. W lutym br. doszły certyfikaty dla obszarów Ameryki Północnej, Europy, Australii i Nowej Zelandii, a obecnie dołączają Ameryka Łacińska, region Azji i Pacyfiku, Rosja, Bliski Wschód i Afryka.

Uzyskany certyfikat ma być świadectwem zaangażowania platformy w budowę bezpiecznej, transparentnej i godnej zaufania przestrzeni dla użytkowników oraz marek.

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!