Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Tygodniowy przegląd newsów marketingowych #TPNM #40

1 października, 2021 TPNM

77% internautów w Polsce kupuje online

To wzrost o 4 punkty procentowe w stosunku do ub.r. i aż o 15 punktów w porównaniu z rokiem 2019 – wynika z najnowszej fali badania Gemiusa i Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska.

Trzy czwarte (75%) badanych w grupie kupujących deklaruje robienie zakupów online na polskich stronach internetowych, zaś zakupy w serwisach zagranicznych robi ponad 3 na 10 internautów (32%). Kupowanie na zagranicznych stronach internetowych jest najbardziej powszechne wśród
osób 15-24 – jest to połowa internautów w tym wieku.

Głównym czynnikiem motywującym do zakupów online jest niezmiennie całodobowa dostępność (element wskazany przez ponad trzy czwarte badanych). Na pozycji najpopularniejszej opcji dostawy umocnił się paczkomat InPost, z którego najczęściej korzysta 77% kupujących. Dostawa do paczkomatu InPost stała się także najbardziej motywującą do zakupów online formą dostawy. InPost jest już również liderem w dostawach kurierskich, wyprzedzając DPD i DHL. Dostawę kurierem wybiera połowa robiących zakupy online.

Rola smartfonów stale rośnie – wykorzystuje je aż 76% osób kupujących w internecie (wzrost o 7 p.p. w porównaniu z ub.r.). Jako urządzenie do dokonywania zakupów online dominują wśród osób do 24. roku życia.

Niekwestionowanym liderem znajomości marek związanych z e-zakupami pozostaje Allegro, wymieniane spontanicznie przez 86% badanych. W czołówce są też OLX (43% wskazań) i Aliexpress (20%).

Raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” ukazuje się po raz dziewiąty. Powstał na podstawie badania zrealizowanego na przełomie maja i czerwca. Został przeprowadzony na grupie 1769 internautów w wieku 15 i więcej lat.

80 tys. zł w puli nagród w Konkursie im. Janusza Majki na Podcast Roku

Zwycięzców poznamy 21 listopada.

Konkurs na Podcast Roku, otwarty dla profesjonalistów i amatorów, jest formą upamiętnienia redaktora Janusza Majki, związanego przez 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie, który w lutym br. zmarł na COVID. Partnerem strategicznym konkursu jest platforma Incredible Inspirations Sebastiana Kulczyka, która ufunduje specjalną nagrodę tematyczną w kategorii „Dziecko w świecie nowych technologii”. Nagrody w pozostałych kategoriach ufundują mecenasi – Google Polska, Audioteka, Tandem Media, Lancerto, Bispol, Best Construction i Miasto Rzeszów. Organizatorem pierwszej edycji konkursu jest firma Podcastroku.pl, a partnerem Fundacja Pomocy Szkole im. ks. St. Konarskiego z siedzibą w Rzeszowie.

W składzie jury konkursu są m.in. Marcin Łukawski – dziennikarz Radia 357, a wcześniej Programu 3 PR, Marcin Skonieczny – chief formalist w Patronite.pl i partner zarządzający Dige, Szymon Jadczak – dziennikarz WP.pl, członek Instytutu Zamenhoffa, Aleksandra Dąbrowska – head of production Audioteki, Michał Dobrzański – pomysłodawca raportu “Słuchacz podcastów w Polsce”, Tandem Media, Karol Stryja – influencer, właściciel The Podcast Makers, Justyna Dżbik-Kluge – dziennikarka Radia Zet i Radia Kolor, oraz Katarzyna Błaszczyk – reportażystka radiowa i współzałożycielka inicjatywy Torba Reportera i Podcastera.

Twórcy podcastów mogą się zgłaszać do 15 października, a zwycięzców wyłonionych przez kilkunastoosobowe jury poznamy na gali finałowej w Rzeszowie 21 listopada.

Orlen uruchomił pierwszych 200 automatów do paczek

Do końca przyszłego roku chce ich mieć 2 tys. szt.

PKN Orlen, właściciel największej w kraju sieci 1,8 tys. stacji paliw, a także kiosków i saloników prasowych Ruch, uruchomił pierwszych 200 automatów paczkowych. Zgodnie z zapowiedziami firmy do końca przyszłego roku ma ich być 2 tys. Koncern zachwala, że klienci będą mieć trzy dni robocze na odebranie swoich paczek, to więcej, niż oferują inni operatorzy. Partnerem logistycznym usługi jest Ruch.

Do 2030 r. Orlen zamierza zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co ma przełożyć się na wzrost EBITDA tego segmentu do ok. 5 mld zł rocznie.

Instagram wstrzymuje prace nad budową aplikacji dla dzieci

Poinformował o tym we wpisie na blogu Adam Mosseri, szef Instagrama.

Decyzja Instagrama o wstrzymaniu prac na projektem skierowanym do osób poniżej 13. roku życia ma związek z burzą medialną wywołaną artykułem “Wall Street Journal”. Z wewnętrznych badań Facebooka, do których dotarł “WSJ”, wynika m.in., że niektóre problemy ze zdrowiem psychicznym nastolatków, zwłaszcza dziewczynek, są specyficzne dla Instagrama. Amerykański Senat ogłosił w związku z tym, że przeprowadzi publiczne przesłuchanie “Ochrona dzieci online: Facebook, Instagram i zagrożenia dla zdrowia psychicznego”.

Projekt aplikacji zarządzanej przez rodziców i opiekunów prawnych dzieci miał w zamyśle Facebooka, właściciela Instagrama, służyć ograniczeniu procederu kłamania przez osoby poniżej 13. roku na temat swojego wieku, by móc skorzystać z platformy.

Adam Mosseri, szef Instagrama, w opublikował w poniedziałek wpis na blogu. Firma podtrzymuje przekonanie o potrzebie projektu, ale wstrzymuje go. Chcą zyskać czas na “współpracę z rodzicami, ekspertami, decydentami i regulatorami, na wysłuchanie ich obaw oraz na pokazanie wartości i znaczenia tego projektu dla młodszych nastolatków korzystających obecnie z internetu”. We wcześniejszym oświadczeniu Instagram przyznawał, że aplikacja może być miejscem, gdzie ludzie mają “negatywne doświadczenia”, ale podkreślał takie jej wartości jak danie głosu osobom marginalizowanym czy ułatwienie kontaktu między znajomym i rodzinami.

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!