Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Tygodniowy przegląd newsów marketingowych #TPNM #39

24 września, 2021 TPNM

Sejm uchwalił ustawę uszczelniającą niedzielny zakaz handlu

Sejm uchwalił 17 września ustawę, która ma uszczelnić zakaz handlu w niedziele. Pozwoli ona na otwarcie w niehandlowe niedziele sklepów świadczących usługi pocztowe. Wyłącznie wtedy, kiedy przychody z tej działalności przekroczą 50% przychodów danej placówki. Ustawa trafi do Senatu.

TVN24 ma koncesję

KRRiT podjęła decyzję cztery dni przed wygaśnięciem obecnej koncesji dla tej stacji.

Wczoraj wieczorem Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakończyła postępowanie w sprawie przedłużenia koncesji dla TVN24. Podczas głosowania cztery głosy były za przyznaniem koncesji, a jeden przeciw. KRRiT podjęła decyzję cztery dni przed wygaśnięciem obecnej koncesji dla tej stacji.

Przed głosowaniem KRRiT podjęła uchwałę, która w opinii rady była niezbędna dla podjęcia decyzji o przyznaniu koncesji na kolejne lata. KRRiT chce wymusić zmianę właścicielską stacji bez konieczności nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji.

“KRRiT stwierdza, że w jej ocenie w świetle obecnie obowiązujących przepisów prawa, nie jest uprawnionym do uzyskania koncesji w zakresie rozpowszechniania programów radiowych lub telewizyjnych w Polsce, podmiot z siedzibą w Polsce, w którym udział kapitałowy podmiotu dominującego spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego przekracza 49%” – napisano w uchwale.

Oznacza to, że zdaniem rady – w świetle obowiązujących obecnie przepisów – właścicielem TVN nie powinna być amerykańska firma Discovery. W dokumencie KRRiT nie doprecyzowano jednak ani harmonogramu, ani terminu wprowadzenia zmiany właścicielskiej.

TVN Grupa Discovery: Spełniamy wszystkie wymogi ustawy o RTV

Witold Kołodziejski, szef KRRiT, komentuje uchwałę rady związaną z TVN.

Po uchwale Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczącej konieczności dostosowania się przez właściciela stacji TVN do zapisów uchwały o radiofonii i telewizji, TVN Grupa Discovery rozesłała specjalny komunikat.

“TVN Grupa Discovery zawsze spełniała wszystkie wymogi określone w ustawie o radiofonii i telewizji. Uchwała KRRiT ws. koncesji dla TVN24 jednoznacznie pokazuje, że nie było żadnego uzasadnienia dla jej odwlekania przez 19 miesięcy” – czytamy w liście.

Autorzy komunikatu zwracają uwagę, że jednocześnie KRRiT przyjęła drugą uchwałę. Celem jej, jest wprowadzenie w życie zapisów ustawy lex TVN. Natomiast z pominięciem procesu legislacyjnego oraz z obejściem zapowiadanego przez Prezydenta RP weta. “Ta uchwała, podobnie jak lex TVN, zmusza Discovery do ograniczenia działalności w Polsce i stanowi bezpośrednie zagrożenie dla rządów prawa i wolności mediów oraz wywołuje niepokój wśród inwestorów zagranicznych w Polsce” – podkreślono w rozesłanym piśmie.

Wczoraj Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT, skomentował w mediach środową uchwałę związaną z TVN. Jego zdaniem podjęta w środę przez KRRiT uchwała: “doprecyzowuje interpretację obecnie obowiązującego prawa, aby nie było żadnych wątpliwości, jak KRRiT kolegialnie. Jako organ ds. regulacji rynku audiowizualnego w Polsce – interpretuje zapisy ustawy o radiofonii i telewizji, obowiązujące w Polsce od 1992 roku”.

W środę przed głosowaniem KRRiT nad przedłużeniem koncesji dla TVN24 podjęła uchwałę, która w opinii rady była niezbędna dla podjęcia decyzji o przyznaniu koncesji na kolejne lata. KRRiT chce wymusić zmianę właścicielską stacji bez konieczności nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji.

Biuro Reklamy TVP uwzględni w rozliczeniach wyniki fuzji danych Gemiusa i Nielsena

Już od 1 października. Część agencji mediowych nie kryje zdziwienia decyzją BR TVP.

Biuro Reklamy TVP, począwszy od 1 października, wprowadza do rozliczenia sprzedaży widownię rozszerzoną o oglądalność poza domem (OOH) z monitoringu firm Nielsen i Gemius. “Uwzględniając głos rynku reklamowego, po przeprowadzonych konsultacjach z agencjami mediowymi i reklamodawcami, począwszy od 1 października, Telewizja Polska będzie uwzględniać w rozliczeniach z klientami widownię zanotowaną poza gospodarstwem domowym. Pomiar widowni dla rynku dostarcza firma Gemius, a za łączenie danych o widowni w domu z widownią poza domem odpowiada firma Nielsen” – napisano w komunikacie rozesłanym wczoraj wieczorem.

Z uwagi na ograniczenia badania TVP przyjmuje nowe dane jako tymczasowe. “Jesteśmy przekonani, że w najbliższych miesiącach pojawi się niezależne, zintegrowane lub jednoźródłowe badanie telemetryczne, które w kompleksowy sposób przedstawi widownię i które stanie się nową podstawą do rozliczeń rynkowych” – napisał nadawca publiczny.

Wczoraj również swoje pismo do uczestników rynku mediowego rozesłało kierownictwo Biura Reklamy TVP.

“Wszystkich uczestników rynku uspokajamy, że uwzględnienie danych OOH nie powoduje zmiany Zasad Sprzedaży w Biurze Reklamy TVP, a przez to nie wymaga od kontrahentów TVP aneksowania żadnych umów, w tym umów rocznych, oraz nie wymaga ponownego składania deklaracji budżetowej” – napisano w liście, pod którym podpisali się Ewelina Czuba, dyrektor BR TVP, i Przemysław Kruk, zastępca dyrektora odpowiedzialny za negocjacje i handel.

Wcześniej Piotr Tyborowicz, szef TVN Media, zadeklarował, że jego firma nie dołączy danych o oglądalności telewizji poza domem do podstawy rozliczeń kampanii. Część agencji mediowych nie kryje zdziwienia decyzją Biura Reklamy TVP. – Tańczą, jak Polsat zagrał, bo boją się utraty potencjalnych przychodów – usłyszeliśmy w jednym z domów mediowych. Część ekspertów ma poważne zastrzeżenia co do jakości danych Gemiusa. Pojawiły się one już na spotkaniach z udziałem agencji i reklamodawców, gdzie podnoszono m.in. kwestię skoku popularności niektórych kanałów niszowych w środowisku OOH. – Trudno sobie wyobrazić, że takie badanie, wdrożone bez żadnego audytu i konsultacji z klientami, będzie teraz służyć jako waluta. Dziwne czasy – usłyszeliśmy w jednym z sieciowych domów mediowych.

Facebook wstrzymuje trzy narzędzia analityczne

Facebook Analytics, Facebook Audience Insights oraz Facebook Attribution przechodzą do historii.

Zespół Facebook poinformował o wycofaniu trzech narzędzi umożliwiających analizę danych: Facebook Analytics, Facebook Audience Insights oraz Facebook Attribution.

Facebook Analytics pomagał reklamodawcy w uzyskaniu informacji o zachowaniu użytkowników i ich reakcji na reklamy wyświetlane w witrynie, aplikacji i na stronie serwisu. Lepsze dopasowanie kampanii do preferencji odbiorców wpływało na zwiększenie efektywności marketingowej.

Sam Facebook swoją decyzję tłumaczy potrzebą konsolidacji narzędzi biznesowych w serwisie i zapewnia, że nadal inwestuje w produkty do pomiaru zapewniające wgląd w statystyki i możliwość analizy danych.

Facebook Analytics znika razem z Audience Insights, narzędziem, które pozwalało skuteczniej targować reklamy, dając dostęp do zarówno demograficznych, jak i behawioralnych danych. Wycofano też narzędzie Facebook Attribution, które pozwalało dokonywać pomiarów w całym ekosystemie aplikacji i usług Facebooka.

W Gdańsku powstało centrum operacyjne wspierane przez Facebooka i Telusa

Przedsiębiorstwa otrzymają w nim wsparcie konsultacyjne od lokalnych ekspertów marketingowych, pomagających w znalezieniu nowych klientów, zoptymalizowaniu kampanii i rozwijaniu biznesów.

Facebook we współpracy z Telus International otworzył w Gdańsku centrum operacyjne. Miejsce stworzonego po to, by wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa oraz reklamodawców z Europy Środkowo-Wschodniej. Pracownicy centrum udzielać będą wsparcia w kilku językach – w 2021 r. po rosyjsku i polsku, a od 2022 r. także po czesku, rumuńsku, węgiersku, niemiecku i angielsku.

Przedsiębiorstwa otrzymają wsparcie konsultacyjne od lokalnych ekspertów marketingowych. Pomagają oni w znalezieniu nowych klientów, zoptymalizowaniu kampanii marketingowych i rozwijaniu biznesów poprzez wszystkie aplikacje należące do rodziny Facebooka – Instagram, Facebook, Messenger i WhatsApp. Przedstawiciele firm będą mogli również regularnie kontaktować się telefonicznie z ekspertami.

Wraz z otwarciem centrum zarządzanego przez Telus International, które rozpoczyna swoją działalność w połowie września, utworzono ponad 80 miejsc pracy. W najbliższych latach ta liczba wzrośnie do kilkuset.

Roald Dahl Story Company i Netflix łączą siły

W planach wspólne filmy, telewizja i wydawnictwo.

Roald Dahl Story Company (RDSC) i Netflix łączą siły. W efekcie mają powstać nowe kreatywne produkcje oparte na historiach z książek Roalda Dahla.

Przejęcie to kontynuacja partnerstwa zapoczątkowanego trzy lata temu. Celem współpracy było stworzenie seriali animowanych. Obecnie trwają prace nad kolejnymi dużymi projektami. Zdobywca Oscara Taika Waititi i nominowany do Oscara Phil Johnston pracują obecnie nad serialem opartym na historii Charliego, bohatera książki “Charlie i fabryka czekolady”. Ponadto wspólnie z Sony powstaje adaptacja “Matyldy”.

RDSC i Netflix mają ambitne plany – stworzenia unikatowego przedsięwzięcia obejmującego produkcję filmów animowanych i fabularnych, kanał TV, wydawnictwo, gry i produkty konsumenckie.

Książki Roalda Dahla zostały przetłumaczone na 63 języki i sprzedały się w ponad 300 mln egzemplarzy na całym świecie.

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!