Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Tygodniowy przegląd newsów marketingowych #TPNM #37

10 września, 2021 TPNM (2)

Senat RP odrzucił “lex TVN”

Za odrzuceniem nowelizacji ustawy był m.in. jeden senator PiS.

Senat RP zdecydował wczoraj o odrzuceniu ustawy, która ma uderzyć w TVN. Za tym, aby dokument trafił do kosza, głosowało 53 senatorów, 37 było przeciw. Wstrzymały się 3 osoby.

Za odrzuceniem ustawy w Senacie RP głosowało wszystkich 41 senatorów Koalicji Obywatelskiej, czterech senatorów PSL, dwóch senatorów Lewicy, senator Polski 2050 oraz dwóch senatorów niezależnych, a także – co zaskakujące – senator PiS Jan Maria Jackowski. Od głosu wstrzymało się z kolei trzech posłów PiS: Margareta Budnar, Tadeusz Kopeć oraz Józef Łyczak.

– Trudno nie zauważyć, że ustawa kierowała swoje ostrze przeciwko jednemu, bardzo silnemu medium – ocenił odrzuconą nowelizację Jan Maria Jackowski.

Rząd chce ograniczyć sprzedaż marek własnych sieci handlowych

Nie wiadomo jednak, kiedy przepisy wejdą w życie.

Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział ustawę, która ma ograniczyć w sieciach sprzedaż produktów typu private label.

– Chcemy zaproponować ustawę, która w sposób obligatoryjny i realny obniży możliwość sprzedaży przez sieci wielkopowierzchniowe ich własnych produktów, pod ich własną marką – zapowiedział premier podczas Europejskiego Forum Rolniczego w Jasionce.

Premier nie przedstawił danych, do jakiego poziomu rząd zamierza obniżyć udziały marek własnych w ofercie sieci i sklepów. Nie wiadomo również, kiedy przepisy zaczną obowiązywać.

W Europie udziały produktów private label wynoszą 31,4% udziału wartościowego i rosną w tempie 1 p.p. rocznie. W Polsce w 2018 r. marki własne osiągnęły udziały wartościowe na poziomie 19,6%.

Największy udział marek własnych ma sieć Aldi. W 2015 r. w Polsce wynosiły one 88,6%, zaś w niemieckich sklepach ponad 93%. Marki własne w Lidlu to 100 brandów. W Biedronce marki własne stanowią 41%, a kilka lat temu wynosiły 50%. Ostatnio prezes Jeronimo Martins ogłosił rozwój marek private labels.

Polska Liga Esportowa centralizuje prawa sponsoringowe

Krok ten ma dać większe szanse rozwoju biznesowego teamom. Rozwiązanie jest wzorowane na Ekstraklasie.

Przedstawiciele Polskiej Ligi Esportowej oraz reprezentanci 10 drużyn najwyższej klasy rozgrywkowej, czyli PGE Dywizji Mistrzowskiej zawarli wczoraj umowę o Centralizacji Praw Sponsoringowych. Rozwiązanie to oznacza m.in. partycypowanie teamów w kontraktach sponsoringowych i otwarcie drogi do kontaktu z zupełnie nowymi podmiotami. Strategiczna współpraca z Polską Ligą Esportową  ma być też gwarancją stabilności i  rozwoju dla drużyn. Pula finansowa do podziału pomiędzy drużyny w sezonie Jesień 2021 Polskiej Ligi Esportowej wyniesie 250000 zł.

– Wielokrotnie podkreślałem, że działalność Polskiej Ligi Esportowej opiera się na silnych partnerstwach, które zbudowane na zaufaniu i relacjach pozwalają na rozwój wspólnej wizji. Nieraz udowodniliśmy już, że nie boimy się podejmowania odważnych decyzji. Dlatego i tym razem, nieustannie poszukując niestandardowych rozwiązań, znów idziemy o krok dalej. Założenia Centralizacji Praw Sponsoringowych określają niepraktykowane dotąd zasady współpracy. Bardzo cieszymy się, że wdrażamy projekt, który odpowiada na dynamiczne potrzeby rynku.  – mówi Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej.

Premiera nowego iPhone zaplanowana na 14 września

Gigant z Cupertino zaprezentuje prawdopodobnie iPhone 13, nowego iPhone SE i Apple Watch.

Premiera nowego iPhone jest zaplanowana 14 września. Apple oficjalnie zaprosił na event online “California Streaming”. Chociaż nic oficjalnie więcej nie wiadomo, to można sądzić, że gigant z Cupertino  zaprezentuje prawdopodobnie iPhone 13, nowego, taniego iPhone SE i Apple Watch kolejnej generacji. Możliwa jest także premiera nowych iPadów. Kilka dni temu pojawiła się nieoficjalna informacja, że Google zechce nieco “popsuć” imprezę Apple i w podobnym terminie –  13 września zaprezentuje swoje nowe telefony serii Pixel 6. Będą to pierwsze urządzenia mobilne Google wyposażone w autorskie czipy serii Tensor.

Allegro liczy na sukces odroczonych płatności

W pierwszym półroczu udzieliło 0,5 mld zł pożyczek, na koniec roku chce podwoić tę kwotę.

Allegro, największy w kraju serwis zakupów internetowych (e-commerce) wprowadza tzw. odroczone płatności za zakupy pod marką Allegro Pay. Przez rok testował to rozwiązanie, a od teraz będzie ono dostępne dla wszystkich kupujących na platformie.

W praktyce sprowadza się to do pożyczenia przez Allegro pieniędzy kupującym. Sprzedawca otrzymuje należność natychmiast, a kupujący rozkłada zakup na raty. Po angielsku nazywa się to Buy Now, Pay Later, czyli BNPL. W ciągu tego pół roku Allegro udzieliło w ten sposób 0,5 mld zł pożyczek, a na koniec roku celuje w podwojenie tej kwoty – do 1 mld zł.

– Po sukcesie Allegro Smart!, który już wszedł do codziennego języka jako synonim łatwych i oszczędnych zakupów online, nasi klienci mogą teraz w pełni skorzystać na kolejnym produkcie Allegro, który poprawia doświadczenia zakupowe. Naszym celem w Allegro jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań, które ułatwiają zakupy w sieci. To dzięki tej strategii zyskaliśmy zaufanie ponad 13 mln aktywnych kupujących – przekonuje Francois Nuyts, prezes Allegro.

W samym tylko drugim kwartale Allegro Pay udzieliło 347 mln zł pożyczek w ramach BNPL, prawie podwajając tę wartość względem pierwszych trzech miesięcy roku. Tę usługę Allegro reklamuje sloganem: “Kup teraz, zapłać później!”.

225 mln euro kary dla WhatsAppa

Przedstawiciele WhatsAppa zapowiadają odwołanie o decyzji.

WhatsApp, komunikator należący do Facebooka, został ukarany grzywną w wysokości 225 mln euro za złamanie unijnych zasad ochrony danych osobowych. Irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC) uznała, że WhatsApp nie poinformował obywateli Unii Europejskiej, w jaki sposób obchodzi się z ich danymi osobowymi, w tym – jak udostępnia te informacje swojej spółce macierzystej. Przedstawiciele WhatsAppa zapowiadają odwołanie od decyzji.

HBO Max w Polsce w 2022 r.

A na 26 października 2021 r. zaplanowano debiut serwisu w Europie – najpierw w krajach nordyckich i Hiszpanii.

HBO Max, serwis streamingowy D2C należący do koncernu WarnerMedia, zadebiutuje w Europie 26 października tego roku. Pierwszymi sześcioma krajami, w których udostępniona zostanie nowa platforma, będą: Szwecja, Dania, Norwegia, Finlandia, Hiszpania i Andora.

W 2022 r. serwis HBO Max uruchomiony zostanie także na 14 kolejnych rynkach. Wśród nich będzie Polska. Pozostałe kraje to: Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Węgry, Mołdawia, Czarnogóra, Macedonia Północna, Portugalia, Rumunia, Serbia, Słowacja i Słowenia. W przyszłym roku serwis będzie uruchomiony również w kolejnych krajach.

HBO Max zostanie zaprezentowane europejskiej publiczności podczas specjalnego wirtualnego wydarzenia, które odbędzie się w październiku br. W jego trakcie przedstawiony zostanie zarówno sam serwis, jak również oferta programowa i cenowa.

HBO Max zaoferuje użytkownikom produkcje, za które odpowiadają marki należące do WarnerMedia, takie jak Warner Bros., HBO, DC czy Cartoon Network. Będą wśród nich też produkcje Max Originals.

– Uruchomienie HBO Max w Europie to dla nas historyczny moment. Filmy i seriale wyprodukowane przez spółki należące do WarnerMedia, takie jak „Harry Potter”, mają swoich fanów w całej Europie. Serwis HBO Max został stworzony po to, aby zapewnić możliwość wygodnego i intuicyjnego oglądania ulubionych produkcji.

– Unikatowe i ekskluzywne połączenie kultowych produkcji Warner Bros., HBO, DC, Cartoon Network czy Max Originals w tym także naszych produkcji lokalnych, stworzy serwis streamingowy, który pokochają fani w Europie – uważa Christina Sulebakk, general manager HBO Max EMEA.

W maju 2020 r. serwis HBO Max zadebiutował na terenie Stanów Zjednoczonych, a w czerwcu br. został uruchomiony w 39 krajach Ameryki Łacińskiej i Karaibów.

HBO Max zastąpi dotychczasowe serwisy HBO w Europie, w tym HBO Go w Polsce. Wcześniej debiut HBO Max w Polsce planowano na drugą połowę 2021 r. O planowanym starcie serwisu w Polsce pisaliśmy w MMP24 w wydaniu z 4 grudnia 2020 r.

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!