Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Tygodniowy przegląd newsów marketingowych #TPNM #38

17 września, 2021 TPNM (3)

Ministerstwo Zdrowia wyda 25 mln zł na kampanię

Spośród dziewięciu zgłoszonych agencji została wybrana Fabryka Marketingu.

Ministerstwo Zdrowia zakończyło przetarg. Dotyczył prowadzenia działań informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych zwiększających świadomość Polaków na temat szkodliwości nadmiernego spożywania cukru i jego negatywnego wpływu na ich zdrowie. Spośród dziewięciu zgłoszonych agencji została wybrana Fabryka Marketingu. Agencja będzie prowadzić działania skierowane do trzech grup docelowych:

-dzieci (5+), młodzieży, kobiety i mężczyźni do 50 r.ż. w ramach realizacji programu wieloletniego “Narodowa Strategia Onkologiczna na lata 2020-2030”. Przewidywany budżet to 25,25 mln zł (bez VAT).

Apple zaprezentował iPhone’a 13

W wersji Pro po raz pierwszy zaproponowano pamięć o pojemności 1 terabajta.

iPhone 13 jest wyposażony w nowy układ scalony zaprojektowany przez Apple, A15 Bionic, który ma być najszybszy w historii. Wykorzystuje 5-nanometrową technologię i zawiera 15 miliardów tranzystorów, 6-rdzeniowy procesor i 4-rdzeniowy procesor graficzny. Technologia ta da iPhone’owi ulepszone możliwości uczenia maszynowego. Między innymi analiza wideo w czasie rzeczywistym i zdolność do analizowania tekstu na zdjęciach.

Oprócz wersji standardowej, której cena zaczyna się od 799 dol., na konferencji zaprezentowano:

-iPhone’a 13 Mini (od 699 dol.)

– wersje Pro (od 999 dol.)

– Pro Max (od 1099 dol.).

Wszystkie modele mają być dostępne w sprzedaży 24 września.

Firma zaprezentowała też smartwatcha Apple Watch Series 7 z szerszym ekranem. Ale również najnowszą wersję iPada (cena od 329 dol.) oraz iPada Mini obsługującego technologię 5G (cena od 499 dol.). Obie wersje iPada mają trafić na rynek w przyszłym tygodniu.

InStat TV wchodzi do Polski

Na początek zaoferuje fanom sportu mecze koszykówki – żeńską Energa Basket Ligę i męską Suzuki 1 Ligę.

Nowa sportowa platforma streamingowa InStat TV 24 września rozpocznie swoją działalność w Polsce. InStat TV to nowa inicjatywa produktowa światowego dostawcy statystyk sportowych – firmy InStat. Od końca września na tej platformie fani polskiej koszykówki będą mogli oglądać mecze Energa Basket Ligi Kobiet oraz Suzuki 1 Ligi Mężczyzn. Platforma pozyskała prawa do emisji tych rozgrywek od Polskiego Związku Koszykówki na co najmniej dwa sezony.

– Jesteśmy przekonani, że dzięki współpracy z InStat TV dostęp do transmisji naszych rozgrywek będzie łatwiejszy także dla kibiców z innych krajów. Razem z InStat TV planujemy stopniowo rozwijanie jakości transmisji meczowych, tak by zapewnić kibicom maksymalnie atrakcyjny produkt. Równocześnie deklarujemy, że jeden mecz w tygodniu z każdej z lig, realizowany z kilku kamer, będzie dostępny w otwartej formule na naszym kanale YouTube – mówi Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Związku Koszykówki.

Negocjacje z nadawcą na temat obecności na polskim rynku trwały kilka miesięcy. Sukcesywnie poszerzany będzie kontent.

– Obecnie negocjujemy z kilkoma federacjami i ligami dołączenie dodatkowych rozgrywek ligowych do InStat TV. Wierzę, że niebawem będziemy mogli ogłosić kolejne partnerstwa. Zapraszamy także pozostałe związki i ligi do współpracy. Naszą ambicją jest zebranie w jednym miejscu wszystkich lig oraz sportów nieemitowanych na żywo przez duże telewizje i platformy. Tylko to zagwarantuje monetyzację tego rodzaju kontentu sportowego. Rozdrobnienie go na wielu stronach WWW tego rodzaju meczów jest obecnie dużym problemem dla wielu federacji. – twierdzi wyjaśnia Jacek Osadnik, country manager InStat.

InStat TV będzie można oglądać dzięki stronie internetowej www.instat.tv, a niebawem także za pomocą aplikacji na tabletach, telefonach komórkowych oraz w ofercie Smart TV.

Dostęp do meczów będzie sprzedawany w ramach co najmniej trzech rodzajach pakietów: pojedynczy mecz, pakiet klubowy, pakiet ligowy. Mecze będą produkowane w dwóch standardach, z użyciem jednej lub czterech kamer, z pełną grafiką (wynik, czas gry) i komentarzem. Globalna, sportowa platforma nie planuje obecnie uruchomienia linearnych kanałów sportowych. Nie wyklucza jednak, że w przyszłości uzyska porozumienie w sprawie udzielenia sublicencji do niektórych rozgrywek.

Firma InStat została założona w 2007 r. przez dziennikarza sportowego Aleksandra Ivansky’ego. Oferuje obecnie swoim klientom (klubom, federacjom ligom, agencjom, sportowcom) zaawansowane platformy statystyczne oraz raporty analityczne w obszarze koszykówki, piłki nożnej, futsalu, hokeja na lodzie oraz piłki ręcznej.

Fundacja Świętego Mikołaja z kampanią “Stypendium zmienia życie”

Kampania jest promowana w internecie, mediach społecznościowych i w radiu.

Fundacja Świętego Mikołaja prowadzi ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem “Stypendium zmienia życie”. Poprzez którą chce zwrócić uwagę na sytuację zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin. Tym samym realizuje ideę, aby w Polsce nie było ani jednego dziecka, które z powodu trudnej sytuacji finansowej nie może rozwijać swoich talentów i zainteresowań.

W ramach kampanii została przygotowana specjalna strona internetowa www.mikolaj.org.pl/stypendium, na której można znaleźć informacje dotyczące stypendiów św. Mikołaja, a także przekazać darowiznę. Kampania będzie promowana także w internecie, mediach społecznościowych i w radiu. Głosu do spotu radiowego użyczyła aktorka Edyta Jungowska.

Stypendium św. Mikołaja to pomoc materialna na cele edukacyjne, którą otrzymują co miesiąc przez cały rok szkolny uczniowie ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych z różnych zakątków Polski, najczęściej z małych miejscowości.

Primark szykuje odzieżową rewolucję

Sieć zapowiada, że wszystkie ubrania marki będą wykonywane z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskanych w sposób bardziej zrównoważony.

Primark ujawnił założenia rozbudowanej strategii zrównoważonego rozwoju, mającej na celu redukcję ilości odpadów odzieżowych, zmniejszenie o połowę emisji dwutlenku węgla w łańcuchu wartości firmy i poprawę warunków życia ludzi, którzy wytwarzają produkty marki.

Nowa strategia zobowiązuje międzynarodowego detalistę odzieżowego do zmiany sposobu, w jaki produkowane są ubrania marki, jednak nie zmieniając przy tym ich przystępnych cen i tym samym umożliwiając wszystkim dokonywanie bardziej zrównoważonych wyborów podczas zakupów.

W ramach nowych zobowiązań firma zapewni, że do 2030 r. wszystkie jej ubrania będą wykonywane z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w bardziej zrównoważony sposób – obecnie odpowiadają one za 25% całej odzieży sprzedawanej przez markę. Kolejnym dużym krokiem w tym kierunku będzie zmiana wszystkich męskich, damskich oraz dziecięcych T-shirtów o najniższej cenie na takie, które wykonywane będą z bawełny pozyskiwanej w sposób zrównoważony, już w następnym roku.

Primark dokona zmian we własnym procesie projektowania, by zapewnić, że ubrania marki mogą być poddane recyklingowi po zakończeniu ich użytkowania, czego efektem będzie mniejsza ilość odpadów odzieżowych. Firma zobowiązuje się także do poprawy wytrzymałości swoich ubrań, w tym do pracy nad określeniem nowych wytycznych branżowych w zakresie trwałości wraz z WRAP, brytyjską organizacją charytatywną zaangażowaną w przyspieszenie przejścia przemysłu modowego w kierunku cyrkularności, aby klienci mogli dłużej nosić ubrania.

13 agencji podpisało się pod standardami współpracy z influencerami promującymi alkohol

To pierwszy tego typu dokument na świecie. Ma na celu ochronę dzieci przed kontaktem z reklamami napojów alkoholowych. 13 agencji podpisało dokument, który precyzuje zasady współpracy z influencerami, którym zdarza się promować napoje alkoholowe na swoich profilach społecznościowych. Standardy opracowane zostały przez International Alliance for Responsible Drinking (IARD), organizację reprezentujacą głównych światowych producentów alkoholu. Zdaniem IARD to pierwszy tego typu dokument na świecie. Zapisy mają uniemożliwić docieranie z komunikacją marketingową alkoholi, w którą zaangażowani są influencerzy, do dzieci. Wśród 13 agencji, które podpisały ten dobrowolny dokument są McCann, Publicis, Havas i Dentsu. W tym gronie znalazły się też agencje PR i firmy reprezentujące influencerów.

TikTok startuje z kampanią marketingową

Będzie w niej przekonywać, że jest platformą skutecznie angażującą użytkowników, a przez to dającą markom lepszy zwrot z inwestycji niż inne media.

Do kampanii zaangażowano dwie prężnie działające na TikToku (od maja ub.r.) marki – CCC i OnlyBio, a także Lenę Gryszko, która tworzy kulinarne treści na platformie (ma ok. 300 tys. obserwujących). – Nasza kampania pozwoli jeszcze lepiej poznać możliwości marketingowe TikToka i udowodni, że jest on efektywną platformą mediową, która pozwala na dotarcie do nowej grupy odbiorców – mówi Rafał Drzewiecki, szef marketingu TikTok w Polsce i Europie Środkowej. – W TikToku udostępniamy liczne rozwiązania reklamowe zarówno kupowane w aukcji, jak i w systemie rezerwacyjnym – dodaje Drzewiecki.

TikTok przekonuje, że w utrzymaniu wysokiego poziomu zaangażowania użytkowników pomaga mu algorytm, który nie zamyka odbiorców w bańce, ale serwuje im cały czas nowe treści. Są one także konsumowane przez użytkowników w atrakcyjnym z punktu widzenia marketerów formacie pełnoekranowym, zawsze z włączonym dźwiękiem. To przekłada się na efektywność sprzedażową, która według danych Nielsena z rynku amerykańskiego (Nielsen Media Mix Modeling Report) jest dwukrotnie większa niż innych platform mediów społecznościowych.

TikTok podkreśla, że do tworzenia treści, które zaangażują społeczność platformy, nie trzeba koniecznie mieć profesjonalnego sprzętu czy specjalnego studia nagrań, wystarczy telefon komórkowy. Jednak Gryszko, która zrealizowała już na TikToku kilkadziesiąt kampanii dla różnych marek, przyznaje, że nagrywa obecnie głównie za pomocą lustrzanki i korzysta z profesjonalnych programów do edycji materiału wideo, a po telefon sięga, gdy chce zamieścić na platformie lżejsze treści. Zarówno CCC, jak i OnlyBio, mają własny zespół zajmujący się tworzeniem treści na TikToka (w obu przypadkach pięć osób), a ponadto nawiązują współprace z twórcami.

W najbliższym czasie ruszy ośmioodcinkowy cykl podcastów „Posłuchaj TikToka”, którego gospodarzem będzie Artur Kurasiński, który od ponad dwóch dekad opisuje polski rynek nowych technologii. W pierwszym odcinku Rafał Drzewiecki opowie o tym, jak i dlaczego warto rozpocząć przygodę na platformie. Rozmowy będą dostępne na Spotify, Apple Podcasts i YouTube.

Śledztwo WSJ: Instagram toksyczny dla młodzieży, Facebook wie i niewiele robi

Zdaniem amerykańskiego dziennika wyniki wewnętrznych badań nad negatywnym wpływem Instagrama, zwłaszcza na nastolatki, są w dużej mierze ignorowane przez kierownictwo Facebooka.

“U jednej na trzy nastolatki [użytkowniczki platformy] pogarszamy problemy związane z obrazem własnego ciała” – czytamy na slajdzie z wewnętrznej prezentacji na temat wpływu Instagrama, do której dotarł amerykański dziennik “Wall Street Journal”. Badania cytowane przez “WSJ” pokazują, że niektóre problemy ze zdrowiem psychicznym nastolatków nie dotyczą mediów społecznościowych jako całości, ale są specyficzne dla Instagrama, zwłaszcza w obszarze porównywania się z rówieśnikami pod kątem popularności, rozmaitych zdolności czy fizycznej atrakcyjności. Dziennik w swoim artykule konkluduje, że mimo tej wiedzy z własnych badań Facebook nie przywiązuje należnej wagi do problemu zdrowia psychicznego młodzieży w oficjalnej komunikacji.

W odpowiedzi na zarzuty “WSJ” Instagram, przejęty przez Facebooka w 2012 r., wydał oświadczenie przyznające, że aplikacja może być miejscem, gdzie ludzie mają “negatywne doświadczenia”. Podkreślane są jednak także pozytywne efekty istnienia Instagrama, takie jak danie głosu osobom marginalizowanym czy ułatwienie kontaktu między znajomym i rodzinami. Karina Newton, szefowa polityki publicznej Instagrama, powiedziała, że wewnętrzne badania, które wyciekły do “WSJ”, wykazały zaangażowanie firmy w “zrozumienie złożonych i trudnych problemów, z którymi mogą zmagać się młodzi ludzie i świadczą o pracy, którą wykonujemy, by pomóc osobom doświadczającym tych problemów.”

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!