Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Tygodniowe podsumowanie newsów marketingowych #TPNM #41

9 października, 2021 tpnm

Spis treści

Awaria Facebooka nie wpływa na zaufanie reklamodawców

– Natomiast jest to kolejny argument, że należy mieć dywersyfikację źródeł zasięgu i ruchu – mówi Michał Bednarczyk, media manager w ContentHouse.

Przez ok. 6 godzin w poniedziałek główna strona Facebooka nie ładowała się w ogóle, Instagram i WhatsApp były dostępne, ale nie można było załadować nowych treści ani wysłać wiadomości. Komunikacja na Messengerze również była niedostępna. Jak zareagowały na to agencje i klienci prowadzący tam komunikację reklamową?

– Na pewno takie awarie uświadamiają, że wszelkie dane hostowane na serwerach Facebooka nie należą do firm. Warto budować źródła ruchu, które będą należeć do nas (np. e-mail marketing, własne media itd.). Co gdyby pewna pula facebookowych stron zniknęła na zawsze? Pożar serwerów we Francji na początku 2021 pokazał, że cyfrowe dane można zniszczyć. To tylko przypadkowy żywioł, a możliwe są również ataki zorganizowane. Dobrze zatem mieć przygotowane strategie na takie awaryjne sytuacje – mówi Michał Bednarczyk, media manager w ContentHouse.

– Awarie, takie jak zawieszenie dostępu do głównych aplikacji Facebooka, miały i będą miały miejsce niezależnie od nas. Ważne jest, aby w przypadku braku dostępu do narzędzi, kampanie miały ustawione limity finansowe i czasowe. W ten sposób możemy uniknąć niepożądanych konsekwencji w podobnych przypadkach – twierdzi Aleksandra Farenholc, social media manager w AdCookie.

Bednarczyk dodaje, że takie sytuacje nie wpływają na zaufanie do inwestycji reklamowych w produktach Facebooka. Natomiast jest to kolejny argument, że należy mieć dywersyfikację źródeł zasięgu i ruchu. – Bywa i tak, że najbardziej dochodowa kampania traci swoją moc. Warto mieć asa w rękawie i oczywiście reagować na migrację grupy docelowej pomiędzy platformami. Na pewno marki, które inwestowały mocno w zasięgi organiczne, straciły na zmianie algorytmu Facebooka. Natomiast inwestując w działania płatne, w każdej chwili można szybko “zwinąć manatki” i przejść do innego systemu reklamowego. Trzymamy kciuku za Facebooka. Ich ekosystem aplikacji się rozwija i daje duże możliwości reklamodawcom – mówi Bednarczyk.

Aleksandra Farenholc twierdzi, że zawsze trzeba być czujnym w kwestii serwisów społecznościowych, a szczególnie w działaniach związanych z finansami. – Każdy social media manager powinien być przygotowany na to, że Facebook może ograniczyć nasze działania reklamowe. A przyczyna jest prosta – limit przestrzeni reklamowej. I dodajmy, że w 2020 r. na Facebooku było 10 mln aktywnych reklamodawców. Dlatego warto łączyć działania z innymi platformami i nie polegać na jednym dostawcy reklamowym. Poza tym takie sytuacje mogą stać się “trigerem” do zmian dla marketerów w obszarze poszukiwania nowych rozwiązań w przestrzeni reklamowej. A taka elastyczność zawsze będzie cenną umiejętnością – podsumowuje Farenholc.

Znamy nominowanych w konkursie “Złote Spinacze”

Najwięcej nominacji otrzymała agencja 24/7Communiaction.

Spośród rekordowej liczby 397 zgłoszeń w XIX edycji Złotych Spinaczy, jury wybrało 111, które zostały zakwalifikowane do drugiego etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymały agencje: 24/7Communiaction (8 nominacji), Grupa Komunikacja Plus (7 nominacji) oraz Hill + Knowlton Strategies Poland (7 nominacji).

W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. Przy czym w każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.

Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla “Najlepszego w Konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody.

Laureatów konkursu poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 3 grudnia br. Organizatorem konkursu jest Związek Firm PR.

Nowe kryterium oceny ofert w narzędziu Outdoor Media Integrator (OMI)

Nowa funkcjonalność została przygotowana we współpracy z firmą Proxi.cloud.

Wprowadzono nowe kryterium oceny ofert w narzędziu Outdoor Media Integrator (OMI) – informacje o potencjalnym zasięgu Unikalnych Użytkowników mobilnych wokół nośników Out Of Home.

Nowa funkcjonalność została przygotowana we współpracy z firmą Proxi.cloud. Na bazie pomiarów około 4 mln użytkowników wyznaczonych zostało ponad 40 tys. stref w Polsce, do których przypisano ruch użytkowników mobilnych (przedziały). Każdy zaimportowany do OMI nośnik, który “trafi” w zbadaną strefę, zostaje opisany potencjalnym zasięgiem użytkowników mobilnych.

Narzędzie OMI pierwotnie służyło do selekcji nośników OOH pochodzących od różnych dostawców i optymalizacji kampanii, wykorzystując geolokalizację i mapy cyfrowe. Aktualnie można w nim również oceniać gotowe oferty lub pakiety pod kątem wielu kryteriów.

Outdoor Media Integrator to ogólnorynkowe narzędzie stworzone i administrowane przez firmę Xeneco, z którego korzystają m.in. grupy mediowe: Publicis Groupe, Havas Media Group, Omnicom Media Group, Group One Media oraz Sigma Bis.

GPW tworzy platformę aukcyjną do dynamicznego wstawiania reklam

Koszt to ponad 33 mln zł.

Spółka Giełda Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie zamierza zbudować platformę aukcyjną do kompleksowej obsługi transakcji na rynku mediowym, związanych z dynamicznym wstawianiem reklam (DAI). Podczas transmisji sygnału telewizyjnego przez internet można zmieniać zawartość bloków reklamowych, targetować je dużo bardziej precyzyjnie, niż jest to możliwe w tradycyjnej telewizji linearnej.

GPW ocena, że ma doświadczenie w tworzeniu, ale też rozwoju platform obrotu efektywnie łączących kupujących i sprzedających. Twierdzi też, że prowadzi rozmowy na temat współpracy i zawarcia listów intencyjnych z nadawcami. Na razie takie listy intencyjne zawarła z PIKE, PIKSEL oraz KIKE, a także KRRiT. Platforma na razie nosi nazwę “Telemetria Operator”. Jej model biznesowy będzie oparty na formule opłaty za transakcję. GPW ma zapewnić zaplecze technologiczne do jej budowy oraz systemu rozliczeniowego.

– Dzięki platformie TeO, wykorzystywane w internecie narzędzia profilowania użytkowników wraz z algorytmami rekomendacyjnymi będą mogły być wdrożone w strategiach całego rynku mediowego związanego z rynkiem reklamy telewizyjnej, a zwłaszcza przez nadawców telewizyjnych. Dla potrzeb profilowania i zbudowania odpowiednio dużego zasięgu takiej oferty ważną rolę będą mieli operatorzy, którzy będą mogli zasilić platformę DAI swoimi dekoderami. Oczywiście będziemy bardzo ściśle współpracować również z reklamodawcami, którzy dzięki niezależnej platformie aukcyjnej będą mogli w sposób prosty planować kampanie przeznaczone do konkretnych grup użytkowników. Już przy realizacji wstępnych testów będziemy współpracować z reklamodawcami chcącymi wziąć udział w tworzeniu platformy DAI – powiedział Marcin Grabowski, pełnomocnik zarządu GPW ds. budowy platformy DAI.

Obecnie rynek reklamy TV jest szacowany na około 4,4 mld zł rocznie. Potencjał DAI według ostrożnych szacunków to ok. 660 mln zł rocznie.

Szacunkowy koszt budowy tej platformy to 33,3 mln zł. Na 13,3 mln zł GPW uzyskała dofinansowanie z NCBiR

TikTok for Business rozpoczyna swoją serię podcastów

Cykl rozmów poprowadzi Artur Kurasiński.

TikTok for Business rozpoczyna swoją serię podcastów, w ramach której zaprezentuje możliwości platformy dla biznesu. W ramach serii podcastów “Posłuchaj TikToka” polski zespół, wraz z klientami i twórcami, zaprezentuje reklamowe możliwości platformy i będzie chciał udowodnić, że może być wykorzystywana przez biznes. Cykl rozmów poprowadzi Artur Kurasiński.

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!