Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Prowadzenie bloga w e-commerce.

14 września, 2021 ecommerce

Mówi się, że w e-commerce nie opłaca się już prowadzić bloga, ponieważ tak dużo ich jest, że praca wkładana w publikowanie na niej treści jest stratą czasu. I tutaj się nie zgodzę. Pamiętaj, że do Twojego sklepu, czy do przeczytania Twojej oferty nie kieruje tylko cena, czy dany produkt, ale również regularne wpisy. Jest to spowodowane tym, iż jeżeli użytkownik zobaczy iż regularnie publikujesz treści na swojej stronie, wie, że jego zamówienie szybko zostanie zrealizowane, lub, że w każdej chwili może do ciebie napisać i zapytać o szczegóły. Takim sposobem budujesz sobie zaufanie, o które bardzo trudno w dzisiejszym świecie. W dzisiejszym artykule przedstawię Ci kilka porad dlaczego warto prowadzić bloga, jakie ma zalety oraz drobne porady, które mam nadzieję wykorzystasz.

Zalety blogowania w e-commerce:

  1. Więcej wizyt w sklepie
  2. Wizerunek eksperta w branży
  3. Linki zwrotne
  4. Zwiększony współczynnik konwersji
  5. Wsparcie sprzedaży
  6. Przewaga konkurencyjna
  7. Budowanie zaufania wśród klientów
  8. Wzrost świadomości marki

Sam widzisz, że korzyści z prowadzenia bloga są ogromne. Jeżeli zastanawiałeś się nad dodatkiem do Twojego sklepu, to blog jest idealnym rozwiązaniem.

Pisz ciekawe artykuły.

Nie skupiaj się tylko na zaznaczaniu jaki to Twój sklep nie jest najlepszy. Wychodź poza swoją strefę komfortu i pisz artykuły, które są powiązane z Twoją branżą. Pisz o ciekawostka, newsach branżowych. Mogą być to również poradniki, wywiady, recenzje, testy produktów… tematyki do wyboru masz mnóstwo. Wystarczy zrobić plan działania na cały miesiąc, pisać i dodawać je na bloga.

Jakie treści sprzedają w e-commerce?

Niestety, nie ma jednego sprawdzonego sposobu na dobry model tematyczny bloga. W projektowaniu strony mogą pomóc Ci niektóre narzędzia, dzięki którym będziesz mógł poznać tematy cieszące się największą popularnością. Pamiętaj również o analizie konkurencji, która jest bardzo ważna. Sprać jak piszą, kiedy publikują, jak wyglądają ich strony. To wszystko pomoże Ci w rozwoju własnego bloga.

Narzędzia pomocnicze:

Autouzupełnianie Google pokazuje najczęściej wyszukiwane frazy.

AnswerThePublic generuje wyniki wyszukiwania od Google i Bing w postaci pytań.

Google Trends śledzi trendy wyszukiwania na całym świecie.

Ubersuggest sugeruje słowa kluczowe i frazy z długiego ogona.

Planer słów kluczowych Google Ads analizuje słowa i pokazuje ich częstotliwość wyszukiwania.

Cechy dobrych publikacji na blogu e-commerce:

  1. Chwytliwe tytuły
  2. Regularność – minimum dwa razy w tygodniu
  3. Czytelność – nagłówki, pogrubienia, krótkie zdania
  4. Linki, które skierują czytelnika do podstrony
  5. Treści nawiązujące do tematyki sklepu
  6. Dobrze rozmieszczone frazy kluczowe
  7. Dużo zdjęć, ujęć, grafik, video
  8. Poparte Twoje słowa, słowami specjalistów.
  9. Pogrubienia, akapity, schludność w tekście
  10. Wezwanie do działania – Przycisk CTA

Blog e-commerce i SEO

Tekst na blogu, nie tylko powinien być przyjazny dla użytkownika, ale także dla SEO. Jest to istotna część witryny internetowej. Dlatego też oprócz słów kluczowych warto używać tzw. Frazy długiego ogona. Przed publikacją zadbaj o poprawne meta znaczniki, opis oraz tytuł.

Dodatkowo, wpływa również grafika z treścią, umieszczenie linków o artykule na innych Twoich social mediach. Pamiętaj, nie kopiuj, bo człowiek może się nie pozna, ale SEO, od razu zauważy że coś jest nie tak. A to może doprowadzić do „zbicia” Twojej strony z pierwszych stron i przeniesienie na niższe poziomy. Co niestety, przełoży się na sprzedaż.

Dlatego, zacznij postować, dodawać artykuły, ciekawostki, newsy. Uwierz, że poprawi to zainteresowanie Twoją stroną, a później zwiększy sprzedaż.

Do dzieła!

Jeżeli masz jakieś pytania, śmiało napisz do nas. My chętnie z Tobą porozmawiamy i pomożemy.

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!