Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

BoFu – ostatni etap w lejku sprzedażowym

13 lipca, 2021 Bottom Funnel - Jak zwiększyć sprzedaż

Co to BoFu?

Jest to skrót pochodzący od pełnej nazwy Botton of the Funnel (BoFu), czyli ostatni etap lejka sprzedażowego. Jest to bardzo ważny krok, ponieważ to on prowadzi do ostatecznych zakupów. Osoby, które trafiają do tego etapu, to wąska, ale zdecydowana grupa leadów. Natomiast nie można spoczywać na laurach, ponieważ na tym etapie można zaskarbić sobie u użytkownika jeszcze lepsze wrażenie i lojalność.

Odbiorcy BoFu

Dlaczego potencjalny klient nie chce przejść do etapu końcowego czyli do zakupu?

Ponieważ szuka w towarze czegoś indywidualnego, czegoś co będzie się wyróżniało od pozostałych.  tak naprawdę to od dobrych treści w BoFu i profesjonalnej obsługi klienta zależy, czy uda Ci się uzyskać konwersję sprzedażową oraz powracającego nabywcę chętnego do kolejnego zakupu. Oczywiście, cena też gra rolę. Jeśli jednak za nieco wyższą kwotą idzie jakość lub inne atuty, to nie jest aż tak istotna.

Dodatkowo użytkownik, chce jak najszybszej specyfikacji w dostępnej dla niego cenie, a do tego chce kupić najtaniej i z jakimiś benefitami, tj. np. darmową dostawą i różnymi jej formami, ratami 0%, wydłużonym czasem trwania gwarancji, wniesieniem czy dodatkowym ubezpieczeniem.

 

Czynniki, które wpływają na konwersję.

Etap BoFu

Jest kilka form, które idealnie sprawdzają się w strategii content marketingowej na dole lejka sprzedażowego. Oto kilka z nich:

  1. Spersonalizowana oferta i konsultacje – zdarza się, że klienci piszą bezpośrednio o indywidualną wycenę. Inni potrzebują, żeby nieco bardziej się nimi zaopiekować i pomóc dobrać rozwiązanie do potrzeb.
  2. Case study – potwierdzenie skuteczności produktu lub usługi na przykładach zadowolonych klientów. Mogą utwierdzić w przekonaniu niezdecydowanego użytkownika, że „to działa”.
  3. Wersje próbne – bezpłatna możliwość przetestowania usługi, aby klient sam przekonał się o wartości tego, co sprzedajesz. Tak jak u nas możecie skorzystać z darmowego narzędzia słów kluczowych.
  4. Kody rabatowe – zniżka często wykorzystywana jest jako sposób na pozyskanie adresu e-mail, np. rabat na pierwsze zakupy. W BoFu może pokazywać się na pop-upie, gdy klient chce opuścić podstronę.
  5. Sekcja FAQ – rozwiejesz wątpliwości dotyczące swoich produktów, usług lub sposobu realizacji zamówień oraz dostawy. Zwiększasz tym szansę na to, że internauta wybierze Twoją stronę internetową.
  6. Opinie klientów – dowód społeczny, który utwierdzi w przekonaniu, że Twoja witryna oferuje dobre produkty lub usługi.
  7. Opisy produktów – teraz zyskują one bardzo duże znaczenie, ponieważ są internetowym odpowiednikiem rozmowy ze sprzedawcą na żywo. Dobre teksty mogą skłonić użytkownika do podjęcia decyzji.
  8. Porównania produktów i ich prezentacja – obie formy treści mogą być wykorzystywane we wpisie na blogu, jako wideo, a nawet temat webinaru. Filmik pokazujący działanie przedmiotu warto również dodać do karty produktowej.

Jak stworzyć treści w BoFu?

Musisz pokazać różnego rodzaju produkty ze swojej oferty z jak najlepszej strony. Dlatego musisz używać dobrze dobranych fraz oraz odpowiednich technik sprzedażowych.

Fraza a intencja

W BoFu przede wszystkim sprawdzają się frazy transakcyjne, które odnoszą się do chęci zakupu, miejsca w którym można daną rzecz uzyskać oraz wyprzedaże.

Co zrobić jeśli nie masz pewności, czy dobrze zrozumiałeś instencję zapytania?

  1. Wpisz hasło do wyszukiwarki
  2. Jeśli szukasz fraz transakcyjnych, to w wynikach powinny pojawić Ci się produkty oraz kategorie w różnych sklepach internetowych.
  3. Gdy wśród nich znajdziesz artykuły blogowe, zwłaszcza w przeważającej ilości, to prawdopodobnie masz źle dobrane słowo kluczowe.

 

Opisy produktów i kategorii w BoFu

Opisy są świetnym elementem pod katem SEO. Klient na ostatnim etapie lejka sprzedażowego zna interesującą go markę itp. Dzięki dobrze dobranym opisom SEO stawia Cię a wysokim miejscu w wynikach wyszukiwania.

Zwróć uwagę na:

  1. Rodzaj i hierarchia śródtytułów ma znaczenie
  2. W nazwach produktów i kategorii dodawaj słowa kluczowe
  3. Akapity powinny być dość krótkie, a różne cechy i korzyści podzielone na oddzielne paragrafy.
  4. Minimalny font na stronie, powinien mieć 12px
  5. Korzystaj z wypunktowania oraz innego formatowania treści, np. boldowania.
  6. Wypełnij tekstem meta title i meta description.

Działania posprzedażowe – last but not least

Musisz dbać o klienta. Nakłoń go do ponownego zakupu w swoim sklepie. Dobrze zaopiekowany nadawca może rekomendować Twoją stronę jako godną zaufania. Osoba, która zapisała się do newsletter, otrzyma od ciebie informacje o nowych produktach lub porady za sprawą e-mail marketingu.

Ostatni etap BoFu

Pozyskanie leadów sprzedażowych to w marketingu treści proces długofalowy, ale warty zachodu. Wszystkie publikacje, webinary, study-case wpływają bardzo pozytywnie na budowanie autorytetu w sieci. Dzielisz się profesjonalną wiedzą, pisząc np. p oradniki, odpowiadające na potrzeby odbiorców.

Nie pozostaje Ci nic innego jak działać.

Jeśli masz jakieś pytania, śmiało zostaw je w komentarzu, a my Ci na nie odpowiemy.

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!