Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Błędy popełniane w analityce e-commerce

17 sierpnia, 2021 Błędy popełniane w analityce e-commerce

Nie zawsze dużo znaczy dobrze.

Sprawdzając dane, nie zapomnij o sprawdzaniu wszystkiego! Niech nie interesuje Cię tylko wynik ilościowy, ponieważ wydawać by się mogło, że jest zadowalający, ale z drugiej strony może być słaby jakościowo. Zwracaj uwagę również na parametry tj. czas spędzany przez użytkownika na stronie, czy liczbę odwiedzających podstron w trakcie pojedynczej wizyty.

Brak porównań rok do-roku

Analiza danych co sezon  jest bardzo ważna, a mimo to często jest bagatelizowana. Jeżeli nie zrobić dogłębnego podsumowania, nie wiesz, czy działania marketingowe są efektywne. Dzięki takim raportom, bardzo szybko możesz wszcząć zmiany w kampaniach i zdążysz poprawić wyniki. Nie robiąc analizy danych regularnie, bardzo często nie wiesz co dzieję się na Twojej stronie, co doprowadza do spadku oczekiwanych efektów.

Nie ogół a konkrety

Często zdarza się, iż sprawdzane są uśrednione dane całej witryny. To duży błąd! Ponieważ może okazać się, że konkretny fragment uzyskuje wyniki odbiegające od reszty serwisu.

Bardzo ważny jest również kontekst zewnętrzny i odpowiedź na pytania:

– Czy nagły spadek zainteresowania stroną był powiązany z ładną pogodą w weekend?

– Czy najnowsza kampania przyczyniła się w jakiś sposób na zmiany w ruchu na stronie?

Może wydawać się, że są to bardzo proste pytania, które na pierwszy rzut oka mogą okazać się zupełnie bezwartościowe. Ale niestety, trzeba zwracać na nie uwagę i czasami wykazywać się dobrą intuicją.

Niewłaściwa interpretacja współczynnika odrzucenia

Widząc wysoki współczynnik odrzucenia, zastanawiamy się co robimy nie tak i od razu uznajemy go za zły sygnał. Oczywiście, częściej tak będzie, ale nie zawsze. Może również, okazać się, że użytkownicy wchodząc na stronę od razu trafiają na informacje której szukają. Dlatego też, zbadaj współczynnik odrzuceń pod kątem „najgorszych” wyników. Wtedy dowiesz się, o co chodzi i czy powinieneś się martwić.

Pomijanie ścieżek wielokanałowych

Jeżeli dane w Google Analytics wskazują niską efektywność któregoś z kanału promocji, wtedy warto po prostu z niego zrezygnować. Ale zanim to zrobisz, to upewnij się, czy nie jest on ważny w ścieżkach wielozadaniowych. Niektóre ze źródeł ruchu charakteryzują się niską konwersją, ale pełnią istotną rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych.

Brak tagowania

Ułatw sobie pracę na konkretnych kanałach marketingowych i zacznij używać tagowanych odnośników. Wtedy, pomoże Ci to na oddzieleniu od siebie niezależnych działań. I nie popełnisz błędu jakim jest ocenienie wyników łącznych.

Spam

Ogromnym problemem w analizie danych jest nieznaczący ruch generowany przez spamujące statystyki Google Analytics. Ich celem jest przyciąganie na dany adres osób zainteresowanych. Niestety, wiadomości te w dużym natężeniu potrafią zaburzyć dane dotyczące zachowań użytkowników. Dlatego staraj się filtrować taki ruch i nie przesadzać z wysyłanymi wiadomościami.

Brak wniosków

Jest to najczęściej spotykany błąd i najgorszy jaki można popełnić. Badania, analiza i raporty są tylko dla Twojego dobra. Domyślam się, że mogą być one nudne do wykonania i czasochłonne, ale uwierz, że warto. Dzięki temu wiesz co się dzieje, na jakim etapie stoicie oraz czy wszystko idzie tak jak iść powinno. Pamiętaj, że łatwiej poprawić mały błąd niż błąd, który z każdym miesiącem zabiera Ci większość przeznaczonego budżetu. Sprawdzaj, patrz i wyciągaj wnioski. A wszystko powinno być dobrze.

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!