Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Facebook – jak planują publikacje największe fanpage

16 listopada, 2018 Facebook – jak planują publikacje największe fanpage

Planowanie postów na facebooku zaczyna wyglądać jak budowanie strategii, dlatego postanowiłem przeanalizować w jaki sposób komunikują się największe marki. Niestety nie mam dostępu do ich statystyk ale wypada sprawdzić która z marek robi to najlepiej,

dlatego wyliczę to na podstawie Ilości fanów i ilości interakcji pod postem (Reakcji i komentarzy).

Ile wrzucać postów na Facebooku dziennie?

Pierwszym pytaniem jest ILE postów w tygodniu lub dziennie by fanpage żył i działał z optymalną siłą. Do mojego badania wybrałem kilka brandów:

Nazwa Fanpage Branża Ilość fanów
Wirtualna Polska News 638 968
Harvard Business Review Polska Edukacja 79 779
Demotywatory Rozrywka 1 930 841
Play Usługi 2 266 929
Robert Lewandowski Personal Brand 9 149 189
Allegro ecommerce 2 027 319

Nie ważne ile pracy wkładasz w działania – najważniejsze jest jaki efekt wytworzysz.

Fanpage Wirtualna Polska

Wirtualna Polska wrzuca od godziny 3:30 do 1:30 post co 30 minut o godzinach (X:03 i X:33), natomiast w godzinach od 1:30 posty pojawiają się co godzinę.  Co generuje łącznie 46 postów w ciągu doby. 

Z czego średnio:

  • 40 postów kieruje na poszczególne artykuły (87% wszystkich postów)
  • 4 filmy wideo uploadowane na FB (9% wszystkich postów)
  • 2 grafiki bez linkowania (4% wszystkich postów)

Fanpage Harvard Business Review Polska

HBRP prowadzi komunikacje troszkę inaczej ponieważ ilość postów jest ograniczona do 3 postów dziennie w godzinach ok: 9:00, 12:30 i 18:30.  Z czego 1 post dziennie jest grafiką z linkiem w opisie, pozostałe dwa są postami linkującymi bezpośrednio do artykułów.

Czyli:

  • 2 posty kierujące do artykułu (66% wszystkich postów)
  • 1 grafika z linkowaniem w opisie (33% wszystkich postów)

Dodatkowo raz w miesiącu pojawia się 1 wideo uploadowane na facebooka.

Fanpage Demotywatory

Demotywatory w swojej komunikacji na facebooku przeplatają obrazki co 2-4 linki pojawia się post w postaci obrazka. W ciągu doby średnio wrzuacją 15 postów.  W interwałach 2 posty co godzinę i 2 godziny przerwy. Na przykład post: 9:00, 10:00, 12:00, 13:00, 15:00. Co ciekawe, na łamach fanpage demotywatorów można spotkać corss-publikacje czyli udostępnienia postów z innych fanpage –  1-2 miesięcznie.

Czyli:

  • 11 postów kierujące do artykułu (73% wszystkich postów)
  • 4 grafika bez linkowania (27% wszystkich postów)

Dodatkowo 1-2 posty udostępnienia innych fanpage w ciągu miesiąca.

Fanpage Play

Play prowadzi w porównaniu z poprzednikami bardzo nieregularną komunikacje, mimo to jest największym fanpage z branży telekom. Publikacje odbywają się raz na 1-3 dni. Niemniej materiały nie są już komunikowane w sposób losowy. Pojawiają się 2 posty linkujące do zewnętrznych stron i jeden w postaci zdjęcia, filmu lub galerii zdjęć.

W tym przypadku nie mogę rozpatrywać ilości na poziomie dnia więc postanowiłem przyjąć okres miesięczny. W którym to Play opublikował średnio 16 postów:

  • 12 posty kierujące do artykułu  (75% wszystkich postów)
  • 3 grafika bez linkowania (18% wszystkich postów)
  • 1 galeria zdjęć bez linkowania (7% wszystkich postów)

Ciekawostka: Play publikuje posty przez API i udostępniając je w formie wideo z CTA

Fanpage Allegro

Największy w Polsce portal aukcyjny skolei dodaje 4 posty dziennie co 3 godziny w godzinach ~9:30 ~12:30 ~15:30 i ~19:30.Taką ilość postów allegro wrzuca w „Dni promocyjne”. Standardem jest 1 post na 1-2 dni. Znakomita większość to zdjęcia lub wideo z linkiem w opisie.

tutaj również ciężko określić która strukturę dzienną – dlatego również pokażę analizę miesięczną.

W ciągu miesiąca allegro publikuje:

Post URL Video z CTA Video Obrazek Galeria Post Karuzelowy
8 3 11 8 5 2

Mnogość formatów i praktycznie brak bezpośrednich reklam portalu mogą wynikać z ugruntowanej i praktycznie monopolistycznej pozycji allegro, które obecnie cały czas prowadzi działania wizerunkowe.

Strategia wizerunkowa jest zaplanowanym zespołem działań, których podstawowym celem jest osiągnięcie określonego postrzegania w zdefiniowanych wcześniej grupach docelowych.

Która strategia jest najlepsza?

Ujednolicenie miar

Fanpage Reakcje komentarze udostępnienia Ilość fanów Uśredniony wynik
Wirtualna Polska 2372 1380 491 638968 103,37
Harvard Business Review Polska 16 0 6 79779 4,26
Demotywatory 15948 2388 2242 1930841 142,17
Play 47 554 6 2266929 5,17
Robert Lewandowski 24000 350 250 9149189 27,82
Allegro 63 17 4 2027319 0,54

Wirtualna Polska

Wirtualna Polska
Reakcje komentarze udostępnienia
20 4 8
3 0 1
8 11 0
31 8 18
12 0 3
5 1 0
72 0 6
61 43 4
50 31 6
24 2 3
12 2 0
16 6 5
33 5 11
14 8 18
70 0 3
129 190 12
11 3 0
114 100 9
9 4 7
193 105 7
28 18 29
11 17 0
149 257 17
69 67 13
53 48 6
32 1 9
33 0 2
71 45 10
180 42 23
18 1 0
35 22 0
58 67 4
60 64 8
236 61 55
42 8 2
6 2 0
27 2 1
38 31 2
4 0 1
9 0 0
24 3 5
15 0 1
20 2 6
12 1 2
47 31 156
85 9 9
58 1 9
65 57 0
SUMA
2372 1380 491

Harvard Business Review Polska

Harvard Business Review Polska
Reakcje komentarze udostępnienia
2 0 3
5 0 0
9 0 3
SUMA
16 0 6

Demotywatory

Demotywatory
Reakcje komentarze udostępnienia
5 0 1
1131 173 216
60 27 3
12 6 1
17 2 5
101 45 3
6753 257 223
22 0 5
22 7 4
904 1460 29
611 204 151
26 0 9
1506 67 218
12 2 1
54 17 9
51 5 4
17 0 3
4644 116 1357
SUMA
15948 2388 2242

Play

Play
Reakcje komentarze udostępnienia
47 554 6

Allegro

Allegro
Reakcje komentarze udostępnienia
10 3 1
14 0 1
19 2 1
20 12 1
SUMA
63 17 4

Czym jest uśredniony wynik?

Jest to średnia ważona na fana pomnożona x10 000. Wagi poszczególnych akcji użytkowników:

  • Reakcja = 1
  • Komentarz = 2
  • Udostępnienie = 3

Wzór jakim się posłużyłem =([Reakcje]*1+[Komentarze]*2+[Udostępnienia]*3)/[Ilość Fanów]*10000

Podsumowanie

Porównując fanpage z różnych branż nie mogę stwierdzić który ze sposobów komunikacji jest najlepszy – wszystko zależy od ilości treści które produkujecie i branży. Niemniej po tej nie do końca naukowej analizie jestem w stanie stwierdzić, że publikowanie większej ilości postów dziennie jest bardziej opłacalne ze względu na zasięgi. Nawet jeżeli 1 z postów ma niski zasięg to średnia utrzymuje się na poziomie o wiele wyższym niż na fanpage’ach które publikują mniejszą ilość postów. Chciałbym na koniec Cię poprosić byś w komentarzu napisał, jaką strategie Ty stosujesz na swojej stronie na facebooku i jak się sprawdza 🙂 Z góry dziękuje 🙂

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!