Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Banner ładny, skuteczny? 10 porad, jak przygotować efektywną kreację sprzedażową

23 marca, 2021 10 tipów dla najlepszej kreacji performance

Bannery performance mają na celu przyciągnięcie wzroku potencjalnego klienta i zachęcenie go do kliknięcia i odwiedzenia wybranej przez nas strony, a w efekcie przejrzenia co mamy mu do zaoferowania i wykonania akcji, z których będziemy czerpali profity. Logicznym wydaje się, że zatrudnienie jak najlepszego artysty zwiększy nasze szanse na zdobycie nowych klientów. Ale czy do każdego przemówi ten sam baner? Czy najładniejsze banery będą tymi, które najbardziej przyciągną uwagę?

Jak sprawić, by bannery performance spełniały swoją funkcję?

Dzisiejszy, szybki świat, który zalewa nas masą informacji, powoduje, że mamy coraz większą tolerancję na krzyczące do nas z każdego zakątka internetu i prawdziwego świata reklamy. Praca przy projektowaniu bannerów performance’owych ma więcej wspólnego z matematyką i rzemiosłem, niż z malowaniem abstrakcyjnych obrazów docenianych przez krytyków sztuki. Nie wszystko co piękne będzie się klikać, a nie wszystko co się klika, będzie sprzedawać.

Przygotowując bannery, które mają najlepiej spełniać swoją funkcję, musimy wiedzieć, że istnieje kilka ważnych zasad.

Przedstawienie graficzne

Odpowiednie kolory są kluczem

Beże czy błękity świetnie sprawdzają się w pokazaniu stonowanego wizerunku marki, ale jeżeli chcesz przyciągać wzrok do swojego banery, skorzystaj z bardziej wyrazistych kolorów, które od razu rzucą się w oczy. Energiczne barwy takie jak czerwonyżółty i zielony są idealne do zwrócenia uwagi w kierunku twojego banneru. Należy też pamiętać, że klient niekoniecznie zdecyduje się na zakup rzeczy, którą ujrzał na banerze, ale najważniejsze jest jego skupienie uwagi na tym produkcie i zachęcenie do przejrzenia oferty. Czy to znaczy, że tło banneru powinno być czerwone? Wręcz przeciwnie! Tak krzykliwe tło może odrzucić klientów, dlatego trzeba dobrze rozplanować kolory. Przeprowadzone testy wskazują na jasne tła jako te, które zwracają największą uwagę.

Emocje są ważne

Planujesz umieszczenie na banerze zdjęć ludzi? Zadbaj o to, żeby ich twarz była zawsze wyraźna i uśmiechnięta. Jest to coś, z czym potencjalny klient może się utożsamiać, coś, co pokaże mu, że twój produkt jest dobry, a nie nudny. Badania pokazują, że spojrzenie modela w stronę produktów podnosi klikalność danego banneru, więc nie bój się stosować tego tricku.

Pokaż swój produkt

Klient po spojrzeniu na baner musi wiedzieć, co sprzedajesz. Jeżeli na banerze znajdzie się tylko zdjęcie uśmiechniętego mężczyzny, potencjalny klient nie będzie wiedział, czy sprzedajesz produkty do pielęgnacji brody, włosów, czy ubrania, a przy dzisiejszym zalewie informacjami i walce o uwadze może nie mieć czasu na sprawdzenie. Dlatego obok zdjęcia pokaż swój produkt – to w końcu jego chcesz sprzedać.

Mniej znaczy więcej

Wykorzystanie zbyt wielu treści może wprowadzić zamęt na banerze, przez co użytkownik nie będzie wiedział co i w jakiej kolejności przeczytać, przez co w końcu porzuci próbę i zescrolluje dalej. Na mniejszych banerach wystarczy jeden, krótki komunikat. Jeżeli korzystamy z większych, można pozwolić sobie na dłuższy opis, który umieścimy jako osobną sekcję.

Test na banerze

Nie opowiadaj historii – komunikuj wprost

Przy stale zmniejszającym się zakresie koncentracji musimy przystosować komunikaty do minimum. Nikt nie będzie czytał odnośnie zastosowania najlepszej bawełny w produkcji koszul – zamiast tego umieść proste, szybkie komunikaty w stylu „koszule -10%”.

Rozkazy nie są takie złe

„Kup teraz”, „Zobacz więcej” i „Sprawdź”, które są wyraźne i odróżniają się od tła to podstawa projektowania banerów. Takie przyciski często pokazują użytkownikowi, że to tutaj ma kliknąć, co nie musi być tak oczywiste, szczególnie jeżeli baner zleje się ze stroną, a klient nie będzie wiedział, gdzie się zaczyna, a gdzie kończy. Ich umiejscowienie też jest ważne – ludzie przyzwyczajeni są do przeglądania internetu tak jak do czytania książek. Zaczynają od górnej, lewej strony, a kończą w prawym dolnym rogu. I to tam powinna znaleźć się nasza sugestia.

Zniżki, benefity

Nasze społeczeństwo często kupuje rzeczy tylko dlatego, że są na przecenie, albo zapewniają jakieś inne benefity. Dlatego tak ważne jest umieszczenie na banerze wyraźnych komunikatów w stylu „promocja -10%”. Twój produkt nie jest na promocji? Nic straconego. Tak samo jak promocja klientów przyciągają benefity takie jak gwarancje czy darmowe dostawy.

Liczby są ważne

I nie chodzi tu tylko o cenę czy promocję. Liczby to krótki zapis, który każdy rozumie, a pozwala nam zwrócić uwagę klienta. „TOP 10”, „Dostawa w 24h” to tylko niektóre przykłady, które zwracają uwagę swoim krótkim zapisem i dużą ilością przekazanych informacji. Liczby można też wykorzystać do podkreślenia prestiżu i dużego wyboru. Hasło „szeroki asortyment” może znaczyć 100, a może 1000 produktów. „ponad 2 000” daje klientowi pewne wyobrażenie.

Facebook

Reklamy, jakie umieszczone są na facebook’u rządzą się swoimi prawami. Przede wszystkim przestrzeń banera może być wypełniona tekstem tylko w 20%. Sam facebook udostępnia też przycisk systemowy, więc możemy zrezygnować z tak popularnych „sprawdź”.

Rób testy

Najgroźniejszą pułapką czającą się na marketera jest uogólnianie własnych poglądów. Kolejną twierdzenie, że decyzje podejmujemy świadomie. Jeżeli nie lubisz krzykliwych kolorów, przygotuj dwa banery – jeden ze stonowanymi, a drugi wręcz przeciwnie. Sprawdź, jakie będą ich efekty. Wyniki mogą niejednokrotnie Cię zaskoczyć.

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!