Logotyp Agencji WorkFlow Media
Jak aktualizacja starych treści może pomóc w pozycjonowaniu Twojej strony

Jak aktualizacja starych treści może pomóc w pozycjonowaniu Twojej strony

Istnieje strategia, która pozwoli Ci zwiększyć pozycję Twojej strony bez dodatkowej pracy. Oczywiście, możesz kontynuować pisanie nowych treści, ale to wymaga czasu i jest skomplikowane. Zamiast tego, możesz zaktualizować swoje stare treści. Jest to mniej pracochłonne i daje szybsze rezultaty, co jest korzystne dla Twojej strategii content marketingowej. Aktualizacja starych treści zwiększy skuteczność Twoich działań SEO i zwiększy ruch na Twojej stronie, dzięki poprawie oceny świeżości treści. Kiedy powiesz Google, że Twoja treść jest nowa, zobaczysz wzrost ruchu na stronie, co zrekompensuje niewielki nakład pracy.

Fakt, że aktualizacja starych treści wpływa na pozycję strony, jest znany od 2011 roku, a Google potwierdził to jako czynnik rankingowy w 2020 roku. W tym artykule omówimy, jak wiedzieć, kiedy należy odświeżyć treść, a także podzielimy się danymi dotyczącymi odświeżania treści ze swojego bloga oraz 13 rzeczami które mogą przynieść Ci korzyści przy aktualizowaniu contentu.

Jak wiesz, nasze publikacje są zawsze najlepsze w momencie publikacji, ale z czasem wiele się zmienia. Zmieniają się wymagania i trendy w danej dziedzinie, a to wpływa na potrzebę odświeżania treści.

Skąd mam wiedzieć, kiedy należy odświeżyć treść?

Oto kilka znaków:

  • Dostępne są nowe informacje. Pamiętaj, aby regularnie (co sześć miesięcy lub częściej) aktualizować artykuły o nowe badania, nowe dane oraz najnowsze linki zwrotne. Tematy mogą szybko się zmieniać.
  • Treść staje się nieaktualna. Jeśli Twój post był bardzo szczegółowy (np. 10 sposobów na urlop z dala od zgiełku bez kwarantanny COVID), może być konieczne jego całkowite przeformułowanie lub wycofanie.
  • Treść zaczyna mieć słabsze wyniki. Jeśli Twój post był publikowany już jakiś czas, możesz zauważyć, że liczba wyświetleń i kliknięć spada. Możesz również zauważyć, że pozycje Twoich słów kluczowych spadają.
  • Treść staje się „stara”. Im starsza jest Twoja treść, tym bardziej przestarzałe stają się wszystkie Twoje treści i linki zwrotne.

Pamiętaj, aby co najmniej raz w roku ocenić swoją treść, aby uniknąć zbyt dużej dezaktualizacji dla swoich czytelników.

Oczywiście, możesz również aktualizować swoje treści w każdym momencie. Nie potrzebujesz powodu, aby to zrobić, ale jeśli Twoja treść jest aktualnie wydajna, to obserwuj zmiany, jakie wprowadzasz, i ich wpływ na Twoje wyniki.

Nasze dane pokazują, że aktualizacja starych treści jest ważna.

Dowiedz się jakie korzyści możesz zobaczyć, odświeżając swoją treść regularnie

Oto trzy nasze własne przykłady aktualizacji starych treści i ich wpływ na wyniki.

Przykład 1

Zaktualizowaliśmy artykuł:
Czym jest Shadow Ban? (i jak to naprawić)

Co odświeżyliśmy?
Zespół zmienił meta-dane, aby były bardziej zgodne z intencją użytkowników, zaktualizował treść zgodnie z najnowszymi terminami (wcześniej było napisane o ghostbanning, teraz mówi się o shadowbanning) i zaktualizował cele słów kluczowych.
Odświeżona treść została opublikowana 7 sierpnia 2022 roku.

Jak aktualizacja wpłynęła na nasze wyniki?
Po odświeżeniu zobaczyliśmy natychmiastowy wzrost wydajności.

Na dzień przed odświeżeniem treści, 6 sierpnia 2022 roku, blog miał 134 kliknięć. Na dzień po odświeżeniu, 8 sierpnia 2022 roku, blog miał 245 kliknięć.

Co jednak z długoterminowymi wynikami?
Kiedy porównujemy dane okresowe (PoP), widzimy 96% wzrost kliknięć. Przed aktualizacją, od 6 marca do 6 sierpnia, na tej stronie pojawiło się 27 783 kliknięć. Po aktualizacji, od 7 sierpnia do 7 stycznia, na tej stronie pojawiło się 53 755 kliknięć.

Poza kliknięciami, ocenialiśmy naszą wydajność, analizując całość słów kluczowych. Zrobiliśmy to za pomocą Semrush.

W lipcu, przed odświeżeniem, nasz post na blogu był widoczny dla 1924 słów kluczowych, z 53 słowami kluczowymi na pozycjach 1-3. W sierpniu zanotowaliśmy niemal natychmiastowy wzrost wszechświata słów kluczowych, z 84 słowami kluczowymi na pozycjach 1-3.

Kontynuowaliśmy rozwój w październiku (135 słów kluczowych na pozycjach 1-3, 2229 słów kluczowych w ogóle), listopadzie (144 słów kluczowych na pozycjach 1-3, 2416 słów kluczowych w ogóle) i grudniu (152 słów kluczowych na pozycjach 1-3, 2555 słów kluczowych w ogóle).

Przykład 2:

Zaktualizowaliśmy artykuł:
Jak dostać się na stronę „Dla Ciebie” TikToka (FYP)

Co odświeżyliśmy:
Zespół zaktualizował metadane i treść, aby lepiej dostosować je do intencji wyszukiwania użytkowników. Aktualizacja została opublikowana 9 sierpnia 2022 roku.

Jak aktualizacja wpłynęła na nasze wyniki

Ta strona została zaktualizowana 9 sierpnia 2022 roku, a nastąpił natychmiastowy wzrost wydajności.

7 sierpnia było 252 kliknięcia, 8 sierpnia było 281 kliknięć, 9 sierpnia było 266 kliknięć, a 10 sierpnia (dzień po publikacji) było 329 kliknięć – natychmiastowy wzrost po aktualizacji treści.

Kiedy porównujemy dane okresowe (PoP), widzimy faktycznie 20% spadek wydajności kliknięć. Przed aktualizacją, od 10 marca do 7 sierpnia, na tej stronie pojawiło się 48 936 kliknięć. Po aktualizacji, od 8 sierpnia do 7 stycznia, na tej stronie pojawiło się 39 167 kliknięć. Mimo spadku wydajności PoP, zauważyliśmy wzrost wydajności natychmiast po aktualizacji treści. Pomogło to również zwiększyć ruch na stronie, który w przeciwnym razie zostałby utracony, gdybyśmy nie przeprowadzili aktualizacji.

Teraz widzimy coś interesującego, a mianowicie nasze słowa kluczowe nadal rosną, ale kliknięcia wyrównują się i w końcu ponownie spadają po aktualizacji. Widzimy to szczególnie wyraźnie we wrześniu.

To powiedziało nam dwie rzeczy.

  • Nasze aktualizacje pomogły zwiększyć widoczność naszego posta na blogu na SERP-ach.
  • Istnieje prawdopodobnie trend spadkowy zainteresowania terminem „TikTok FYP”.

Dlatego przeprowadziliśmy badania w Google Trends i rzeczywiście zauważyliśmy znaczny spadek zainteresowania terminem „TikTok FYP”:

Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki, wskazuje to naszemu zespołowi, że może być potrzebna aktualizacja, czy to metadanych, czy to ulepszania celów słów kluczowych, aby poprawić wydajność kliknięć.

Ocenialiśmy również naszą wydajność, analizując ogół słów kluczowych z pomocą Semrush.

W lipcu, przed odświeżeniem, nasz post na blogu był widoczny dla 2999 słów kluczowych, z 104 słowami kluczowymi na pozycjach 1-3. W sierpniu przeskoczyliśmy na 3 870 słów kluczowych, ale tylko 98 słów kluczowych na pozycjach 1-3. Jednak we wrześniu odzyskaliśmy 106 słów kluczowych na pozycjach 1-3 i 4137 posiadanych.

Zauważyliśmy kolejny niewielki spadek w październiku (96 słów kluczowych na pozycjach 1-3, 3858 słów kluczowych w ogóle), kolejny wzrost w listopadzie (108 słów kluczowych na pozycjach 1-3, 4396 słów kluczowych w ogóle) i kolejny spadek w grudniu (92 słów kluczowych na pozycjach 1-3, 4520 słów kluczowych w ogóle). Te wahania są zgodne ze zmiennością liczby kliknięć, którą obserwujemy i niewielkimi spadkami.

Wnioski: Co wynieśliśmy z naszych testów?

Jeżeli mielibyśmy podać 1 wniosek z naszych danych, to jest to to, że aktualizowanie starego kontentu może być bardzo korzystnym przedsięwzięciem.

Jak pokazują nasze dwa przykłady, jeden blog zanotował 98-procentowy wzrost wydajności kliknięć, a inny – 38-procentowy wzrost.

Warto pamiętać, że zainteresowanie różnymi tematami jest różne, a nie wszystkie odświeżenia dadzą takie same wyniki.

SERPy były również dość niestabilne w całym 2022 roku z powodu aktualizacji algorytmów, które wstrząsały pozycjami i kliknięciami w całym Internecie.

Poza kliknięciami i wyświetleniami, przyjrzeliśmy się korzyściom aktualizacji starego kontentu dla słów kluczowych. Ogólnie rzecz biorąc, aktualizacje mają pozytywny wpływ na słowa kluczowe.

Najważniejszy wniosek jest taki, że aktualizacja artykułów działa tylko na słowa kluczowe, gdzie zajmujesz pozycje 1-3. Jeśli nie jesteś w TOP3, nie zobaczysz wyników, których oczekujesz.

Innym ważnym aspektem, na który zwróciliśmy uwagę, były szczyty sezonowe, które mogą nieco zniekształcać dane. Jednak chcieliśmy pokazać, że odświeżanie treści może mieć długoterminowy pozytywny wpływ na wydajność strony.

  • Korzyści z odświeżania starego kontentu są liczne. Przede wszystkim poprawia się wskaźnik klikalności, a tym samym pozycjonowanie na stronach wyników wyszukiwania.
  • Poprawiają się błędy gramatyczne i literówkowe, co wpływa pozytywnie na jakość strony.
  • Aktualizowanie treści wpłynie na jej świeżość, co Google uwielbia.
  • Ulepszając treść, zwiększa się jej wartość dla użytkowników, a także usunięcie nieaktualnych linków może mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie.
  • Można także dodać linki do nowszych i lepszych zasobów, co zwiększa wartość treści.

Podsumowując, aktualizacja starej treści może przynieść wiele korzyści dla Twojej strony internetowej. Przykłady pokazują, że może to prowadzić do zwiększenia kliknięć nawet o 98%. Poprawa jakości tekstu i aktualizacja danych mogą przyczynić się do lepszej pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Ważne jest nie tylko dbanie o świeżość contentu, a poprawianie błędów językowych, usuwanie niedziałających linków oraz dodawanie nowych, wartościowych źródeł może przyczynić się do zwiększenia wartości strony w oczach Google.

Dzięki temu, strona będzie lepiej pozycjonowana i przyciągnie więcej użytkowników. Aktualizacja starej treści może zwiększyć liczbę słów kluczowych oraz pozycję w wynikach wyszukiwania. To bardzo skuteczna metoda na poprawienie wyników strony internetowej bez konieczności tworzenia zupełnie nowych treści.

1. Popraw swoją klikalność (CTR Click-Through Rate)

Jeśli wyszukasz w Google prawie każde słowo kluczowe, szybko zauważysz, że najlepsze wyniki są zwykle opublikowane w ciągu ostatniego roku lub max dwóch.

Na przykład wyszukując „strategie SEO” w Google, pojawiają się te wyniki:

Strategia SEO - Aktualizacja Treści,a w wyniki w rankingu SEO

Zauważysz, że najstarszy z nich ma datę z kwietnia 2019 r., ale pozostałe wyniki mają daty od 23 marca 2022 r. do 23 stycznia 2023 r.

Prawda jest taka, że dla wielu tematów, w tym SEO, zmiany zachodzą szybko. Informacje, które były dodawane/aktualizowane tylko kilka miesięcy temu, dzisiaj mogą być zdezaktualizowane.

Jednak nie dotyczy to tylko tematów związanych z SEO. Wyobraź sobie wyszukiwanie „najlepszych technik ogrodniczych” lub „recenzji butów do biegania”.

Czy nie wolisz przeczytać czegoś opublikowanego w ostatnim roku niż artykułu z 2010 roku? Oczywiście, że tak.

Prawda jest taka, że ​​jesteśmy bardziej skłonni kliknąć w artykuły opublikowane niedawno, a to oznacza, że ​​wskaźnik klikalności artykułu, który publikujesz, wzrośnie, gdy go zaktualizujesz.

To ważne, ponieważ w algorytmie Google bardziej prawdopodobne jest, że zajmiesz wyższe miejsce, jeśli więcej osób kliknie na twoją treść na stronie wyników wyszukiwania.

Dlatego aktualizacja treści sprawi, że będzie ona bardziej atrakcyjna, a to przekona Google, że jest to lepszy zasób, który powinien zajmować wyższe miejsce.

Jednak to nie tylko data zwiększa wskaźnik klikalności.

Możesz również napisać przekonujący nagłówek i opis, który przyciągnie uwagę czytelnika i przekona go do kliknięcia właśnie w Twój link. To pomaga utrzymać silną pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Ważne jest również, aby nagłówek składał się z około ośmiu słów lub 70 znaków, aby czytelnicy mogli przeczytać cały tytuł w wynikach wyszukiwania.

Jednak gdy czytelnik już kliknie na twoją treść, nie chcesz, aby natychmiast kliknął na inny link lub wrócił do wyszukiwarki. Wysokiej jakości wyniki wyszukiwania opierają się m.in. na tym, jak wartościowym źródłem wiedzy jest twoja strona.

Aby działało to na twoją korzyść, postaraj się przyciągnąć uwagę czytelnika, opowiadając historię za pomocą opisów lub pomagając mu zobaczyć Twój punkt widzenia. Misja jaką powinieneś sobie postawić, to najdłuższe możliwe zatrzymanie czytelnika na stronie.

2. Zadbaj o poprawność gramatyczną i ortograficzną swoich tekstów.

Choć nie jest to jednym z dwustu czynników, które wpływają na ranking w Google, to z pewnością ma wpływ na odbiór i użyteczność treści.

Poprawność gramatyczna i ortograficzna wpływa na User Experience, co może wpłynąć na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania, bo wyższa użyteczność, jest równa dłuższej sesji użytkownika.

Dlatego warto zadbać o to, aby twój tekst był jak najbardziej poprawny i atrakcyjny dla użytkowników.

3. Pokaż Google, że Twój content jest świeży

Nie ma tajemnica, że Google uwielbia świeży content.

Treści opublikowane niedawno dostają wyższe pozycje, szczególnie jeśli dotyczą tematów, które często się zmieniają.

Jeśli więc publikujesz tylko nowy content, przegapisz ogromną szansę, bo zapominasz, że Twoje stare artykuły umierają powoli w odmętach coraz niższych pozycji w wynikach wyszukiwań.

Zamiast gwarancji powolnej agonii tekstów, możesz odnowić swoją starą treść i nadać im nowe życie. Prawda jest taka, że zaktualizowana treść to łatwy sposób na podwojenie ruchu na Twojej stronie.

Ustaw nową datę publikacji lub po prostu zapisz aktualizację w WordPressie. Kiedy Google ponownie przeszuka Twoją stronę, zobaczysz wzrost ruchu z wyników wyszukiwania. Możesz też manualnie zgłosić zmianę w Google Search Console.

Kiedy Ahrefs zaczął publikować treści evergreen zamiast treści, które szybko się dezaktualizowały, zobaczyli ogromny wzrost wyświetleń i wizyt. To może być przykładem z przeszłości, ale zasada wciąż obowiązuje.

Evergreen content - jak wpływa na SEO
Wykres pokazujący wzrost ruchu na stronie Ahrefs po przejściu na publikowanie treści evergreen

Możesz zrobić to samo ze swoim contentem. Pracuj ciężko, aby był zawsze świeży, a algorytmy wynagrodzą Twoją pracę wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania Google.

To prosty sposób na poprawienie swojego rankingu, demonstrując, że masz świeży content.

4. Popraw dokładność swojej treści

W końcu każda aktualizacja Google skupia się na jednym celu: poprawie doświadczenia użytkownika.

Jeśli Twoja strona jest zaprojektowana tak, aby zapewnić świetne doświadczenie użytkownika (aktualną przydatną treść), zyskasz popularność w wynikach wyszukiwania Google dzięki wielu zmianom algorytmów i ciągłemu doskonaleniu czynników rankingowych.

Aktualizacja dostarcza dodatkowego kontekstu dla użytkownika, poprawia dokładność artykułu i zwiększa wartość całego tekstu zarówno dla czytelnika, jak i algorytmów.

Jak to zrobić? Poszukaj nowych lub uaktualnionych informacji na temat artykułu, który piszesz, i uwzględnij je w tekście.

Wymienienie, że artykuł został zaktualizowany, to świetny sposób, aby wskazać, że przeprowadziłeś aktualizację w celu poprawy treści.

A gdy stworzysz bardziej wartościowe źródło, zobaczysz, jak ruch na twojej stronie zacznie gwałtownie rosnąć.

5. Popraw świeżość całej strony

To fakt: świeże strony zajmują wyższe pozycje w rankingu.

Przy założeniu, że wszystko inne jest równe, Google przypisuje większą wagę stronie, która często aktualizuje swoją zawartość.

To jedna z przyczyn, dla których porzucone strony po kilku latach nie zajmują już dobrych pozycji, nawet jeśli artykuły na nich zamieszczone są wciąż bardzo pomocne.

Przykład powolnego spadku kliknięć z SEO na nieaktualizowanej stronie.

Jeśli Google zauważy, że Twoja strona nie jest aktualizowana od dłuższego czasu, to spadnie ranking wszystkich jej podstron.

Aby to zmienić, możesz ożywić stare treści. Kilka aktualizacji najważniejszych artykułów może przekonać Google, że Twoja strona jest aktualna i wciąż wartościowa.

Porównując – aktualizacja jednego artykułu daje ok 10% lepszy wyniki globalnie dla strony, natomiast aktualizacja trzech artykułów rocznie, które dają ~30% lepszy wynik dla całej strony.

To oznacza, że każdy artykuł na Twojej stronie dostanie wzrost rankingowy, ponieważ Google zauważy, że na Twojej stronie znajduje się świeża zawartość.

Nie ważne, czy jest to słuszne czy nie, Google będzie interpretować to jako oznakę wyższej wartości wszystkich artykułów na Twojej stronie i zwiększy ranking wszystkiego, co zostało przez Ciebie opublikowane.

6. Usuń martwe linki, aby pokazać wartość treści

Jednym z najbardziej frustrujących problemów związanych ze starym kontentem są martwe linki.

Często pomocne źródła, do których linkowałeś w oryginalnym artykule, już nie istnieją. Może strona została zamknięta lub zmienił się URL.

W każdym przypadku szkodzi to Twojemu rankingu w Google i przesuwa Cię coraz niżej na stronie wyników wyszukiwania.

Na szczęście naprawienie martwych linków nie jest trudne.

Zalecam używanie dwóch różnych, bezpłatnych narzędzi. Pierwszym z nich jest strona internetowa Broken Link Checker.

Wejdź na stronę i wpisz adres URL Twojej domeny. Następnie kliknij „Znajdź martwe linki”.

Po wprowadzeniu kodu zabezpieczającego kliknij przycisk „Znajdź martwe linki teraz!”.

Po kilku minutach otrzymasz powiadomienie o znalezionych linkach. Powinieneś naprawić każdy z nich.

Drugim narzędziem, które polecam, jest Broken Link Checker dla przeglądarki Google Chrome. To bezpłatny dodatek, który działa w przeglądarce Chrome.

Aby rozpocząć, musisz go pobrać do przeglądarki Chrome, klikając przycisk „+ Dodaj do Chrome” na stronie z dodatkiem.

Po wyświetleniu prośby Chrome wybierz „Dodaj rozszerzenie”.

Na pasku narzędzi przeglądarki pojawi się mała ikona Broken Link Checker.

Aby skorzystać z narzędzia, przejdź do posta, który chcesz sprawdzić, i kliknij na ikonę. Wyświetli się małe okienko na górze strony.

Narzędzie przegląda wszystkie linki na stronie i znajduje wszystkie martwe. Wyświetli całkowitą liczbę linków, zarówno działających, jak i martwych.

Wszystkie poprawnie działające linki będą zaznaczone na zielono. Wszystkie brakujące lub prowadzące do stron 404 zostaną oznaczone na różowo, wraz z informacją o problemie z linkiem.

Aby naprawić martwy link, musisz znaleźć oryginalną stronę, do której linkowałeś, i poszukać innych sposobów jej publikacji. To najłatwiejszy sposób na poprawienie sytuacji.

Jeśli artykuł jest całkowicie niedostępny w sieci, musisz podjąć bardziej drastyczne kroki. Postaraj się znaleźć inny zasób o podobnej jakości i podlinkuj go.

Jeśli nie możesz znaleźć niczego podobnego, możesz po prostu usunąć link. Lepiej nie mieć linku niż mieć martwy.

Ponadto, poprawienie lub usunięcie zepsutych linków w treści jest także korzystne dla użytkowników Twojej strony. Zepsute linki przekierowują użytkowników na stronę błędu 404, co może wprowadzić ich w błąd i zniechęcić do odwiedzenia Twojej strony w przyszłości.

Dlatego warto regularnie przeglądać swoją starą treść i usuwać lub naprawiać zepsute linki, aby zwiększyć wartość Twojego artykułu oraz ułatwić poruszanie się użytkownikowi, nawet tą wychodzącą.

Mimo że usunięcie zepsutych linków może wydawać się niewielką zmianą, może to mieć duży wpływ na Twoje wyniki wyszukiwania i ostatecznie na ruch na Twojej stronie. Poprawienie adekwatności treści, aktualizacja i usuwanie zepsutych linków to kilka łatwych sposobów, aby poprawić pozycjonowanie Twojej witryny w wyszukiwarkach i przyciągnąć więcej ruchu na swoją stronę.

7. Podlinkuj nowsze i lepsze zasoby

Jeśli poprawiasz swoje stare treści, możesz także dodać nowe linki do lepszych zasobów.

Gdy przeglądasz swoje stare treści, możesz łatwo dodać linki do tych nowych treści. Ponieważ te zasoby nie były dostępne, kiedy pierwszy raz pisałeś artykuł, dodają one wiele nowej wartości.

To również sprawia, że Twoja treść wydaje się o wiele bardziej wartościowa dla Google. Linki wychodzące są ważnym czynnikiem rankingowym, co więcej, możesz w ten sposób stworzyć bardziej wartościowe źródło informacji.

Linkuj do najlepszych treści w Internecie, a Google zwróci na to uwagę. Dla wyszukiwarek staniesz się wartościowym źródłem wiedzy czerpiacym dane ze stron, które mają już swój autorytet.

Jest jeszcze jedna rzecz, którą powinieneś zrobić ze swoją treścią: linkować do swoich własnych zasobów.

Jeśli opublikowałeś ostatni artykuł na temat związany z Twoją tematyką, powinieneś się do niego odwołać.

Jeżeli korzystasz z WordPressa, możesz wykorzystać wtyczkę „Internal Link Juicer„, która pozwala łatwo kontrolować słowa kluczowe, które linkują do Twoich artykułów.

Dobrym pomysłem jest także zaktualizowanie wezwania do działania i upewnienie się, że jest ono związane z nową treścią, którą zaktualizowałeś.

Poprzez dodawanie aktualnych zasobów i bardziej szczegółowej treści, możesz ożywić posty na blogu i zwiększyć swoje pozycje w Google.

To idealny sposób na zwiększenie ruchu na Twojej stronie wyszukiwarki bez konieczności tworzenia nowych treści lub pisania obszernych aktualizacji dla starych postów.

8. Włącz multimedia, aby uzyskać lepsze wyniki w rankingu

Jednym z najlepszych sposobów na poprawę pozycji w wyszukiwarkach jest dodanie różnych rodzajów mediów. W miarę jak treści online stają się bardziej zróżnicowane, istnieje szczególne miejsce dla nowych treści zawierających różne rodzaje obrazów, dźwięków i wideo. Użycie mocnych obrazów ma wiele zalet, jak opisano na poniższym obrazie:

Dokładne rodzaje, które chcesz użyć, zależą od twoich preferencji. Dobrym pomysłem jest dołączenie obrazu co 150-350 słów. Bez względu na to, jakie obrazy chcesz użyć, musisz dołączyć link z powrotem do oryginalnej treści. Ułatwi to innym znalezienie źródła obrazu. Pozwoli również na łatwe przeglądanie obrazów i odnalezienie aktualizacji, jeśli będzie to konieczne. Jeśli masz trudności z tworzeniem interesujących obrazów samodzielnie, możesz łatwo je znaleźć online, przeszukując strony takie jak StumbleUpon w poszukiwaniu grafik, które są skuteczne w przyciąganiu uwagi.

Dobrym pomysłem jest dodanie obrazu dla każdych 150-350 słów.

To prosty sposób na zwiększenie atrakcyjności twojej treści bez dodatkowej pracy. Ten nacisk na nowe rodzaje mediów sprawi, że twoja treść będzie bardziej angażująca i przyniesie poprawę wyników wyszukiwania Google.

9. Popraw częstotliwość indeksowania twojej strony przez Google

Pracując nad poprawą starszej treści opublikowanej na twojej stronie internetowej, zaczniesz zauważać korzyści we wszystkich treściach, nie tylko w artykułach, które zaktualizowałeś. Dzieje się tak dlatego, że Google patrzy na twoją całą stronę, aby zobaczyć twoje najnowsze aktualizacje. Jest to używane jako miara tego, jak często Google poświęca czas na przeszukanie twojej strony.

Prostym przykładem jest częstotliwość przeszukiwania strony z wiadomościami, takiej jak Huffington Post, w porównaniu z statyczną stroną, taką jak prosta trzystronicowa strona „o nas” dla lokalnej firmy prawniczej. Kiedy Huffington Post publikuje artykuły co godzinę, Google nauczy się tej częstotliwości i będzie przeszukiwać stronę częściej. Tymczasem firma prawnicza będzie aktualizowana co kilka tygodni (lub rzadziej), ponieważ Google rozpoznaje, że nie ma nowych treści za każdym razem, gdy przeszukuje stronę.

Aktualizując starą treść, możesz sprawić, że Google będzie częściej przeszukiwać całą Twoją stronę internetową, a nie tylko te artykuły, które zostały zaktualizowane. Dlaczego? Ponieważ Google patrzy na całą Twoją stronę internetową, aby zobaczyć Twoje najnowsze aktualizacje, a to jest mierzone jako wskaźnik, jak często Google będzie przeszukiwać Twoją witrynę.

Przykład prosty: częstotliwość, z jaką Google przeszukuje witrynę informacyjną, taką jak Huffington Post, w porównaniu z witryną statyczną, taką jak prosta trzystronicowa witryna „O nas” dla lokalnej firmy prawniczej. W przypadku HuffPo, który publikuje artykuły co godzinę, Google nauczy się tej częstotliwości i będzie aktualizować stronę częściej. Natomiast strona internetowa firmy prawniczej będzie aktualizowana co kilka tygodni (lub rzadziej), ponieważ Google rozpoznaje, że nie ma tam nowych treści za każdym razem, gdy przeszukuje witrynę. Aktualizując starą treść, możesz sprawić, że Google będzie częściej przeszukiwać Twoją witrynę, bez potrzeby publikowania nowych artykułów.

Im częściej Google przeszukuje Twoją witrynę, tym większa szansa, że Twoje najnowsze informacje pojawią się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania, co daje Ci przewagę w wynikach wyszukiwania. 10. Zoptymalizuj dla odpowiednich słów kluczowych Istnieje szansa, że podczas publikowania oryginalnego postu nie zrobiłeś wystarczającej ilości badań słów kluczowych lub zrobiłeś to w nieprawidłowy sposób. Słowa kluczowe, na które początkowo się skupiłeś, mogły zmienić swoje znaczenie – co oznacza, że słowo kluczowe z przeszłości, które kiedyś było komercyjne, może teraz stać się transakcyjne. W każdym przypadku możesz odkryć, że stara treść, którą opublikowałeś, faktycznie zajmuje lepsze pozycje w słowach kluczowych, których się nie spodziewałeś. Zamiast pozostawiać skupienie na tych samych słowach kluczowych i liczyć na to, że wszystko się uda, możesz podjąć działania mające na celu poprawę skupienia na słowach kluczowych w treściach, które już stworzyłeś.

Jak to zrobić? Najpierw musisz przejść do narzędzia Ubersuggest, a następnie postępować zgodnie z poniższymi krokami:

Krok 1: Wprowadź swój adres URL i kliknij przycisk „Szukaj”.

Krok 2: Kliknij „badanie słów kluczowych” > „słowa kluczowe według ruchu” w lewym menu.

Krok 3: Wprowadź swoją domenę lub adres URL w nowym oknie.

Krok 4: Przeglądaj wyniki. Po uzyskaniu wyników masz dostęp do pięciu kluczowych informacji:

Po uzyskaniu wyników masz dostęp do pięciu kluczowych informacji:

  • Słowa kluczowe, dla których Twoja witryna jest widoczna w wynikach wyszukiwania
  • Szacowane miesięczne wyszukiwania dla każdego słowa kluczowego
  • Aktualna pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google dla danego słowa kluczowego
  • Szacowany miesięczny ruch na Twojej stronie internetowej dla danego słowa kluczowego
  • Szacowana konkurencja w wynikach organicznych wyszukiwania

Dzięki tym informacjom możesz zdecydować, jak najlepiej zaktualizować swoją starą treść, aby uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Na przykład ta strona mojej witryny jest aktualnie na trzeciej pozycji dla frazy kluczowej „blogowanie”. Są dwie strony przed nią, które otrzymują większy miesięczny ruch dla tej frazy. Poprawiając tę treść, aby lepiej docelowo celować w tę frazę kluczową, poprawiam szanse na osiągnięcie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania. A jeśli to się stanie, otrzymam średnio 80 000 nowych odwiedzin miesięcznie.

Na podstawie tych informacji możesz zdecydować, jak najlepiej zaktualizować swoją starą treść, aby osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Na przykład, ta strona mojej witryny aktualnie zajmuje trzecie miejsce dla frazy kluczowej „blogging”. Są dwie witryny wyżej, które otrzymują więcej miesięcznego ruchu dla tej frazy kluczowej. Poprzez uaktualnienie tej treści, aby lepiej dopasować ją do głównych słów kluczowych, zwiększę szanse na osiągnięcie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania. A jeśli to się stanie, otrzymam średnio kolejne 80 000 odwiedzin miesięcznie.

10. Udostępnij i Promuj Swoją Treść Ponownie

Teraz, gdy zaktualizowałeś swoją starą publikację, czas na jej promocję, jakby była zupełnie nowa. Sieci społecznościowe generują od 0,8% do 12,2% ruchu na stronie internetowej, więc nie przegap tej okazji. Na początek, upewnij się, że na stronie jest mnóstwo przycisków udostępniania. To zapewni, że jeśli artykuł zyska popularność wśród Twojej publiczności, będzie można go łatwo rozpropagować.

Bez przycisków do udostępniania, można zabić potencjał postu do stania się wiralem. Nie pozwól, by to się stało. Gdy już to zrobisz, dystrybuuj swoją treść za pomocą standardowych sposobów, jakie stosujesz do promocji nowej publikacji. Może to obejmować udostępnianie jej na liście mailingowej i publikowanie w mediach społecznościowych. Polecam również kontaktowanie się z wpływowymi osobami dotyczącymi publikacji, którą napisałeś. To świetny sposób na uzyskanie backlinków z nowych postów, które zostały opublikowane niedawno. Te nowe strony, które łączą się z Twoją publikacją, pokazują Google, że strona ta jest również świeża, ponieważ nowe linki wskazują na świeżą treść.

Łatwym sposobem na zagwarantowanie uzyskania większej liczby backlinków jest stosowanie „ego-bait”. Polega to na odwołaniu się do kogoś, kto jest znaczący w Twojej branży, i daniu mu znać, że go cytowałeś. Ponieważ są dumni z faktu, że zostali wymienieni (stąd termin „ego-bait”), są bardziej skłonni do udostępnienia Twojej publikacji.

Ponieważ jest to strategia, którą można łatwo wdrożyć w przypadku starych artykułów, po prostu odwołując się i łącząc się z nowymi wpływowymi osobami, możesz stworzyć solidny profil backlinków. Udostępnij swoją treść ponownie i obserwuj, jak Twoje pozycje w rankingu rosną.

11. Napraw błędy po najnowszych aktualizacjach Google

Co najmniej 600 aktualizacji Google pojawia się każdego roku, z każdą z nich skupiającą się na ulepszaniu algorytmu i zmienianiu czynników wpływających na ranking różnych stron. Z każdą nową aktualizacją algorytmu następuje zmiana w tym, jak różne czynniki wpływają na sukces Twojego rankingu w Google.

Aby poprawić szanse Twojej treści na sukces w wynikach wyszukiwania Google, powinieneś działać, aby zapewnić, że Twoja stara treść odpowiada aktualnym wymaganiom Google. Sprawdź, jakie zmiany zostały wprowadzone, i dodaj funkcje, które dadzą Twojej treści najlepsze szanse na sukces.

Przykładem takiej aktualizacji jest nowa aktualizacja algorytmu Google związana z doświadczeniem użytkownika. Google dodał dodatkowe „E” do swojego dobrze znanego skrótu E-A-T (Ekspertyza, Autorytet i Wiarygodność). Teraz mamy E-E-A-T, co oznacza Doświadczenie, Ekspertyzę, Autorytet i Wiarygodność.

Co to oznacza? Doświadczenie w tym przypadku oznacza doświadczenie właściciela witryny lub blogera w dziedzinie, w której twierdzi, że ma ekspertyzę. Oznacza to, że warto zaktualizować treść, aby zawierała odniesienia do Twoich własnych doświadczeń w danej dziedzinie.

Potrzebujesz przykładu, jak to zrobić? Nie musisz szukać daleko – artykuły na stronie Neil Patel Digital, takie jak ten, zawierają sekcje „Dane”, które przedstawiają nasze doświadczenia w dziedzinie marketingu cyfrowego. To daje czytelnikom dodatkowe zaufanie i poprawia naszą ekspertyzę, autorytet i wiarygodność.

Odświeżenie treści z uwzględnieniem takich aktualizacji zapewni najlepsze szanse na utrzymanie treści i pozostanie na bieżąco z różnymi zmianami algorytmów Google każdego dnia.

12. Wykorzystanie starego artykułu w różnych formatach pozwala na uzyskanie większej liczby backlinków.

Zamiast szukać nowych informacji, warto przetworzyć już istniejące badania i treści.

Są wiele sposobów, aby przetworzyć starą treść, a polecam wybór takiego, który odpowiada Twoim preferencjom. Po prostu czytając na głos swój stary artykuł i nagrywając go, można stworzyć odcinek podcastu, treść SoundCloud, bonusowy materiał dla subskrybentów, a nawet ulepszenie treści. Co najlepsze, nie wymaga to żadnego specjalistycznego sprzętu ani dużych nakładów finansowych – wystarczy nagrywać za pomocą wbudowanego mikrofonu w komputerze.

Innym sposobem na tworzenie nowych treści z opublikowanych wcześniej artykułów jest stworzenie prezentacji SlideShare. Można rozdzielić artykuł na kilka różnych kawałków informacji i umieścić na osobnych slajdach. Następnie należy opublikować prezentację na SlideShare i ponownie ją promować.

To proste sposoby na zwiększenie widoczności Twojego posta. A kiedy inni linkują do Twojej innej treści, możesz zyskać nowe backlinki do publikowanego przez Ciebie artykułu.

Backlinki to jeden z najważniejszych czynników rankingowych dla Google i innych wyszukiwarek, co gwarantuje poprawę Twojego rankingu.

13. Wykorzystaj wartość swoich starych treści

Ostatnim krokiem jest wykorzystanie wartości Twojej starej treści. Przemyśl przez chwilę, ile treści na Twojej stronie to treści stare, a ile nowe. Najprawdopodobniej 90% lub więcej stanowią treści, które mają już kilka miesięcy lub więcej. Każda minuta, która upływa, sprawia, że te treści tracą wartość, ponieważ stają się coraz mniej aktualne.

Rozwiązaniem jest dodanie nowej wartości do starych treści. Twoje stare posty już posiadają wartość jako solidne źródła. Wykonałeś badania i stworzyłeś coś wartościowego. Prawdopodobnie zdobyłeś już sporo backlinków do treści.

Dlaczego więc pozostawić je na pastwę losu? Zamiast tego, warto dokonać aktualizacji treści. Google szuka przede wszystkim treści wysokiej jakości. Oznacza to, że nawet jeśli na Twojej stronie pojawił się niedawno artykuł, jeśli jakość nie jest wysoka, Google wciąż będzie preferował treść wysokiej jakości, która została opublikowana kilka lat temu.

Aktualizując swoją starą treść, nadajesz jej drugie życie i przekształcasz ją w treść, która nadal będzie przyciągać ogromny ruch z wyszukiwarek. Nie pozwól, aby Twoja stara praca poszła na marne. Dzięki odświeżeniu i dodaniu nowych wartości możesz poprawić swoje wyniki wyszukiwania za pomocą starych treści, które zostały odświeżone i zaktualizowane.

FAQ – Często zadawane pytania

Czy masz więcej pytań na temat aktualizowania treści? Oto odpowiedzi na kilka często zadawanych pytań na ten temat.

Jak wybrać, które treści należy zaktualizować?

Powinieneś poświęcić czas na aktualizację wszystkich swoich treści co najmniej raz w roku. Jeśli musisz ustalić priorytety, skoncentruj się na artykułach, które: 1) pomagają Ci w dalszym rozwoju strategii treści; 2) konkurują z innymi artykułami na Twojej stronie; i 3) treści, które zanotowały znaczący spadek w wydajności.

Jak często powinienem aktualizować treści?

Częstotliwość aktualizacji treści zależy od ilości treści, jaką masz na swojej stronie. Zalecam aktualizację każdego postu co najmniej raz w roku. Jeśli masz zbyt dużo treści, aby dokładnie przeanalizować wszystkie w ciągu jednego roku, skup się na drobnych aktualizacjach, takich jak naprawianie uszkodzonych linków i usuwanie przestarzałego języka.

Podsumowanie:

Aktualizowanie i poprawianie starszych treści na Twojej stronie internetowej może mieć znaczący wpływ na Twoje wyniki w wyszukiwarkach. Dodanie nowych informacji, linków i multimediów, jak również aktualizacja słów kluczowych, może sprawić, że Twoje starsze treści staną się bardziej wartościowe dla użytkowników i Google. W rezultacie możesz otrzymać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania, zwiększyć ruch na stronie i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów. Nie zapomnij również o promocji swojego nowego, ulepszonego treści na mediach społecznościowych i poprzez kontakty z influencerami, aby zdobyć jeszcze więcej backlinków i zwiększyć swoją widoczność w sieci.

Mateusz Strzałkowski
Mateusz Strzałkowski
CEO at WorkFlow Media
mstrzalkowski.pl

Jestem doświadczonym Growth Hackerem, z pojawieniem się w publikacjach Harvard Business Review i MIT Sloan na koncie. Moje doświadczenie pozwala mi zarządzać milionowymi wydatkami na reklamę i pomagać firmom zwiększyć przychody z 0 do kilkunastu milionów złotych. Robię to poprzez Social Selling i kanały Digital Marketing, takie jak Facebook Ads, GoogleAds, SEO, Linkedin Automation&Ads oraz silną analizę ruchu. Szkolę sprzedawców w wykorzystywaniu Linkedin'a do generowania sprzedaży. Moje doświadczenie zdobywałem w największych domach mediowych oraz w swojej własnej agencji, gdzie obsługiwałem największe światowe marki, takie jak Volkswagen, Sony, Intel, Google, HBO, Sage, WP, Play, Dell, Orange i wiele innych. Chętnie opowiem o najlepszych praktykach, jakie udało mi się wypracować.

Related Posts
Leave a Reply