Logotyp Agencji WorkFlow Media
18 Hacków SEO copywritingu, które przynoszą rezultaty w 2023

18 Hacków SEO copywritingu, które przynoszą rezultaty w 2023

Wyobraź sobie, że ruch organiczny wpada dosłownie z każdego słowa które zostanie opublikowane na Twojej stronie. Ludzie wchodząc na stronę konsumują treść jedna, po drugiej i z przypadkowych osób które trafiły z google, zmieniają się w najwierniejszych fanów Twoich publikacji i hojnych klientów. To by było wspaniałe, prawda?

Problem w tym, że teraz taka wizja wydaje się być odległa lub wręcz utopijna, prawda?

  • Bounce rate – skaczę pod maksymalny poziom
  • Czas spędzony na stronie jest krótszy niż przeczytanie tego zdania.
  • Konwersji jest tyle, co kot napłakał.
  • Czujesz, że zaraz się poddasz

Jeżeli któryś z tych treści mówi o Tobie – to dobrze trafiłeś, bo w tym artykule (w sumie mógłby być z tego dobry ebook) przekażę Ci wiedzę która sprawi, że będziesz tworzył treści SEO, które konwertują lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.

Czym jest SEO Copywriting?

SEO copywriting polega na tworzeniu treści, które są ukierunkowane na określone słowa kluczowe z wysokim poziomem zaangażowania – treść musi zostać przygotowana w taki sposób by utrzymać zainteresowanie użytkownika.

Ma to wiele zalet, takich jak wydłużenie czasu spędzanego na stronie, zmniejszenie współczynników odrzuceń, zwiększenie konwersji i wysyłanie kluczowych sygnałów dotyczących jakości do algorytmów rankingowych Google.

Brzmi skomplikowanie, prawda? Ale takie nie jest w przypadku tych 18 Strategii SEO Copiwritingu:

Zainteresuj czytelnika pytaniem

Czy wiesz co jest niezwykłego w ludzkiej psychologii?

Przyznam szczerze, że do niedawna sam tego nie wiedziałem, ale jak zrozumiałem, że nawet ja tak funkcjonuję – zatkało mnie! To przecież jest tak bardzo oczywiste.

Wiesz już o co chodzi?

Ludzie są zaprogramowani tak, aby znaleźć odpowiedzi na pytania które im właśnie zadano. Mózg ludzki zawsze będzie starał się zakończyć pętle informacyjną. Przyznaj, że nie raz miałeś tak, że “musiałeś coś sprawdzić” – to dokładnie ten sam mechanizm.

Wiesz dlaczego tak się dzieje?  Nasze mózgi są zaprojektowane tak aby znaleźć rozwiązanie problemu i trzymają nas w napięciu do momentu aż tego nie zrobimy.

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że dzieje się to podświadomie i większość ludzi nigdy nie będzie zdawała sobie sprawy z tego co się dzieje – będą czuć tylko potrzebę przeczytania następnego zdania.
Tak z czystej ciekawości, czy zorientowałeś się, że stosuję ten trik od początku tej sekcji?
W dalszej części tego artykułu pokażę, jak wykorzystać tą wadę naszej psychiki – używając techniki copywritingu zwanej “Otwartymi pętlami”.
Ale najpierw chcę mieć pewność, że zrozumiałeś, że pytani to potężne narzędzie.
Możesz użyć konkretnych pytań, takich jak:
Czy kiedykolwiek chciałeś rzucić pracę i podróżować po świecie?
Czy starasz się schudnąć?
Czy wiesz, dlaczego 97% ludzi nie zarabia pieniędzy w internecie?
Brzmi ciekawie/zwariowanie/intrygująco, prawda?
Co złego może się wydarzyć
Takie pytania popychają czytelnika w głąb tekstu, a Ty już jesteś po pierwszym z 18 hacków SEO Copywritingu

Twórz marzenia, niszcz je i pokazuj drogę

“Budowanie mostu” to jedna z ciekawszych metod zwiększania zaangażowania użytkownika. Wywodzi się ona z NLP i wymaga trzech elementów:

  1. Porządana sytuacja: Pozwól wyobrazić sobie czytelnikowi, gdzie chce być
  2. Obecna sytuacja: sprowadź go na ziemię
  3. Zaproponuj most: stwórz łączenie pomiędzy obiema sytuacjami – to dzięki Twojemu artykułowi czytelnik osiągnie ten cel.

Mogę Cie zapewnić, że copywriterzy zwykle koncentrują się tylko na jednym etapie tego procesu, ale potrzebe wszystkich trzech składników by stworzyć skuteczne wprowadzenie. Możesz zwrócić uwagę, że skorzystałem z tego Hacku na początku tego tekstu. By zbudować Twoje zaangażowanie w kilku pierwszych zdaniach przedstawiłem określoną sytuację:

Dobrze, żeby było jeszcze łatwiej – przygotowałem dla Ciebie szablon:

  • Szablon
  • Przykładowe wykorzystanie

Szablon

Wyobraź sobie, że możesz [pożądana sytuacja].Jaki wtedy byłoby Twoje życie?
Gdybyś mógł [namalować obraz ich idealnego świata. Do czego dążysz i pragniesz mieć]. Ale teraz jesteś tutaj. Bez tego wszystkiego.
[Nakreśl obraz ich obecnej sytuacji]. Co poszło nie tak?
Musisz wiedzieć, że nie musi tak być:
Jest sposób, aby zacząć [temat] i jestem przekonany, że sobie z tym poradzisz.
Wszystkie odpowiedzi, których potrzebujesz, znajdują się w tym artykule. Aby je zdobyć, wystarczy czytać dalej.

Przykładowe wykorzystanie

Wyobraź sobie, że możesz zarabiać na swoim blogu tyle, że będzie Cię stać na wszystko. Jakie wtedy byłoby Twoje życie?
Gdybyś mógł w 10 minut napisać nowy post, który użytkownicy chłoną jak gąbka i kupują Twoje produkty. a Ty patrzysz jak spływają pieniądze na Twoje konto. Ale teraz jesteś tutaj. Bez tego wszystkiego.
Ale teraz siedzisz bez weny, przeczytałeś już wszystkie pseudo poradniki i obejrzałeś webinary – włożyłeś serce i czas w swoją pasje, Twojego bloga i chociaż wydaje się, że wszyscy inni mogą zarabiać na blogowaniu, Ty z trudem wiążesz koniec z końcem i łapiesz się dodatkowych zleceń by przeżyć. Co poszło nie tak?
Musisz wiedzieć, że nie musi tak być:
Jest sposób, aby zacząć zarabiać na blogowaniu i jestem przekonany, że sobie z tym poradzisz.
Wszystkie odpowiedzi, których potrzebujesz, znajdują się w tym artykule. Aby je zdobyć, wystarczy czytać dalej.

Hakuj psychikę czytelnika za pomocą otwartych pętli

Wcześniej w tym artykule wspomniałem o dwóch rzeczach:

  1.  Że wszyscy twoi czytelnicy mają tę samą głęboko zakorzenioną wadę psychologiczną
  2. Możesz to wykorzystać, stosując sztuczkę zwaną „otwartą pętlą”

Te otwarte pętle to jeden z najpotężniejszych sposobów zatrzymania ludzi na Twojej stronie.

Mogą:

  • Znacznie wydłużyć czas przebywania
  • Zmniejsz współczynniki odrzuceń

Oba te czynniki mogą wpływać na pozycję Twojego artykułu w google. Ale jak one działają?

Otwarte pętle są prostą formułą – dosłownie dwa kroki:

  1. Otwórz pętlę: pokazując soczyste treści, które pojawią się później
  2. Zamknij pętlę: dołączając tę ​​treść w dalszej części tekstu

W tym momencie gdy czytasz ten tekst, jesteś pewnie przekonany, że jesteś odporny na tego typu manipulacje, ale w tym artykule użyłem ich już kilka, a Ty nadal czytasz, więc na Ciebie też działają. Ostatnią jaką powinniśmy zamknąć jest to, że obiecałem Ci, że w dalszej częśći tego artykułu pokażę Ci jak wykorzystać Copywriting Hack, zwany “Otwartymi pętlami”.

Wtedy też stworzyłem otwartą pętle, by przyciągnąć Twoją uwagę i zainteresować Cię dalszą częścią tekstu. Tą technikę możesz spotkać bardzo często podczas podcastów “Podczas dzisiejszego podcastu dowiesz się [coś ciekawego]”

Technika o której właśnie czytasz, jest jedną z najpotężniejszych narzędzi z jakich może korzystać dobry copywriter, ale …To nie jest nawet najlepszy hack na tej liście. Oszczędzam go na później. Musisz więc zostać, aby dowiedzieć się, co to jest. Ale najpierw przyjrzyjmy się, dlaczego nie należy zapisywać najlepszych treści do końca…

Zmień tempo narracji

Wszyscy od małego wmawiali mi, że powinno się stopniować napięcie w tekście, rozpoczynać delikatnym wprowadzeniem, następnie rozwinąć temat i na samym końcu podsumować obserwacje.

Tyle, że nie piszę książki, a artykuł w internecie. Tutaj w 80% przypadków, odbiorca nigdy nie doczyta do końca. Jeżeli posłuchasz rady nauczyciela i stworzysz tekst “jak uczyli w szkole”, to Twoja praca pójdzie na marne.

Zamiast tego lepiej jest dostarczać treści które angażują już od pierwszych paru zdań.

Często najważniejsze informacje umieszczam na samej górze – w pierwszych kilku akapitach. Zastanawiasz się dlaczego?

Ponieważ tworzę tutaj swoistą pętle – czytelnicy widzieli już rezultaty, ale nie wiedzą jak je osiągnąć.

Ten Hack sprawdza się przede wszystkim:

  • Przy poradnikach – dajesz czytelnikowi przedsmak tego co może osiągnąć z Twoją pomocą
  • Zestawieniach/listach etc. – zaczynaj od najciekawszej i stopniuj w dół
  • Case-study – pokaż wyniki na wstępie.

Dobre treści, mocne i ciekawe przyciągną czytelnika na dłużej i jeżeli będzie miał porzucić artykuł, zrobi to dopiero gdy staną się, w ich odczuciu, za słabe by czytać.

Zadbaj o skanujących tekst czytelników

55% czytelników będzie czytać Twój artykuł przez mniej niż 15 sekund.

Wszystko dlatego, że internet stworzył kulturę skanowania tekstu zamiast czytania. Ludzie przeglądają artykuł i w mgnieniu oka decydują czy warto go przeczytać.

Pytanie brzmi: czego używają aby zdecydować czy warto przeczytać post?

Odpowiedź jest prosta – używają podtytułów (H2,H3,H4) – po tym “szkielecie” jesteś wstanie ocenić tekst.

Pomyśl w ten sposób:

  • Twój nagłówek – przekonuje użytkownika do kliknięcia w Twój link
  • Twoje podtytuły – przekonują go do pozostania na stronie.

Każdy podtytuł “sprzedaje” czytelnikowi co znajduje się w tej sekcji. Jeżeli całość uzna za zachęcającą – zostanie i przeczyta Twój tekst.

By osiągnąć ten efekt – każdy z śród-tułów powinien być:

  • Kuszący – Pobudza ciekawość, tworzy swego rodzaju intrygę
  • Istotny – tutaj chyba nie trzeba tłumaczyć 🙂

Jak stworzyć dobry szkielet artykułu:

Załóżmy, że piszesz tekst o Kosiarce samojezdnej:

  • Jak kosiarka X uratowała mi życie
  • Jak zyskałem Y godzin w miesiącu
  • Jedyny sposób na utrzymanie idealnego trawnika

Są to mini-artykuły, które sprawią, że czytelnik zatrzyma się i uzna, że chce wiedzieć więcej. Dokładnie opisują to, co czytelnik zamierza przeczytać. To sprawia, że są świetnym narzędziem do opowiadania historii.

Stwórz klikalny spis treści

Spis treści, serio? Najprawdopodobniej dokładnie tak sobie pomyślałeś czytając ten śród-tytuł, ale …

Dodając spis treści, taki jak w tym artykule:

Możesz zyskać dużo w SEO. Od momentu gdy dodałem spisy treści u siebie i moich klientów zaobserwowałem:

  • Większy ruch z organica
  • Większy CTR
  • Lepszy Dwell Time

Pierwsze dwa benefity są związane z SERP’ami. Kiedy dodajesz spist treści  Twój link będzie wyglądał tak:

Dodanie spisu treści w artykułach ma dodatkowe działania:
Google postrzega to jako lepszą jakość i CX i podnosi Twoje rankingi
Użytkownicy mają możliwość przejścia do sekcji które ich interesują – co wpływa pozytywnie na współczynnik klikalności na stronie, obniża bounce rate i również sprawia, że Twoja strona pozycjonuje się lepiej.
Jeżeli utworzysz podtytuły, jak w poprzedniej sekcji, jest duża szansa, że zachęcisz czytelników do przeczytania jej na długo przed tym jakby dotarli tu scrollując. Zostają dłużej na stronie.
Wiesz co jest najlepsze w tym podpunkcie? Możesz dodać spisy treści w bardzo łatwy sposób – instalując wtyczkę do WordPress’a TOS+ 🙂 Enjoy

Używaj słów opisujących emocje

Używaj słów opisujących emocje, to nasze najbardziej pierotne słowa.  Kiedy czytelnicy je widzą nie mogą się powstrzymać od “odczuwania ich”.

Oznacza to mniej więcej tyle, że gdy piszesz:

  • Szczęśliwy
  • Smutny
  • Zły
  • Ciekawy

i tak dalej …

To czytający przez piko-sekunde odczuwają tą emocje. Zobacz jak działają strony z plotkami, tabloidy czy portale horyzontalne.

Wykorzystują te emocje w sowich:

  • Tytułach
  • Śród-tytułach
  • Wstępach
  • Wezwaniach do działania (CTA)

Zoptymalizuj swoje treści pod kątem “zarządzania uwagą czytelników”

Jeżeli się zastanowisz, to dojdziesz do wniosku, że nasza uwaga jest ograniczona i podzielona pomiędzy wiele spraw, jak podejmowanie decyzji, praca, rodzina, przyjaciele, czy w końcu netflix i wybór filmu. Zasadniczo nie pozostało wiele z tego zasobu na Twoje treści, dlatego ten Hack powinien być numerem #1 dla każdego copywritera.

Treść musi być:

  • Krótka
  • Ciekawa
  • Angażująca
  • Konkretna

Najlepszym możliwym sposobem jest zmniejszenie liczby słów. W tym artykule nie ma nic więcej poza “mięsem”.

W tym artykule rzadko zobaczysz:

  • Długie akapity
  • Długie listy
  • Rozległe opisy
  • Lanie wody
  • Opisy tego co można pokazać zdjęciem lub screenem.

To właśnie optymalizacja pod kątem zarządzania uwagą czytelnika.  Mając mniej słów między informacją A i B – czytelnik szybciej przyswaja treść, a ona sama go bardziej angażuje.

Zgódź się, Obiecaj, Pokaż

Tekst zaczynaj od stwierdzenia problemu:

“Musisz się ze mną zgodzić, że napisanie angażującej treści jest ciężkie” 

Następnie obiecaj rozwiązanie tego problemu w dalszej części artykułu:

“W tym artykule dowiesz się jak sprawić by czytelnicy chętniej czytali Twoje teksty”

Trzecią częścią oczywiście będzie pokazanie jak rozwiązać problem.

Pierwszy krok, to zdiagnozowanie problemu – pisanie dobrych treści, gdzie czytelnik musi się z Tobą zgodzić i ma podobne przemyślenia (czasem narzucone przez autora). Podczas następnych akapitów:

  • wykazujesz empatię
  • Obiecujesz, że życie będzie łatwiejsze po przeczytaniu tekstu
  • Zapowiadasz, czego czytelnik się nauczy

Rozrzucaj okruszki

Rozrzucanie okruszków jest następną techniką wykorzystującą ludzką psychologię.

Zauważ, że ludzie starają się zbierać komplety: serie kart z pokemonami, czasopisma, serie znaczków itp. Dlatego nie możemy powstrzymać się by dowiedzieć się …

… jak się kończy zdanie.

Dziel ważne zdania za pomocą:

  • dwukropków
  • Wielokropków

Dzięki temu przyciągasz uwagę czytelników, a co za tym idzie, zwiększasz ich czas przebywania na stronie.

Możesz również skorzystać z przerywników:

  • ale czekaj, jest tego więcej …
  • To się staje jeszcze lepsze:
  • Pozwól mi wyjaśnić …
  • Teraz muszę poruszyć jedną kwestię:

W tym hacku, najtrudniejszą umiejętnością jest znalezienie miejsca gdzie umieścić przerywnik. Spróbuj skorzystać z GA by znaleźć te miejsca gdzie użytkownicy często porzucają Twoje treści.

Podpowiem Ci, że zwykle są to sekcje zawierające:

  • Długie opisy
  • Treści typowo techniczne
  • Źle opisane kroki Tutoriali

Po zidentyfikowaniu tych miejsc – nanieś zmiany i obserwuj rezultaty.

Odmieniaj słowa kluczowe z długiego ogona

Google naprawdę dobrze sobie radzi z odmianą słów i nie musisz pisać w taki sposób by trafić idealnie we frazę

  • “Naprawa Iphona X Warszawa”
  • “Copywriter SEO Warszawa”

Zawsze skup się na doświadczeniach czytelnika, google właśnie na to stawia i zamiast fraz powyżej:

  • Naprawimy Twojego Iphone X w Warszawie
  • Copywriter SEO z Warszawy

Uwierz mi, to działa 🙂

Ogarnij kod

Scrapery Googla zostały stworzone by odczytać nawet najgorszy, najbardziej zagmatwany kod. Jednak …

Jestem głęboko przekonany, że kod strony który nie generuje błędów i jest stworzony w klarowny sposób pozytywnie wpłynie na Twoją pozycje.

Wyobraź sobie że google zakłada pewną moc obliczeniową na zczytanie Twojej strony i robocik może albo walczyć z błędami, albo przejść do następnej podstrony i zrobić więcej “roboty”. Dlatego właśnie warto dbać o kod.

Możesz nawet nie pomyśleć, że na Twojej stronie jest bezsensowny kod – a jak przeklejasz tekst z MS Word do WordPressa – pojawiają się dodatkowe linijki:

  • z formatowaniem
  • fontami
  • Rozmiarami

Pisz tak, by zrozumiał Cię licealista

Mateusz, powiedz mi czy chcesz żebyśmy pisali teksty dobre czy proste?

Tak właśnie zapytała mnie jedna z agencji z którą współpracowałem. Problem polega na tym, że chce teksty profesjonalne, rzeczowe ale pisane w sposób łatwy i zrozumiały dla licealisty.

Pamiętaj, że wypracowania akademickie są ciężkie do czytania, a użytkownicy internetu są płochliwi – poczują się niepewnie i uciekają. Warto po napisaniu tekstu przepuścić go przez filtry:

  • jasnopis.pl
  • logios.pl
  • FOG
  • Lub w przypadku WordPressa Yoast
  • MS Word – ma możliwość sprawdzenia czytelności – celuj w wynik 5-8

Ilość czytanych książek dramatycznie spada po liceum, niestety nie mogę znaleźć tych statystyk, więc musicie uwierzyć mi na słowo. Oznacza to mniej więcej tyle, że starsi czytelnicy.

Wszystko można zapisać na dwa sposoby:

“Kiedy uczysz się nowego języka, często możesz mieć problem z rozróżnieniem tonu, niuansów i idiomów. Jest to niezbędne by zrozumieć sens …”

Wersja B:

“Kiedy uczysz się języka, słuchanie może być trudne.Ludzie mówią w różny sposób i czasami trudno jest wyłapać co mówią …”

Cytat B jest łatwiejszy do odczytania, ponieważ używamy tutaj:

  • mniej słów
  • prostsze słowa

Wiadomo, że blog technologiczny będzie bardziej skomplikowany niż blog lifestyle’owy ale staraj się upraszczać na maxa.

Super moc Twoich tytułów

Twój meta-tytuł artykułu ludzie widza w google i między innymi jest on czynnikiem, który wpływa na to czy klikną na Twój link czy nie.

SEO’wcy zwykle zmieniają je, tak by zawierały słowa kluczowe, ale …

Powinieneś także zadbać, by zawierały emocje, a konkretnie powinny zawierać naładowane emocjonalnie słowa. Taki zabieg może poprawić Twój CTR.

Przykład.

Chcemy stworzyć tytuł dla artykułu o elektrycznych samochodach:

  • 5 elektrycznych samochodów 2020 roku

a teraz dodajmy troszkę emocji!

  • WOW! 5 elektrycznych samochodów 2020 roku

To akurat krótki tytuł, wiec możemy dodać więcej:

  • WOW! 5 elektrycznych samochodów (2020) które musisz zobaczyć!
  • 5 elektrycznych samochodów, które sprawią, że będziesz się czuł Bogiem

Możesz edytować meta dane korzystając z darmowych narzędzi np: Yoast czy RankMath.

Twórz angażujące meta opisy

Bez meta opisów nie ma gry! Są one często pomijane i zaniedbywane.

Google otwarcie mówi, że Meta-descriptions nie jest czynnikiem rankingowym, ale …

… nie mówi już o tym, że w istotny sposób wpływają one na współczynnik klikalności Twoich treści.

W jaki sposób?

  • mogą być kuszące
  • Angażujące
  • Informacyjne

Im są lepsze, tym bardziej prawdopodobne, że użytkownik kliknie właśnie w Twój link.

Dobry opis powinien mieć/robić 5x rzeczy:

  1. Informować: o czym jest artykuł
  2. Przekonywać: zachęca do kliknięcia
  3. Zaciekawiać: tworzy intrygę dotyczącą treści
  4. Wskazuje, że to jest odpowiedź na jego zapytanie
  5. Mieści się w 160 znakach 😉 Długość SMS’a jest odpowiednia.

Przykłady

Artykuł

  • Chcesz wiedzieć, jak KEYWORDS? W takim razie potrzebujesz tego przewodnika. W którym znajdziesz X łatwych sposobów które Ci pomogą rozwiązać PROBLEM.
  • Chcesz wiedzieć jak zrobić sushi? W takim razie potrzebujesz tego przewodnika. Wewnątrz znajdziesz 15 prostych technik na pyszne Sushi bez bałaganu!

post

  • TEMAT Cię EMOCJA? W takim razie jesteś we właściwym miejscu. Ta lista X rzeczy dotycząca SŁOWO KLUCZOWE wywoła EMOCJA-PRZECIWSTAWNA.
  • Copywriting Cię przygnębia? W takim razie jesteś we właściwym miejscu. To lista 10 doskonałych rad jak stworzyć idealny artykuł. Będziesz zachwycony.

Strona biznesowa

  • Szukasz FIRMA w LOKALIZACJA? Nie szukaj dalej. Jesteśmy specjalistami w TEMAT i chcemy Ci pomóc EFEKT-ZLECENIA.
  • Szukasz hydraulika w Warszawie? Nie szukaj dalej. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie hydrauliki i ogrzewania. Chcemy Ci pomóc za najlepszą cenę.

Przenieś język ciała na artykuł

Czcionki, kursywa i pogrubienia – to język ciała Twojej treści.

Zacznijmy od fontów – mogą one wpływać na:

  • Uczucia związane z postem
  • Czas spędzony na stronie

Jeżeli napisałbym ten post w:

  • Comic Sans: Potraktowałbyś go mniej poważniej
  • Times New Roman: Byłby bardziej profesjonalny, prawda?

Jeżeli chcesz wyeksponować określoną emocję, warto użyć odpowiedniej czcionki, ale co ważniejsze – font może wpłynąć na “ścieżkę skanowania tekstu”.

Używana czcionka może mieć różny wpływ na czytanie tekstu, ale wszystko co musisz wiedzieć, to fakt, że czcionka szeryfowa zatrzymuje ludzi na Twojej stronie.

Rodzaje czcionek Szeryfowa bez szeryfowa

Wybór jednej z tych fontów sprawi, że user podświadomie będzie chciał skrollować w dół.

Ale zaraz! przecież my tutaj nie mamy szeryfowej …

Tak, ponieważ … zastąpiliśmy ją WIĘKSZĄ czcionką co sprawia, że strona staje sie dla Ciebie:

  • Bardziej dostępna
  • Łatwiejsza do odczytania

Zwiększa to też szansę na konwersję – więc wybór był oczywisty.

Używaj strony czynnej.

Pisanie w stronie czynnej – jest lepsze, bo personalne i wyraziste. Dodatkowo, pisząc w ten sposób używasz mniej słów i czyta się o wiele lepiej.

Nie jesteśmy na lekcji polskiego, bym pisał o gramatyce 🙂 ale wytrzymaj jeszcze chwilę, wyjaśnię Ci o co chodzi.

Strona czynna to po prostu pisanie, tak jakbyś mówił. Zwykle ma to miejsce w zdaniach które są:

  • Krótkie
  • Osobiste
  • Bezpośrednie

Kto mówi w taki sposób jak są napisane artykuły naukowe?

Zamiast tego, mówimy wg. prostego wzoru TEMAT+AKCJA+PRZEDMIOT

  • WorkFlow Media robi najlepsze SEO.
  • Mateusz zajmuje się kontaktem z klientem.
  • Monika nie je pizzy.

Ale kiedy uczymy się pisać, robimy to w odwrotnej kolejności: PRZEDMIOT+AKCJA+OSOBa

  • Plany nie zostały wykonane przez rządzących
  • KPI został zrealizowany przez naszą agencje.
  • Pizza została zjedzona przez Monikę.

Czytanie tego jest o wiele mniej przyjemne i trwa dłużej. Dodatkowo jest wyprane z personalnego kontaktu. Formy biernej używają politycy w momencie gdy jest problem – Pieniądze zostały zdefraudowane VS Pozyskałem pieniądze na rozwój. Czujesz tą różnicę?

Podsumowanie

Teraz powinieneś wiedzieć i mieć jasny pogląd jak powinno wyglądać poprawne pisanie treści pod SEO.

Chcę Ci jeszcze krótko podsumować najważniejsze wnioski:

  • Wstępy są ważne: zacznij od pytania lub zrób mocne stwierdzenie
  • Zamieść najlepsze na początku: umieść wartościowe treści na górze strony
  • Twórz otwarte pętle: przygotuj grunt pod przyszłe sekcje i trzymaj ludzi w ryzach
  • Napisz dla licealistów: upewnij się, że poziom skomplikowania tekstu to od 5,0 do 8,0
  • Powiedz więcej za mniej: zoptymalizuj pod kątem efektywności – Twoi czytelnicy Cię pokochają
  • Usuń niepotrzebny kod: postaraj się, aby artykuły były łatwe do przeszukiwania

Ok, teraz chcę wiedzieć:
Jakie są Twoje ulubione hacki związane z SEO copywritingiem?
Daj mi znać w komentarzach pod spodem!

Mateusz Strzałkowski
Mateusz Strzałkowski
CEO at WorkFlow Media
mstrzalkowski.pl

Jestem doświadczonym Growth Hackerem, z pojawieniem się w publikacjach Harvard Business Review i MIT Sloan na koncie. Moje doświadczenie pozwala mi zarządzać milionowymi wydatkami na reklamę i pomagać firmom zwiększyć przychody z 0 do kilkunastu milionów złotych. Robię to poprzez Social Selling i kanały Digital Marketing, takie jak Facebook Ads, GoogleAds, SEO, Linkedin Automation&Ads oraz silną analizę ruchu. Szkolę sprzedawców w wykorzystywaniu Linkedin'a do generowania sprzedaży. Moje doświadczenie zdobywałem w największych domach mediowych oraz w swojej własnej agencji, gdzie obsługiwałem największe światowe marki, takie jak Volkswagen, Sony, Intel, Google, HBO, Sage, WP, Play, Dell, Orange i wiele innych. Chętnie opowiem o najlepszych praktykach, jakie udało mi się wypracować.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *