Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Jak każde z pokoleń korzysta z social mediów?

28 września, 2021 pokolenia

Chyba każdy w swoim życiu usłyszał słowa: „za moich czasów to było…”. Spowodowane jest to zmianą ludzkiej mentalności, wychowaniem czy wydarzeniami z dzieciństwa, które mieli nasi rodzice, dziadkowie, czy pradziadkowie. Otaczający za młodu świat, kreuje różne zachowania, cele w życiu, czy motywacje. Dlatego też, każde pokolenie różni się od siebie, ale czy też są to różnice w social mediach? Jakie to znaczenie ma dla marketingu?

Rodzaje pokoleń:

  1. Tradycjonaliści (silent Generation) – osoby urodzone między 1928-1945, które ukształtowane są przez trudne doświadczenia wojenne i powojenne. Nazwa owej generacji pochodzi od zachowania tych osób, mianowicie jest to generacja która bardzo rzadko zabiera głos czy, chce zmian. Są to osoby, które boją się ryzykować np. ich miejsce pracy było stałe, nie przebierali w ofertach tylko trzymali się jednej firmy. Mają ogromne przywiązanie do tradycji oraz patriotyzmu. Ze względu na datę urodzenia, pokolenie to praktycznie nie uczestniczy w Internecie, dlatego dla marketingu ma marginalne znaczenie.
  2. Baby Boomers – pokolenie wyżu demograficznego, 1946-1964. Są to osoby, które wychowały się w powojennych warunkach oraz dorastali w czasach PRL. Dlatego też cenią sobie stabilizację oraz bycie częścią grupy, czy niezawodność.
  3. Pokolenie X – osoby urodzone w latach 1965-1979. Nazwa ta pochodzi od niewiadomej. Pokolenie to w młodości straciło autorytety czy religijność, za to nastąpił szybki rozwój technologii. Cenią sobie status społeczny. W Internecie spędzają sporo czasu, najwięcej na Facebooku.
  4. Milenialsi – 1980-1996 jest to pierwsze pokolenie, które w młodości miało dostępem do Internetu. Osoby urodzone w tych latach cenią sobie możliwości sieci i czują potrzebę dzielenia się swoim życie prywatnym w Internecie. Mają bardzo otwarty stosunek z technologią, nie boją się zmian. Znają oni sposoby manipulacji w sieci, dlatego też nie nabierają się na wyświetlane im reklamy.
  5.  iGen – osoby urodzone w przedziale 1997-2010, które całe swoje życie miały styczność z Internetem. Jest to pokolenie, które spędza ogromną ilość czasu w sieci. Generacja ta jest bardzo spokojna, ceniąca swoją prywatność oraz skupienie na karierze. Dzięki ogólnodostępnemu Internetowi mają poczucie, iż są obywatelami nie tylko kraju w którym mieszkają ale całego świata. Bardzo interesują się tematami polityczno-społecznymi. Aktualnie wchodzą na rynek pracy.
  6. Pokolenie Alpha – osoby urodzone po 2010 roku. Jest to pierwsza generacja, która całkowicie żyję w XXI wieku. Na razie niewiele o niej wiadomo. Jedyne co będzie pewne, to ukształtowanie charakteru pod względem pandemii Covid-19.

W jaki sposób pokolenia korzystają z social mediów?

Baby Boomers, to pokolenie, które chętnie publikuje treści ze swojego życia prywatnego, dlatego też najchętniej będą reagować na posty lub je udostępniać. Uważają, iż social media, są idealnym miejscem do informowania swoich znajomych co w ich życiu aktualnie się dzieje. Sprawia im radość najprostsze zdjęcie, np. ugotowanego ciasta, czy spontanicznego wypadu nad jezioro. Skupiają się tylko na swoim życiu prywatny, rzadko kiedy mówią o tym gdzie pracują i ciężko im również rozmawiać o pieniądzach. Pokolenie to jest dość łatwowierne i najlepiej docierać do nich tradycyjnymi metodami marketingu jak email czy wyświetlana reklama.

Pokolenie X ma bardzo podobny sposób używania social mediów co boomersi, natomiast odróżnia ich samodzielne szukanie informacji na temat produktów, które planują zakupić. Często sprawdzają recenzję, szukają opinii. Są mniej ufni, dlatego też muszą mieć dużo danych aby zakupić produkt.

Milenialsi z racji ciągłego dostępu do Internetu oraz wiedzą na temat oszustw i naciągania, są dużo bardziej ostrożni i nim podejmą decyzję o zakupię, muszą upewnić się, że źródło jest w 100% prawdziwe i oczywiście czy produkt spełnia wszystkie wymagania, o jakich mówi producent. Większe zaufanie mają do produktów polecanych przez influencerów niż ze standardowych reklam wyświetlanych na stronach.

Generacja Z to pokolenie, które stroni od publikowania wszystkiego co dzieję się w ich życiu prywatnym. Skupiają się bardziej na estetyce, zdjęciach które są robione w dobrej jakości, z odpowiednim światłem. Przemyślą dwa a nawet trzy razy zanim coś skomentują czy udostępnią. Preferują bardziej aplikacje pozwalające dodawać zdjęcia na 24h po czym znikają, tzw storys. Korzystają głównie z urządzeń mobilnych, dlatego też reklamy serwowane temu pokoleniowi powinny być, czytelne, kolorowe, tylko z najważniejszymi informacjami.

Kiedy już zapoznasz się z każdym pokoleniem, dowiesz się do której z grup najbardziej pasuje Twój produkt. Musisz wiedzieć też, że dokonanie indywidualnego rozpoznania targetowanej grupy i opracowania strategii komunikacji do kampanii social media jest priorytetem. Niestety nie zrobisz jednej reklamy dla wszystkich generacji, ponieważ jak mogłeś/mogłaś przeczytać wyżej, każde pokolenie działa w inny sposób.

Jeżeli masz jakieś pytania, napisz do nas. Z chęcią Ci pomożemy.

Powodzenia!

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!