Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Wszystko o KPI w social mediach

12 października, 2021 KPI

KPI (kluczowe wyniki wydajności) jest to mierzalny wskaźnik, który odzwierciedla wydajność mediów społecznościowych.

Czy jest KPI w mediach społecznościowych?

Wskaźniki KPI mediów społecznościowych to wskaźniki używane do określenia, czy strategia marketingowa firmy w mediach społecznościowych jest skuteczna. Zasadniczo są to śledzone dane związane z obecnością firmy na poszczególnych platformach, takich jak Facebook, Twitter czy Instagram, lub na wszystkich platformach społecznościowych łącznie.

Twoje wskaźniki KPI w mediach społecznościowych również powinny być dobrze dopracowane:

  1. Konkrety: Mów konkretnie na czym ci zależy. Np. chcesz zwiększych liczbę obserwujących na facebooku/Instagramie.
  2. Mierzalność: czy będziesz w stanie śledzić i określać ilościowo swoje postępy? Na przykład podczas comiesięcznej odprawy powinieneś być w stanie określić, jak blisko jesteś osiągnięcia celu.
  3. Osiągalność: Ustaw wskaźniki KPI, które znajdują się w osiągalnym zakresie.
  4. Istotne: Upewnij się, że każdy KPI w mediach społecznościowych łączy się z większymi celami firmy.
  5. Terminowość: Jakie są ramy czasowe na osiągnięcie tego celu i ustalenie, czy osiągnięto sukces? Miesiąc, sześć miesięcy, rok?

SMART KPI ułatwią Tobie i Twojemu zespołowi dążenie do realizacji Twoich celów i konsekwentną pracę nad nimi w miarę upływu czasu

W jaki sposób ustawić KPI w mediach społecznościowych?

Wyznaczając wskaźniki KPI w mediach społecznościowych, upewnij się, że odzwierciedlają one nadrzędne cele biznesowe Twojej firmy.

Pamiętaj jednak, że ustalanie wskaźników KPI nie jest jednorazowym scenariuszem, nawet jeśli są one SMART. W rzeczywistości możesz nawet ustawić różne KPI dla każdej kampanii w mediach społecznościowych i każdego kanału mediów społecznościowych — pomoże to w tworzeniu bardzo szczegółowych i opartych na danych raportów w mediach społecznościowych dla wszystkich twoich działań w mediach społecznościowych.

Wskazówki:

  1. Określ cel – Wyjaśnij, w jaki sposób śledzenie KPI pomoże firmie osiągnąć określony cel biznesowy.
  2. Nazwij swój KPI
  3. Podziel się informacją z zespołem
  4. Przeanalizuj swoje aktualne wyniki
  5. Określ z jaką częstotliwością śledzisz wyniki

Wskaźniki, które powinieneś śledzić

  1. Zasięg mierzenia – ilu użytkowników trafia na Twoje kanały społecznościowe; Pomyśl o zasięgu jako pomiarze ilościowym. Dane o zasięgu pokazują twoją istniejącą i potencjalną grupę odbiorców, wzrost w czasie i świadomość marki.
  2. Wyświetlenia
  3. Liczba obserwujących
  4. Tempo wzrostu widowni
  5. Potencjalny zasięg
  6. Wspominanie Ciebie/ Twojej marki przez innych użytkowników

KPI zaangażowania

  • Polubienia – Ile razy obserwujący wchodzą w interakcję z postem społecznościowym, klikając przycisk Lubię to
  • Komentarze – Ile razy Twoi obserwatorzy komentują Twoje posty.
  • Udostępniania

KPI konwersji

Współczynnik klikalności (CTR) – to odsetek osób, które obejrzały Twój post i kliknęły zawarte w nim wezwanie do działania (wezwanie do działania). Daje to wgląd w to, czy Twoje treści przyciągają uwagę odbiorców i inspirują ich do działania.

Współczynnik odrzuceń – to odsetek odwiedzających, którzy kliknęli link w Twoim poście społecznościowym, ale szybko opuścili tę stronę, nie podejmując żadnych działań.

Koszt kliknięcia (CPC) – to kwota, jaką płacisz platformom społecznościowym, takim jak Facebook, Twitter lub Instagram, za pojedyncze kliknięcie sponsorowanego posta w mediach społecznościowych. Śledź to, aby sprawdzić, czy kwota, którą wydajesz, jest opłacalną inwestycją.

Koszt tysiąca wyświetleń (CPM) – Jest to kwota, którą płacisz za każdym razem, gdy 1000 osób przewinie Twój sponsorowany post w mediach społecznościowych.

KPI satysfakcji klienta

– sprawdzaj opinie klientów – recenzje wpisane przez klientów i opublikowane w kanałach społecznościowych, wyraźnie pokazują, jak klienci myślą o danym doświadczeniu lub produkcie. Ocena w postaci gwiazdek zapewnia również dobry obraz tego, jak klienci myślą o Twojej firmie.

– Ocena satysfakcji klienta (CSat) – Ten wskaźnik pokazuje, jak zadowoleni są Twoi obserwatorzy z produktów lub usług Twojej marki.

– Wynik netto (NPS) – Ten wskaźnik mierzy lojalność wobec marki Twoich obserwujących.

Sa podstawowe informacje do tego, aby wszystko mieć pod kontrolą. Wprowadź stosowanie KPI do swojej firmy i sprawdzaj wyniki. Zapewniam Cię, że Twoje raporty, będą bardzo zadowalające.

Jeżeli masz jakieś pytania, to napisz do nas. Z chęcią Ci pomożemy.

Do dzieła! 😊  

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!