Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Jak skonfigurować Google Analytics by śledził URL z HashTagami

11 czerwca, 2020

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Google Analytics w swoich standardowych ustawieniach pomija wszystko co znajduję się w URL po hashu (#), niemniej kotwice czasem warto śledzić (np. na onepagaerach). Uruchomienie takiego śledzenia nie wymaga wiele[/vc_column_text][wgl_spacing spacer_size=”15″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

1. Dodaj nowe zmienne w Tag Managerze

[/vc_column_text][wgl_spacing spacer_size=”21″][vc_column_text]Wejdź kolejno w zmienne > Skonfiguruj, po prawej stronie wyświetli Ci się lista zmiennych do wyboru. Nas będą interesowały dwie które zaznacz:

New History Fragment – przechwytuje adres URL po jego zmianie.

History Source – pozwala nam określić kiedy uruchamia się tag zdarzenia. Jest niezbędny by nie trackować wszystkich zdarzeń przeglądarki.

Konfiguracja Google Analycs by widzał URL z Hashtagiem

Teraz będziemy potrzebować nowej, niestandardowej zmiennej JavaScript, którą wytworzy nowy, dobrze sformatowany Identyfikator URL – który wysyłamy następnie do Google Analytics jako ścieżkę fragmentu adresu URL. Utwórz nową zmienną niestandardową – klikając w polu poniżej “Zmienne zdefiniowane przez użytkownika” na “Nowe”, a następnie wybierz “Niestandardowy kod JavaScript” i dodaj poniższy fragment:

function() {

  return window.location.pathname + window.location.search + window.location.hash;

}

Lub starszą wersje kodu:

function() {

  return {{Event}} === ‘gtm.historyChange’ && {{New History Fragment}} ? {{Page Path}} + ‘#’ + {{New History Fragment}} : undefined;

}

Jeżeli chcesz mierzyć zmiany już na w pełni załadowanej stronie powinieneś użyć bardziej rozbudowanego kodu:

function() {

  return ({{Event}} === ‘gtm.js’ || {{Event}} === ‘gtm.historyChange’) && {{New History Fragment}} ? {{Page Path}} + ‘#’ + {{New History Fragment}} : undefined;

}

Google Analytics – śledzenie kotwic

Ta jednowierszowa funkcja JS napierw sprzadza czy zdarzenie które wywołało tę zmienną, było zmienną historii.

Jeżeli tak, a fragment kodu nie jest pusty – zwraca bieżącą ścieżkę strony (np. /koszyk/) i łączy go z nowym fragmentem adresu URL z ciągiem znaków oddzielając je hashtagiem (#) (np koszyk/#checkout). Jeżeli zdarzenie nie było zmienną historii – zwraca niezdefiniowaną wartość, aby mieć pewność, że domyślna ścieżka została wysłana z odsłoną strony.

Wysyłamy tą zmienną ze względu na to, że chcemy włączyć bezpośrednie łącza “Odwiedź stronę” z GA.

Gdy już mamy ustawione zmienne – czas na wyzwalacz:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][wgl_spacing spacer_size=”41″][vc_column_text]

2. Trigger – Mierzenie URL po HashTagu w Google Analytics

[/vc_column_text][wgl_spacing spacer_size=”21px”][vc_column_text]Tworzymy nową regułę – w typie reguły wybieramy “Zmiana w historii”, natomiast w warunkach “niektóre zmiany historyczne” i następnie History Source – równa się – popstate.

Nie chcemy by ten wyzwalacz działał w innych przypadkach niż zmiana historii – jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o tym jak działa popstate – polecam poniższy filmik który demonstruje jak działa:

Jeżeli nie masz AJAX na stronie lub masz tylko jedną podstronę – nie powinieneś się martwić tym warunkiem, jednak przy rozbudowanej strukturze strony, to dość prosty sposób na ograniczenie bardzo ogólnej reguły.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][wgl_spacing spacer_size=”41″][vc_column_text]

3. Tworzymy Tag

[/vc_column_text][wgl_spacing spacer_size=”21px”][vc_column_text]Na koniec trzeba to jeszcze pospinać razem w ramach taga. Wybierz typ tagu Google Analytics następnie Typ śledzenia wszystkie strony i zaznacz Włącz zastępowanie ustawień w tym tagu – podaj ID Twojego GA, a następnie kliknij w Więcej ustawień > Pola do ustawienia i uzupełnij Pole “Page” a wartość wybierz tą którą stworzyliśmy – w moim przypadku {{Sledzenie_Kotwic}} i zapisz 🙂

Śledzenie URL po hashtagu – ustawienie Tagu Google Analytics[/vc_column_text][wgl_spacing spacer_size=”40px”][vc_column_text]

Jak to działa?

[/vc_column_text][wgl_spacing spacer_size=”40px”][vc_column_text]Kiedy strona się załaduje – wszystkie triggery “all page” są odpalane na stronie – w ty momencie GTM – patrzy na pole Page i uruchamia zmienną “śledzenie kotwic. Następnie JS jest odpalany na event który ustawiliśmy. Jeżeli nie ma zmiany w historii – zwraca informacje undefined, natomiast gdy ktoś klinie na link np <a href=”#kontakt>Kontakt</a> – przeglądarka wywołuje zdarzenie zmiany historii i jest ona wychwytywana przez wyzwalacz – co powoduje uruchomienie sie na nowo naszego JS – który zwraca już wynik z #kontakt.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!