Agencja Reklamowa Warszawa
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862
Instagram
ul. Łodygowa 11/62, 03-687 Warszawa biuro@workflowmedia.pl +48 725 129 862

Facebook Ads Manager i analityka – jak stworzyć optymalny raport z kluczowymi miernikami i wyciągać wnioski

4 maja, 2021 Facebook Ads Manager i analityka – jak stworzyć optymalny raport z kluczowymi miernikami i wyciągać wnioski

Korzystanie z wielu narzędzi internetowych i social mediów może przyprawić o ból głowy. No bo co właściwie działa, co przynosi największą sprzedaż? Wiele kanałów, którymi firma dociera do klienta to mądre posunięcie, które wiąże się z wieloma korzyściami. Bardzo ważne jest w tym wszystkim posiadanie wiedzy, jakie działania przyczyniają się do rozwoju firmy – na czym warto się skupić, a czego unikać.  

Jednym z najtrudniejszych do określenia wymiernych wyników jest korzystanie z Facebooka. Wiele możliwości, jakie posiada ta platforma utrudnia dotarcie do kluczowych danych. Na szczęście przy odrobinie cierpliwości można temu zaradzić. Wystarczy do tego kilka najważniejszych elementów: 

  • Fanpage firmowy z kontem reklamowym i stroną sklepu internetowego, 
  • odpowiednio skonfigurowany piksel, czyli kod, który zbiera dane z reklam i śledzi konwersję. Pomaga optymalizować reklamy w taki sposób, aby klienci ponownie wracali do sklepu,
  • narzędzie do atrybucji Facebooka, które można podpiąć pod konto reklamowe, 
  • Google analitycs, który pozwala na analizę danych pozyskanych za pomocą wspomnianego wcześniej piksela. 

Dopiero z kompletem narzędzi można dobrze poznać pełen obraz, w jaki sposób należy prowadzić kampanię, by odniosła jak najlepsze rezultaty.  

Na czym warto się skupić podczas badania efektywności Facebooka? 

Najważniejsze narzędzia do mierzenia wskaźników 

Po stworzeniu i włączeniu kampanii reklamowej warto skupić uwagę na kilku kluczowych parametrach, które są w stanie pokazać efekty. Najpopularniejsze to właśnie: 

  1. CPM – narzędzie, które określa koszt pojawiania się reklamy – najczęściej jest to 1000 wyświetleń. W ten sposób Facebook rozlicza się z reklamodawcami. Koszt wyświetlenia reklam można oszacować jeszcze przed ruszeniem kampanii za pomocą przygotowania harmonogramu kampanii w modelu zasięgowym. Opiera się on na rezerwowaniu miejsca dla reklam. W przypadku, gdy zastosowanie tej metody nie daje dobrych rezultatów warto sprawdzić dane historyczne. 
  2. CPC – oznacza koszt każdego kliknięcia reklamy przez klienta. Uznaje się, że im niższy koszt CPC, tym niższa jest jakość grupy docelowej. W takiej sytuacji grupa nie jest dosyć dobra dla innych reklamodawców, po prostu ich nie interesuje.  
  3. CTR – to narzędzie bada stosunek kliknięć do ilości wyświetleń. Pokazuje atrakcyjność przekazu reklamowego do odbiorcy treści. Może wskazywać, czy komunikat został odpowiednio skrojony na potrzeby klientów. Im większa wartość tego współczynnika, tym lepsza będzie sprzedaż i atrakcyjność produktu.  

Czy tylko Facebook sprzedaje? 

Facebook to nie tylko wall z postami czy reklamami. To złożony system, który kilkoma kanałami stara się dotrzeć do odbiorców. Reklamy można znaleźć w komunikatorze Messenger, na Instagramie i w innych miejscach. One również generują sprzedaż i dywersyfikują pozyskiwanie klientów. Informacje na temat efektywności tych miejsc można sprawdzić w raportach kampanii.  

Problemy z raportami 

Niestety nie zawsze łatwo jest porównać efektywność sprzedaży w raportach z różnych źródeł. Porównując te same dane z Google ads i Facebooka można dojść do wniosku, że część konwersji zniknęła. Dlaczego tak się dzieje? 

Otóż konwersje z różnych systemów nakładają się z powodu różnic w działaniu Google ads i tej drugiej platformy. O ile Facebook mierzy sprzedaż 7 dni od czasu kliknięcia, natomiast Google ads domyślnie uznaje sprzedaż od ostatniego kliku klienta. Właśnie w takich momentach najbardziej przydaje się narzędzi do mierzenia czasu atrybucji. W ten sposób, chociaż częściowo można określić, skąd pochodzą dane.  

Zapytanie ofertowe bezpłatne

Wypełnij formularz i podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia, abyśmy mogli realnie ocenić koszta i czas realizacji zlecenia.

    Akceptuję regulamin i zaznaczam wszystkie zgody.Rozwiń


    Mateusz

    Ekspert ds. marketingu

    +48 725 129 862

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z tobą!

    Zobacz portfolio

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze. Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż. Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas! Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media. Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!